Borsa Ne Olur? Bahisleri Aciyorum

Inan Dogan asagidaki yazisinda IMKB 27500'un altina duser demis. Bahsimiz su: 31 Ekim tarihine kadar borsa 27500 seviyesinin altina duser mi? Orada kalip kalmamasi onemli degil. Borsadan anliyorum, cok super tahmin ederim diyenler, hodri meydan.

Yanlis tahmin edenler TEGV'e 10 YTL bagis yapacaklar. Dogru tahmin edenlerin ise kredibilitesi artacak. Kendine guvenenler ciksin ortaya.

22 Yorum Var.:

Uğur UYGUR dedi ki...

Düşmesin artık, zaten borsayı tam bilmiyorum, iyice batıyorum. :) Geçen sene özelleştirmede 7,76 YTL'den aldığım Halkbank hisselerinin şuan artmış hali 4,50 YTL. Düştükçe aldım, düştükçe aldım, daha da düştü. Aslında yatırdığım para çok fazla değil ama ne yapalım, hem acemi hemde küçük paralarla oynamaya çalışmak zor birşey. Lütfen daha da düşecek deyip, moral bozmayın. Zaten %30 içerideyim, daha da fazlalaşmasın...

En azından bana bir öneri yapın, o parayı ölü bir miktar olarak değerlendirip kullanmamam iyi ve tabiki şimdi satmayacağım ama en azından umut verebilir misiniz?

Uğur UYGUR dedi ki...

Ama lütfen dikkat, tavsiye istemiyorum. İsteğim sadece umut, boş bile olsa... :)

tekeli71 dedi ki...

inan doğan,"bu yıl içerisinde imkb'nin 27 500 altına gelecek" demiş.

Kubilay dedi ki...

uguruygur35, yönetimi tamamen devletin elinde olan ve kar amacı değil atv'nin malum kişinin damadının genel müdürü olduğu şirkete satılması için gerekli 700 milyon dolar kredinin yarısını sorgulanır bir şekilde o şirkete veren şirketin hisseleri bende olsaydı hemen satardım. konu bugün ile alakalı değil. genel olarak çoğunluk hissesi devlette olan şirketlerin hisselerini almak bana mantıksız geliyor. içeriye memur alacaklar bir sürü, kar düşecek. kredilerde siyasi niyetler olacak, kar düşecek. düşük faizli destekler yapacak, kar düşecek. konu ortada. kar amaçlı değil ki şu anda halkbank. tek ümidiniz dünyada şu anda iyi durumda olmayan büyük bankaların durumlarını düzelttikten sonra türkiye'den bir banka satın almak istediklerinde gelip halkbankı almaları olur. o durumda da nasip, belki iyi fiyata satarsınız, belki de saatmazsınız.

Bakınız, bu bir borsa tahmini değildir, daha geniş açılı bir şeydir. Bakın söylüyorum, bir yere yazın, açıp açıp bakın: "osmanlı'nın ipiyle kuyuya inilmez!"

serhat dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Junior dedi ki...

denememeler,

"kar amaci gutmeyen kurulus" dediginiz Halkbank'in 2007 yili ozsermaye getirisi 26.9%. Kar etmek icin afedersiniz biryerlerini yirtan Garanti bankasinin ozsermaye getirisi kac? 23.7%!!!

Borsa 25 binlere gelirse hisse almak isteyenler halkbanki gonul rahatligiyla alabilir.

Ben de endeksin 2 dolarin altini gormesini bekliyorum, o da simdiki kurdan 27 bin yapiyor zaten. Yani oyum "evet".

T'Pol dedi ki...

Ben düşmez diyorum.

Hüseyin MEÇO dedi ki...

demirbanktan bir zamanlar akçansa hissesi almış ve satmıştım.biraz oynadım inanın hep kazanmıştım.borsa ile yatıyor borsa ile kalkıyordum.şimdi kapanan bir başka bankanın içersinde at yarışı gibi borsayı izlerdim.kumar gibi.insan evi unutuyor.sonra karla sattım kurtuldum.bir reklam yapabilirmiyim.bir zamanlar barometre diye gazete vardı.onu sık okuyordum.yine bir zamanlar güneş gazetesi dünya gazetesi olmuştu o zamandan bu yana okurum.ekim ayı sonuna doğru borsa usul usul yükselir dolarda öyle düşer.kasım başı borsa sert düşer.öyle kalır.kurban bayramı kurbanlar bekler.teşekkür ederim.

rdynk dedi ki...

acikcası borsa analizinden filan anlamam ama ben borsanın daha da duseceginden yanayım...bu durumda benim oyum "evet"... ayrıca ekonomix kendi tahminini soylerse seviniriz.

Keynesian006 dedi ki...

Borsanin 27500 seviyesine inmemesi icin bir sebep yok. Ote yandan tekrar 35 binin uzerine cikmamasi icin de bir sebep yok. Su anda gorunen o ki; ABD ve Avrupa'da batan batti, kalanlari devlet destekliyor. Onumuzdeki gunlerde yeni, kotu haberler gelmezse bir yerlerden, borsanin tekrar bu denli dusecegine ihtimal vermiyorum ben. Ama ozellikle ABD'de ucuncu ceyrek bilancolari aciklanmaya basladigi gunlerde, borsada su bir kac gunluk dusuk fiyatlardan alim yapanlar kar satisi yapmayi deneyeceklerdir. Iste boyle.. bana sorarsaniz borsa dusmeye basladigi zamanlarda, tipki moskova'daki gibi islemleri durdurmak en iyisi. Gulmeyin, ciddiyim. Bir kagidin bir seansta %10'dan daha fazla dusmesine izin veriliyor mu imkb'de? E o zaman borsanin boyle paldir kuldur dusmesine de izin vermemek iyi bir yontem olabilir. Aslina bakarsaniz ben buyume ve enflasyon rakamlariyla daha cok ilgileniyorum. Tahmin yapacaksam da bu konuda yapmayi yeglerim. Borsa icin sunu diyebilirim kendi adima, "dunya yansa, yorganim yok icinde!" Ah ah! Pasam ne guzel soylerdi o sarkiyi. "...bin derdim var hepsi baska bicimde.."

Uğur UYGUR dedi ki...

Dün umut istemiştim, ama olmadı. :( Borsa 1 saatte %7,7 düştü. 28.749 Bu borsa böyle giderse 27.500 değil, 17.500'e bile düşecek galiba. Noldu birşey oldu da benim mi haberim yok, dün biraz toparlanmaya çalışmıştı? Aslında borsa oynamayı bilmeyenlere hisse satılması yasaklanmalı, battık. (Birde ekonomist olacağım, en azından diplomanın arkasında öyle yazıyor.) :(

Kubilay dedi ki...

Bugün Milliyet gazetesinden Melih Aşık demiş ki:

"Talep
Halk Bankası, Eskişehirspor’un 400 adet kombine biletini 160 bin YTL’ye satın alıyor, kredi kartı alan müşterilerine bedava dağıtıyor. Bir o kadar daha alacağı söyleniyor. Kocaeli’nden bir okurumuz:
- Halk Bankası Kocaelispor’un kombine biletlerini de satın alıp müşterilerine dağıtmalıdır, diyor...
- Bu kadarı adaleti sağlar mı?
- Sağlamaz tabii... İki büyük kenti bir yana bırakalım... Kocaeli yanında Sivas, Trabzon, Kayseri, Denizli, Antalya, Konya, Gaziantep, Bursa’yı temsil eden kulüplere de 320’şer bin YTL’lik kombine bilet yardımı yapılmalıdır... Adalet ve eşitlik bunu gerektirir... Halk Bankası halkın bankası ise bu adaleti sağlamalıdır."
Linkin tamamı da burada:

http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&Kategori=guncel&KategoriID=&ArticleID=1001319&a=Melih Asik&b=Ozru%20kabahatinden%20buyuk%20olur%20mu&ver=63

Neymiş? Halkbankası halkınmış. sizin elinizdeki hisseler de şeymiş. hisseymiş işte ama halkınmış banka. Neden Eskişehirspor sorusunun yanıtı ne yazık ki reklam, eskişehirde müşteri artırmak vs değil. neden olduğunu söylemiyim, keyword'ler veriyim google'da aratın:

Mart 2009 yerel seçimleri
Eskişehir Belediyesi (akp istiyor)
Kemal Unakıtan (maliye bakanı ve aaaa işe bak eskişehirli ee ne var bunda? halkbankası özelleştirme kurumunda. Eee? o kurum da bu bakana bağlı. Haaaa...)

Junior, para kazanmaktan filan da konuşuyoruz, bak sana bir daha söylüyorum. "Osmanlı'nın ipiyle kuyuya inilmez" sermayeyi kediye yükleme sonra. :)))

Uğur Bey, belki kızarlar ama ekonomistlik bir bilim, siz de ekonomistsiniz. ama finans piyasalarını belki daha çok profesyonellere bırakmalısınız :D

Junior dedi ki...

Denememeler,

Ya haber yanlis ya da yorumun. 400 adet kombine kart alip hangi 400 adet musteriye "bedava" verecek? Belli ki ortada bir cekilis var. O zaman da bu sizin dediginizin aksine acik bir pazarlama kampanyasidir. Ayni bankanin 500 metre mesafeyle ayni bolgede bulunan iki subesinde bile faiz oranlari degisiyorken, bu tarz promosyon calismalari normal degil mi yani sizce? Devletin bankasi olmasina ben de karsiyimi olunca boyle oluyor iste, tum bankalar arasinda en karli durumdasiniz, yine de yaranamiyorsunuz. Zaten bu karlilikla satin alinir, siz de kurtulursunuz, biz de kazaniriz (yatirimci).

Promosyon ve spor demisken. Kocaelispor'un bu seneki forma reklami Tupras'tan. Tupras ulkedeki tek rafineri olmasi bir yana, tuketiciye yonelik tek bir urunu bile yok. Yani reklama ihtiyaci hic yok. 100% kar amacli Tupras neden vermis bu reklami sizce? Bu durumda da mi art niyetli dusunmemiz gerekiyor- Koc'un belediyeden is almak istemesi vs? Sosyal sorumluluk bilinci efendim...

Uğur UYGUR dedi ki...

denememeler 'e yorumu için teşekkürler. Zaten ben de diplomanın arkasında ekonomist yazıyor dedim. Oysa benim iş hayatında ekonomi ile olan tek ilişkim kredi kartım ve onun son ödeme tarihi. :) Sadece diplomada yazıyor diye insan ekonomist olmuyor. Okuldan sonra ekonomi ile ilgili yaptığım en en önemli iş ana haber bülteninde ekonomi haberlerini dinlemek. Ekonomi ile başka türlü yakından uzaktan bir alâkam yok. Bir kere almış bulunduk Halkbank hisselerini. Öyle bir kenarda tutuyorum. Belki birgün borsa tekrar 40.000'leri görür de kazanırım...

Kubilay dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Kubilay dedi ki...

unior, eskişehir belediyesinin şu anda dsp'li olması, Kemal unakıtanın, yani halkbankasının bağlı olduğu bakanın eskişehirli olduğu, eskişehirsporu yerel seçimler için bir propaganda malzemesi yapmak istiyor olması, onun için de bu klübü desteklemek için halkbankasının parasını kullanıyor olabileceğini aklına bile getirmiyorsun da bunun reklam amaçlı olabileceğinden çok eminsin. Peki.

bak yine melih aşık, başka bir gün diyor ki:

"Halk’ın etiği!
Halkbank Eskişehir şubesinin Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’ın talimatıyla 160 bin YTL ödeyerek Eskişehirspor kulübünden 400 adet kombine bilet satın aldığını... Her birinin bedeli 400 YTL olan bu biletleri banka kredi kartı alan müşterilerine dağıttığını... İkinci bir parti kombine bilet alarak dağıtacağını geçen hafta duyurmuştuk. Sebebi? Yerel seçim yatırımı... Eski bir bankacı olan CHP Malatya Milletvekili Mevlüt Aslanoğlu diyor ki:
- Bankalar çeşitli promosyonlar uygulayabilir.. Ancak Halkbank kamu bankasıdır. Kamu bankaları bütün kişi ve kurumlara eşit mesafede olmak zorundadır. Bir kulüp lehine eşitliği bozamaz Halk Bankası... Daha vahimi devletin parası bir siyasi parti ve kişiye menfaat sağlamak için kullanılamaz...
Ama kullanılıyor. Çünkü AKP’nin siyasi lügatında adalet ve dürüstlük fazla yer kaplamıyor..."

al bu da karşı görüşün gazetesinden:
http://yenisafak.com.tr/Politika/?t=19.06.2007&i=51205

diyor ki eskişehirde esnafa bakanın telefonuyla kredi verild.

Devlet bankasına karşı olmak bir şeydir, devletin yönettiği bankanın hissesini kötü yönetimden korkup almamak başka bir şeydir.
Not: konu uğur bey'in ricasından çıktı, ve sanırım yeni bir yazı gerekti. Haydi Junior, ya sen ya ben agent problem'ın başka bir çeşidi olan, hatta bence onu çok aşan bu soruna bir el atalım. krizden bunalan bünyelere ilaç gibi gelir...

Junior dedi ki...

Denememeler, yazdiklarimi okumuyorsun sanirim.

Bence asil yazi konusu insanlarin artik paranoya derecesine gelmis bu herseye siyaset penceresinden bakmalari ve herseyi sadece kendi gorus acilarindan gormeleri.

Rakamlari verdim. Ozel ve kamu dahil tum bankalar arasinda en yuksek karlilik ORANI halkbankin. Daha ne olsun?

Ankaranin havasina cok kaptirmissiniz kendinizi bence. O yuzden bankalarin kiyasiya rekabetindeki siradan bir kampanyayi bile siyasi amacli goruyorsunuz. 400 tane kombine kartla belediye secimi mi aliniyor, ayip yahu?

Rahmi Koc da Kocaeli'den mi aday olacak belediye baskanligina? bu yuzden mi kocaelispor'a destek oluyor forma reklamiyla?

Junior dedi ki...

Fransizlar da gozunu Izmir'e dikmis sanirim. Ankara yetis vatan elden gidiyor?

TEB BONUS( bnp paribas bankasi) İZMİRİM CARD’DAN KAF KAF’LILARA KOMBİNE TAKTİĞİ

Bir sözünüze Karşıyaka Kombine Bileti Hediye

http://www.tebbonus.com/sozunuze_bonus.html

Kubilay dedi ki...

Peki.

Junior dedi ki...

Kusmeyin kusmeyin takiliyorum...
tamam economic agent'lardan konusalim :)

Blog Sahibi dedi ki...

Junior,

Felsefi tartismalara gecmeden bize gelismis ve gelismekte olan ulke borsalarinin sene basindan beri gostermis olduklari performansi gosteren bir grafik ya da tablo hazirlayabilir misin? O tabloya baktigimiz zaman Turkiye'nin durumunun o kadar da kotu olmadigini gorecegiz gibime geliyor.

Bunu Cuma kapanislari itibariyle yaparsan cok super olur.

Uğur UYGUR dedi ki...

Konu açılışından 1 hafta sonra şu an itibarı ile 26.678 olduk, öngörülenden 1.000 puan aşağı. Bakalım daha neler göreceğiz...