Ne biçim bir memlekettir ulan bu? (2)

Bugün orta yaşlı esmer bir bey tansiyon ilacı yazdırmak için başvurdu.
Bilgisayar kaydında 1982 doğumlu olduğunu görünce
“Burada sizinle aynı adda 1982 doğumlu biri var ama siz yoksunuz” dedim.“O benim doktor bey, üç defa yaşımı küçülttüm” dedi
“Neden küçülttünüz?" diye sordum
“Askere gitmemek için. Ben doğuluyum, bizim orda bu işler çok kolay herkes yapar, hem küçültür hem büyütür” dedi“Mahkemede dava mı açıyorsunuz?” dedim

“Yok canım, hiç bir şeye gerek yok, nüfusa gidiyosun kaç yaş istersen değiştiriyorlar, para bile vermedim bizim akraba çalışıyor orada. Ama iyi bir şey değil, sonra emeklilikte sorun çıkıyor, yine büyüteceğim ” dedi.
Alıntı şuradan: hastalardan öğrendiklerim

Bu da Deniz Gökçe'den:
"Çocuklarını eski yasaya göre erken emekli etmek isteyen sahtekâr kişiler, 2008 Mart ayından sonra, bir yaşında bebekler dahil, 1.6 milyon kadar yeni sigortalıyı sisteme kaydettirmişler, bir iki ay prim ödeyerek “hak “ (? ) kazanmışlar, sonra da 2008 Temmuz sonunda 874 bin kişi prim ödemeyi bırakıp sistemden çıkmış. Haklar baki tabii! Sistemden hak alıp çıkan sayısının daha da artacağı düşünülüyor.

SGK Başkanı Fatih Acar 26.2 milyar YTL (şaşırmayın, eski para ile katrilyon) ödenmemiş sosyal güvenlik sistemine borcun 22.9 milyar YTL’lik kısmını yeniden yapılandırmış ve buradan 4.2 milyar gelir elde etmiş. İşler sonuçlandığı zaman da toplam 14.2 milyar YTL gelir elde edilmiş olacakmış (yani bir kısım ana para ve faizi affediliyor galiba!) Sosyal güvenlik sisteminin yıllık açığının 32 milyar YTL kadar olduğu düşünülürse, önemli bir adım tabii. Ama her yıl benzer açık olduğunu da bilin. Ve yeni doğmuş çocukları sisteme kaydettiren ahlaksızlar da bu açığı ilerde büyütecekler. Bu duruma mezarda emeklilik değil beşikte emeklilik diyoruz biz!"

1 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

deniz gökçek çok biliyor.elbetteki adamlar giriş yapacak neden yapmasın ? devlet denilen güç zırt pırt kanunları değiştirirken ve süleyman demirel gibi bir şahıs yüzünden 40 yaşında emekli olanların maaşlarını biz çalışanlar öderken ayrıca bu 40 yaşında emekli olanlar hala çalışmaktadırlar. ne yapalım biz ? 40 yaşında emekli olanların maaşlarını biz ödüyoruz neden ? devlet istedigi için.ben 81 dogumluyum ne zaman emekli olacagım ? 2041 , "lan" benim sülalemin ortalama yaşama yılı bile o değil, ben çocugum, eşim ben ölünce dul ve yetim maaşı alabilsin diye mi devlete prim ödeyecegim ?

saçmalıgın bir yönüde emeklilk şartlarında 7.200 gün prim ödemek 25 yıl sistemin içinde kalmak 60 yaşında olmak.yani ben 2004 yılında çalışmaya başladım. 7200 gün yani 20 yıl aksaksız primim ödendi hoppala emekli olamıyorsun neden ? öncelikle sistemde 25 yıl kalmamışım 2004+20 2024 yılında bana denilecek ki 2029da gel, işi bilmeyen biri olsam 2029 da yani 48 yaşında gitsem amca 60 yaşını doldurman lazım 12 sene sonra gel diyecekler.

bu emeklilik sistemi böyle gitmez.bana kalsa bir gün prim ödemem.şirketim naılsa özel saglık sigortası yapıyor.hem muhasebeci oldugumdan primleri biliyorum.kelle başı 1500 ytl civarı.yıllık tutar bu.her zaman özel sektör daha iyi.zaten insanlar ALLAH korusun kanser falan olurum diye kronik hastalıklar için saglıgı istiyorlar.

cumartesi günü ismmmo'nun sosyal güvenlik sistemi egitimindeydim.siz asıl eğlenceyi şimdi görün, sistemi oyle bir bocalamışlarki, teşvik veriyoruz deyip o teşvigi alaiblmek için agzınızla kuş tutmanız gerektirmişler.tamamen popülist politikalar.yok geçen sene ortalama işçi sayısından fazla işçi çalıştırırsan yok bu çalıştıracagın kişi 18 ile 29 yaş arası olacak yok ocak ile temmuz arasında hiç bir yerde çalışmamış olacak.

part time çalışanlar ise ha keza, asgari ücretin 1/3 den fazla ise geliri ayrıca gidip genel saglık sigortası primi yatıracakmış ayda 25 ytl, bunu sen benim köylüme nasıl anlatacaksın ?

yeşil kart kalkacakmış.kalkmasın yeşil kart.harbiden garibana devlet baksın ama 1000 dönüm arazisi olup agzından milyarlar dökülmeyen insanların yeşil karttan yararlanması saçma.

ayrıca devlet neden sskyı zorunlu tutuyor.desinki herkesin saglık güvencesi olacak ama bu devlet tarafından olmasa da özel bir firmadna olsun. o zaman size danışıp amerikan life iyi mi değil mi diye sorarız.