Bu Zafer daha çok gol atar

Yeni kabinenin santraforu olacağını daha ilk günlerde belli eden Zafer Çağlayan, bakanlık koltuğunda daha bir ayı yeni doldururken üçüncü golü de attı. Ama yine kendi kalesine!! (Çağlayan'ın attığı önceki goller için şu yazılara bakın; bir, iki). Bakın dün katıldığı bir toplantıda neler demiş:
Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, geçmiş dönemde Merkez Bankası’nın faizleri indirmesi yönünde yaptığı açıklamalara karşılık “Siyasetçilerin, bakanların Merkez Bankası ile ilgili konuşması doğru değildir” cevabını aldığını söyledi. Çağlayan, “Türkiye’de hiçbir kurumun ‘benim görevim sadece fiyat istikrarıdır. Ben başka şeye bakmam’ deme lüksüne sahip değildir” dedi.
Bu konuda ne diyelim bilmem ki? Anlaşılan bakanın Merkez Bankası'nın yasasından haberi bile yok. Ya da varsa bile hiç kaale almıyor. Eee, yasaların buz üstüne yazıldığı bir ülkede buna da şaşmamak gerek. Yalnız benim Merkez Bankası'nın bağımsızlığının korunabilirliği konusunda umudum giderek azalıyor. Böyle giderse birkaç yıla kadar yasada Merkez Bankası'na yeni görevler yükleyecek değişiklikler gündeme getirilirse hiç şaşmayacağım.

Yeri gelmişken belirteyim. Ben son seçimde ekonomiyi ve demokrasiyi düşünerek AKP'ye oy verdim ve bunu da burada açıkça yazdım. Fakat bu hükümetin her yaptığına kefil olacağım anlamına gelmiyor. Bir yamuğunu gördüğümüzde eleştirimizi yapacağız elbette...

1 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Bence merkez bankasinin tek gorevinin fiyat istikrari olmasi yanlis, boyle bir yasa varsa da bu degistirilebilir. Ornegin ABD de FED in gorevi: fiyat istikrari ve ekonomik buyumenin surdurulmesi seklinde tanimlanmistir. Her ne kadar bazen bu iki kavram celisse de bence tek basina fiyat istikrari her zaman olumlu sonuclar dogurmayabilir.