Yeni Finans Blogu

Hatirlarsaniz gecen Nisan ayinda Nouriel Roubini hakkinda ingilizce bir yazi yazmis ve bir cok onemli finans sitesinden Ekonomi Turk bloguna link almistim. Bu tecrube bana ingilizce bir blog baslatma konusunda bir fikir verdi. Blog isi cok vakit alan bir ugras, Turkiye'de pek yapan kimse yok, universitelerde okuyan ogrencilerle, ekonomiye heves duyan kisileri bu konuda aydinlatmak adina Ekonomi Turk blogunda bir suredir yazi yaziyorum ama aslinda soylenebilecek seylerin cogunu da simdiye kadar soyledik. Ekonomi Turk kitabini cikarmamiz blogun misyonunu bir bakima ortadan kaldirdi dogrusu.

Neticede ekonomiye ilgi duyan kimseler Ekonomi Turk kitabinda aradiklarini fazlasiyla bulacaklardir. Eee kitapta guncel olaylardan bahsedilmiyor ama diyeceksiniz. Guncel olaylardan bahsetmeye gerek yok, ayni teraneler isitilip isitilip onumuze konuluyor. Kitabi okuyanlar 5 sene once konusulan konularla bugun konusulan konularin cok farkli olmadigini, herkesin ayni turkuyu cok uzun zamandan beri cigirip durdugunu gorecektir. O yuzden bende Ekonomi Turk bloguna yazi yazma konusunda pek bir istah kalmadi. Son aylarda yazilarin azalmasi da size bu konuda bir ipucu vermistir zannedersem. Haa, finansal piyasalarla ilgili guncel goruslerimi Ekonomi Turk 2 blogunda ucret odeyerek uye olan okurlarimizla paylasiyorum zaten. Onumuzdeki gunlerde vakit buldukca Turkiye borsalarinda endeksin uzerinde performans gostermesini bekledigim hisseleri okurlarimizla paylasacagim.

 Bir blog baslatmayi istiyorum diyordum. Kendi basina sadece reklamlarla varligini surdurecek ingilizce bir blog yapmak istemedim. Piyasada bir suru blog var, finans sitesi var, her turlu kaynak var. O yuzden genel bir blogdan ziyade yatirimcilarin isine yarayacak bilgi ve veriler iceren bir site yapmak istedim. Amacim insanlarin gercekten kullanabilecekleri, bilimsel arastirmalara dayali yazilar sunan ve yatirim yapmalarinda kullanabilecekleri araclar sunan bir site olusturmakti. Yaklasik 3 aydir bu proje uzerinde calisiyoruz. Sitemizin ismi insidermonkey ve okurlarimiza ucretsiz gercek-zamanli insider trading verisi sunuyoruz. Amerika'da yaptigim arastirmalar insider verilerini kullanarak hisse senedi piyasalarinda endeks fonlardan cok daha yuksek getiri saglanabilecegini ortaya koydu. Zaten bunu teyit eden bir suru akademik arastirma da var. Sitemiz insider verilerini okurlarla paylasacak, bir yandan da blogda yazacagimiz yazilarla yatirimlar konusunda insanlari bilgilendirecegiz.

Ham verileri okurlara ucretsiz sagliyoruz, onumuzdeki gunlerde calismalarimizi bitirdikten sonra yukselme olasiligi daha yuksek olan hisseleri belirleyen bir mekanizmayi devreye sokacagiz. Blogun gelirleri de bu mekanizmaya ulasmak icin uye olan uyelerden gelecek. Aylik $10-15 civarinda bir ucret talep etmeyi dusunuyorum, hedefim de tam hizmete gectikten bir yil sonra en azindan 1000 tane uyeye sahip olmak. Blog hizmetlerimiz ve gercek-zamanli veri hizmetlerimiz ise ucretsiz olacak.

Sitenin tanitimini ise kaliteli yazilar yazarak ve diger sitelerin link vermesini saglayarak yapmayi planliyorum. Bu yazilardan ilkini bugun yazdim (Make Money with Roubini Sentiment Indicator) ve Business Insider, Abnormal Returns gibi bir kac siteden link almayi basardim. Ingilizce bilen okurlarimiz da benim yatirimlar ve finansal piyasalar hakkinda yazacagim yazilara insider monkey blogundan ulasabilirler.Ekonomi Turk'u takip eden ve link vererek destek olan blogcu arkadaslardan yeni bloguma insider trading kelimesini kullanarak baglanti vermelerini rica ediyorum.

Yeni blogda yazdigim yazilara bir sure buradan link vererek sizleri rahatsiz edecegim ama yeni blogun internetteki konumunu yukseltmemiz icin simdilik bu sart.

Ilginiz ve desteginiz icin simdiden hepinize tesekkur ederim.

6 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

Hayırlı olsun.

Çok emek verildiği belli.

umarım istediğin gibi olur.

Editor dedi ki...

Sagol Kadir. Tesekkur ederim.

Sitenden bir link versen cok makbule gecer dogrusu.

Kadir dedi ki...

http://entelektuel.com/ 'de footer kısmında,

http://muhaseberehberi.com/ ise sidebar'da gösterdim. Normalde Maymun'u koyacaktım ama çok küçük kaldı.

http://www.insidermonkey.com/templates/default//img/logo-monkey.png bunun yerine sadece maymun ya da logo olarak maymunu afilli bir görünüm yaparsanız onu sonra değiştiririrm.

night dedi ki...

http://www.tradersnarrative.com/the-roubini-sentiment-indicator-4647.html

Traders narrative paylaşmış..

Editor dedi ki...

Tesekkurler Kadir.

Aslinda Financial Times da yaziya link vermis ama benim sitedekine degil, baska bir sitede benim yazim hakkinda yazilan bir yaziya link vermis.

Yazi burada

cagatay dedi ki...

Ham veri demişken, BI raporlama konusunda tecrübe sahibiyim.

Jasper Reports biliyorum, databaselerden gelen verilerle dinamik raporlar üretebilirim. İş arıyorum.