Citigroup ve Amerikan Dolari

Citigroup Akbank'in %20'sini $3 milyar civarinda bir rakama satin almisti yakin bir zamanda. Akbank'in simdilerde piyasa degeri $27 milyar civarinda seyrediyor. Citigroup'un piyasa degeri ise $175 milyar. Yani 1 Citigroup ormanda 6 Akbank gucunde oluyor. Bu bana biraz dusuk gorunuyor. Citigroup sadece bankacilik yapmiyor, adamlar finansal supermarket. Bu aralar mortgage krizinden dolayi bayagi bir para kaybettiler ve CEO'lari istifa etti, ama bunlar sirketin uzun vadeli potansiyelini bu kadar etkilememeli.

Ote yandan sirketin piyasa degerinin goreceli olarak dusuk gorunmesinin bir sebebi de Amerikan dolarindaki dusus. Bana kalirsa Amerikan dolari euroya karsi cok dustu. Tabii bunu gidin dolar alin olarak anlamayin. Dolarin momentumu asagi yonlu ve bu durumlarda piyasa girmemekte fayda var. Bundan 7-8 sene once her sey tersineydi. Dolarin yukselisinin onunde hicbir sey duramiyordu.

Kendi kendime biraz Citigroup hissesi mi alsam ($35) diye soruyorum. Ote yandan benzer sorunlarla bogusan Merrill Lynch de ($56) cok ucuzladi. Citigroup biraz daha ucuz gorunuyor ama. Bu hisselerde de dusus trendi hakim, o yuzden biraz daha beklesem mi diye de dusunuyorum. Keske ben de teknik analiz ogrenseydim, hisse senetlerinin kisa vadede nerelere gidecegini onceden bilir, bu sorularla ugrasmak zorunda kalmazdim!!

3 Yorum Var.:

Investor dedi ki...

Sayın hocam 1 city 6 akbank demişsiniz sadece bunu baz mı alarak ucuz diyorsunuz ben anlayamadım

Investor dedi ki...

Ekonomix hocama çok dargınım soruma cevap vermediği için..Halbuki kendisinden birşeyler öğrenebilmek için uğraş veriyorum:-(

Blog Sahibi dedi ki...

Kusura bakma Emrah,

Su siralar cok vaktim yok, istedigin analizi yazmasi cok vakit aliyor. Tahmin edecegin uzere teknik analiz kullanan birisi degilim. Baska bir zaman artik.