Pazartesi Okunmasi Tavsiye Edilen Yazilar

Radikal'deki Merkez Bankasi kokenli yazarlar yine dokturmusler.

Fatih Ozatay benim Ekonomi Turk kitabinin birinci bolumunde yaptigim hesaplamalari yaparak AK Parti iktidari doneminde Turkiye'nin ortalama buyume oraninin Cumhuriyet tarihi boyunca gerceklesen buyume oranindan daha kotu oldugunu gostermis. Konuya nasil daha fazla renk katabiliriz diye dusunuyorsaniz, dolar cinsinden ortalama buyume oranlarini hesaplayarak AK Parti doneminde ekonomimizin astronomik miktarlarda buyudugunu gosterebilir ve AK Partinin halk arasinda bu kadar yuksek destek gormesini bu sekilde aciklayabiliriz. Boyle bir makaleyi yazdigimi varsayin, vaktim yok yazamiyorum, ana fikrini soyleyiverdim iste, idare edin.

Ugur Gurses, yine benim Ekonomi Turk kitabinda dile getirdigim iktidardaki insanlarin gorevi cozum uretmektir, sikayet etmek degildir dusuncesini Zafer Caglayan'a ve doviz kurlarina uyarlamis. Kinayeli bir yazi ama Turkiye'de kinayeden anlayacak okuyucu sayisi cok fazla degildir. Hatta bir cok kisi Ugur Gurses'in doviz kurlarina ve enflasyon hedefine mudahale edilerek yukseltilmesi gerektigini savundugunu bile dusunmus olabilir. Ekonominin direksiyonunda olan bakanlardan biri doviz kurlarindan sikayet ediyor ama iktidarda olmalarini da yukaridaki paragrafta belirttigim gibi doviz kurlarina borclu olduklarinin pek farkinda degiller. Fantazi turunde bir yazi da 1 dolar = 5 TL olmasi durumunda ulke ekonomisinin ne duruma gelecegi konusunda bir yazi olabilirdi. Bunu yazmaya da vakit yok. Fiyati dolar cinsinden belirlenen her malin (dogalgaz ve petrol gibi) fiyatinin katlanacagini, fiyati ucte bir degerinin altina dusen Turk gayrimenkul ve diger varliklarini satin almak icin disaridan buyuk bir sermaye girisi olacagini ve memleketin uc kurusa yabancilara peskes cekilecegini saniyorum biraz matematik bilen herkes farkedecektir. Bizimkiler hala Merkez Bankasi piyasalara mudahale ederek doviz kurlarini yukseltsin (yani yabancilar Turk varliklarini ucuza alsin) demeye devam etsinler...

Son olarak Amerika'da bir hedge fon tarafindan piyasaya surulmus momentum stratejisi kullanan ucuz yatirim fonlarindan bahseden Insider Monkey'de yayinlanan Low Cost Momentum Funds isimli yaziyi tavsiye ediyorum (etmiyorum aslinda, yeni sitemin suregelen reklaminin bir parcasi).

1 Yorum Var.:

Lezzet sarayı dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.