Hedge Fonlar ve Lehman Brothers'in Cokus Hikayesi

Analist olmak isteyenlere bir sir verecegim, hayatiniz boyunca cok isinize yarayacak. Iyi bir analist olmanin sirlarindan bir tanesi kimlerin iyi bir analist oldugunu bilmenizdir. Daha sonra bu kisilerin goruslerini okuyup harmanlayarak siz de iyi tahminlerde bulunabilirsiniz. Ben Lehman Brothers'in cokmesini bekliyordum cunku David Einhorn Lehman Brothers'in cokmesini bekliyordu. Ben gidip ekstradan Lehman'da calisan tanidiklarima sordugumda Lehman'in cokmesini beklemediklerini, bunlarin soylentiden ibaret oldugunu, vs. bir suru safsata soylediler. Kime inandim dersiniz?

Neticede Einhorn bir kere daha hakli cikti. Ben de kendisine bes kurus para odemeden para kazanmis oldum. Biz buna ekonomide pozitif externality (dissallik) diyoruz.

Einhorn'un yazdigi bir kitap da varmis, bari bunun reklamini sizlere yapayim da adama da benim bir faydam dokunsun. Verdigim linkte Einhorn'un detayli ve ilginc hikayesini okuyabilirsiniz.

Bu arada insanlar Hedge Fon dedigi zaman akliniza taklitleri degil Einhorn gibi yoneticiler gelsin.

Not: Einhorn'un bir de ilginc hobisi var.

3 Yorum Var.:

tekeli71 dedi ki...

Kim bu einhorn?Soyadı Almanı çağrıştırıyor ama...
Yazdığı kitap'ın Türkçe çevirisi var mı?

Dane dedi ki...

Oldukca curetkar ve siradisi biri.Uyku paterni bile siradisi.Ama kayyule(siesta)yapmasina cok sasirmadim. Cok ise yaradigini hep duymustum.Keske isyerinde rahat bir yatak olsa da ben de gunde 45 dakiak kestirebilsem :)

bülent dedi ki...

uzun zaman once belirttiğiniz 10700seviyesine geldi dji
acaba bundan aşagısını beklemek gerekir mi
yorumlarınız için şimdiden teşekkürler