Ilk Borsa Yorumum

Burada orta ve uzun vadeli borsa yorumlari yapiyor olacagim. Bana gelip de babam gibi ”borsa yarin duser mi cikar mi?” diye soru sormayin, bilmiyorum. Gazete veya televizyon yorumcularinin dedigi gibi ”kesin cikar, ama cikmazsa kesin duser” de diyebilirim, siz istediginiz cevabi kullanin.

Turkiye’de borsaya yatirim yapmak sadece son 1-2 yil icerisinde cazip bir hale geldi. Yabanci yatirimcilarin da, ben de bunlardan biri oluyorum aslinda, ilgisinden anlayabilirsiniz bunu. Hala cok riskli, ama eskisine kiyasla risklerde goreceli azalmalar var.

Ben onumuzdeki 2-3 sene icerisinde borsanin yukari yonlu hareketine devam etmesini bekliyorum. Neden mi? Turk ekonomisinde son 4 yildir bir normallesme var, ve faizler, enflasyin, ve butce aciklari hizla asagiya dogru gidiyor. Ben ekonomi yonetiminin kararli tavrina devam edecegini dusunuyorum. Bu nedenle 2007 senesi sonunda enflasyonun %3 civarinda Avrupa ve Amerika ile kiyaslanabilecek bir rakama inecegine ve hazine bonosu faizlerinin de %7-8 araligina inecegini dusunuyorum. Bunun sonuclari ne olur?

Dusen faizlerden ilk once bankalar ve gayri menkulle ilgilenen sirketler faydalanir. Dusuk faizler tuketimi canlandirir, tuketiciye yonelik urunler ureten sirketler faydalanir. Ben de borsadaki hisse secimimde bu analizi kullanip asagidaki sirketlere Ekim ortasindan itibaren yatirim yapmaya basladim.

TUPRAS 50 adet Alis:21.80 Son:24.70
ISGYO 400 adet Alis:2.45 Son:2.96
AKCNS 150 adet Alis:6.40 Son:8.20
DOAS 165 adet Alis:5.90 Son:6.65
TSKB 225 adet Alis:4.44 Son:4.56

En son TSKB’yi 28 Aralik tarihinde aldim. Simdilik her sirkete 1000 YTL civarinda yatirim yapiyorum. Ancak yakin bir zamanda daha buyuk pozisyonlarda bir kac tane banka daha eklemeyi planliyorum.

Simdilik sansli bir zamanlamanin da etkisiyle tum pozisyonlar artida. Kisa vadede artida veya ekside olabilirim ama uzun vadede artida olacagimi dusunuyorum.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

1 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

bu blog'u yeni buldum, başarılar