Cep Telefonuna Talep Arttı, "Avrupa Dinamizmini Yitirdi"

Cep telefonuna talep ilk 5 ayda tırmanışa geçti (Dünya)

Mobil telefon pazarı adetsel bazda yüzde 30, ciro bazında yüzde 24 arttı. Türkiye'de mobil telefon pazarı bu yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre, adetsel bazda yüzde 30 büyüyerek, 5,7 milyon adete ulaştı. Pazarın cirosu da yüzde 24 artışla 939 milyon Euroya ulaştı.GFK Türkiye'nin "2011 Ocak-Mayıs Dönemi Telekom Sektör Değerlendirmesi"nden derlenen bilgilere göre, mobil telefon pazarı bu yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre, 4 milyon 371 bin 983 adetten, 5,681,991 adete yükseldi. Geçen yılın ilk 5 ayında cirosu 756 milyon Euro olan pazar, bu yılın aynı döneminde ise 939 milyon Euroya ulaşarak yüzde 24 oranında büyüdü.Araştırmaya göre, 2010 ve 2011 yıllarının aynı dönemlerinde karşılaştırıldığında,Türkiye'deki kanal yapısının oturduğu ve kanal paylarındaki değişimlerin küçüldüğü görüldü.


Avrupa dinamizmi yitirdi Türkiye öne çıktı, Türk yöneticilere kapı açıldı (Hürriyet)

BP’nin Rafinaj ve Pazarlama Bölümü İletişim Lideri Güliz Schaefer, krizden sonra Avrupa’nın dinamizmini kaybettiğini, Türkiye’nin avantajlı konuma yükseldiğini belirtti. Schaefer, bu durumun yurtdışındaki şirketlerde Türk yöneticilere fırsat yarattığını vurguladı… Schaefer, Türklerin uluslararası şirketlerdeki etkinliğine konusunda şunları dile getirdi: “Türkiye yılda yüzde 5-6 büyüme gösteren, potensiyeli hâlâ çok yüksek olan, belirli ekonomik seviyeye ulaşmış, dinamikliğini neredeyse kaybetmiş diyebileceğimiz bir çok Avrupa ülkesine kıyasla son derece avantajlı pozisyonda olan bir ekonomiye sahip. O nedenle Türkiye, uluslararası kurumsal şirketlerin yakın gözlemi altında. Firmaların bu tarz pazarlarda başarılı olabilmek için lokal personeli bünyelerine alıp planlarını birlikte oluşturmaları, başarılı uygulamaların sırlarından biri. Bence ülkemiz için önemli olan, bunu bir insan yetiştirme, geliştirme fırsatı olarak görüp konuya daha fazla yönelmek.”


İnternette para tuzağı! (Habertürk)

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ile İnternet Daire Başkanlığı, sanal ortamda yaygın dolandırıcılık yöntemlerini belirledi. BTK’nın tespitlerine göre internette en yaygın olarak kullanılan dolandırıcılık yöntemi ‘phishing’, diğer bir deyişle yemleme.Dolandırıcılar, banka kredi kartı bilgilerinin güncellenmesi talebiyle kullanıcılara sahte elektroni posta (fake mail) gönderiyor. Kullanıcı, bu elektronik posta üzerinden işlem yapması durumunda dolandırıcıların hazırladıkları sahte siteye (bankanın logo ve diğer bilgilerinin bire bir kopyalandığı site) giriyor. Dolandırıcılar, kullanıcılardan banka şifresini ve diğer bilgilerini alıyor. BTK’nın belirlediği ikinci vurgun yöntemi zararlı siteler üzerinden gerçekleştirliyor. Zararlı siteler (malicious site) kullanıcılar için büyük tuzaklar barındırıyor. Bu siteler, kullanıcıların bilgisayarına casus programlarla (çarpıcı adlarla gönderdikleri programlar) giriyor. Örneğin, sexygirl.exe (seksi kız) , freemoney.exe (havadan para) gibi program adları kullanılıyor. Kullanıcılar, bu programları bilgisayarlarına indirip çalıştırdıklarında bilgisayarları dolandırıcının kontrolüne geçiyor. Dolandırıcı, bilgisayardaki dosyaları izleyebiliyor, kişisel şifre ve parolalara ulaşabiliyor

0 Yorum Var.: