Merkez Bankası, Döviz Kuru, Süleyman Yaşar


Vaktim çok az. O yüzden kusura bakmayın yazı biraz kısa olacak. An itibariyle TCMB döviz kuru alış 1.8619 , satış 1,8709.  Dolar son 6 ayda USD %16’ ya yakın değer kazandı. Dikkat ettim, Süleyman Yaşar yani içsel büyümeyi bilmeyen yazar, son zamanlarda yazdığı her yazıda merkez bankasını, yüksek faiz-düşük kur politikasını sona erdirdiği için tebrik ederken döviz kurunun yükselmesi ile cari açığın azalacağını iddia ediyor. Benim bir sorum olacak, cahilliğimi bağılayın ama cari açığın büyük bir bölümü enerji ithalatından kaynaklanıyorsa döviz kurunun yükselmesi bunu ne şekilde düşürecektir? Bu enerji fiyatlarını fırlatmayacak mıdır? Bu konuda bilgim olmadığı için yorumu es geçiyorum.

Gelelim Merkez Bankasına, döviz kurunun yükselmesinin ihracatı artırıcı etkisinden çok ben ülkemizin rekabetçi yapısının değişmesi, yeni pazarlara açılması ile ihracatın arttığını düşünüyorum. Çünkü euro kriziyle birlikte artık gelişmekte olan ülkeler birbirleriyle ticareti arttırdı ama bu kesin değildir şu sınavlar bitsin vaktim olunca bunu araştıracağım. Nerede kalmıştık he döviz kurundaki artışla birlikte ithal malların fiyatları artıyor bu biiir. İkincisi döviz kurundaki artışın ihracatı artırıcı etkisi var. Burada bilmemiz gereken bir şey varsa ihracat bir ülkedeki malların fiyatını arttırır. Bunu da bir ara size grafikle açıklayacağım. Peki Merkez Bankası ne yapacak? Hem de %5 enflasyon hedefi koymuşken...

2 Yorum Var.:

tekeli71 dedi ki...

MB, Dövizi düşürmek için elinden geleni yapacak,tabi gücü yeterse!

son verilere göre MB'nın 80-85 milyar doları kaldı. 40 milyar dolar borçlu,geriye 45 mil.dolar 75mil.dolar cari açığımız var. sizce gücü var mı?

Pieholden Suite dedi ki...

yorum yapmak için biraz erken ama bu gidişle gücü yok gibi görünüyor.