Resesyon Tahmini Yarismasi: Son Cagri

Ocak ayinda buyume tahmini yarismamizi baslatmistik. Onumuzdeki hafta Sali gunu resesyon rakamlari aciklanacak. Sorumuz su:

Dorduncu ceyrekte Turkiye'nin buyume hizi ne olacak?
a. %-2.5 veya daha iyi
b. %-2.5 ile %-3.5 arasinda
c. %-3.5 ile -4.5 arasinda
d. %-4.5 veya daha kotu

Ken Fisher Joel Greenblatt Bill Ackman Eddie Lampert David Einhorn Dan Loeb Lee Ainslie John Paulson Stephen Mandel David Dreman

Iki bucuk ay once benim cevabim "c" sikki idi. Yerel secimlerde secmenler cevaplarinin "d" sikki oldugunu gosterdi. Ben cevabimi aciklamiyorum (ama blogu takip edenler ne oldugunu bileceklerdir), daha once tahmin yapan arkadaslar son verilerin isiginda cevaplarini yeniden gozden gecirebilirler.

Kaybedenler her zaman oldugu gibi 10 YTL bagis yapacaklar.

12 Yorum Var.:

therealmoon dedi ki...

revize edilmemiş hali ile %4 civarı olur diyorum. gerçek verilerinde %4.5 geçme ihtimali hayli yüksek. tahmin yapmak gerekli ise c den d olabilir :=))

T'Pol dedi ki...

Ben daha evvel "D" demistim, yine "D" diyorum.

syzer dedi ki...

%4.49 :)

tersaci dedi ki...

nokta tahmin yapayim: 3.6%

tersaci dedi ki...

eksi 3.6% olacak

Junior dedi ki...

-6.2%

molgu dedi ki...

ben fırsat verilmişken revize edeyim.

yeni tahminim -6.8%.

maalesef 4.çeyrek ve 2009'ın 1.çeyreği çok kötü gelecek.

Unknown dedi ki...

tarimdan surpriz gelmezse
-5,5

Unknown dedi ki...

yuzde -4,9

syzer dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
syzer dedi ki...

-4.8. Bir sorum olacaktı,amerikadaki pmı endexi hafifbir yükselme gösteriyor.Sizce amerika ekonomik büyüme açısından L'nin yatay kısmına geçti mi?

Kubilay dedi ki...

http://www.aksam.com.tr/2009/03/31/haber/ekonomi/1273/buyume_rakamlari_krizi_gosterdi.html