Yalnız değilmişim

Seçim öncesinde Ekonomix'in yazdığı bir yazının yorum kısmına şunları yazmıştım:

1991'den beri oy kullanan ve daha önce hep sol partilere oy veren (1991'de SHP, 1995 ve 1999'da DSP, 2002'de CHP) biri olarak ben bu seçimde oyumu AKP'ye vereceğim. Bu tercihimin nedenlerini sitede uzun uzadıya yazmayı da düşünmüştüm ama sonra vazgeçtim. Çünkü bunun okoyucuyu çok da ilgilendiren birşey olmadığını düşünmüştüm. Fakat madem ki bu konuyu merak edenler var en azından burada kısaca bir açıklama yapayım.

Bu kez AKP'ye oy verecek olmamın birinci nedeni son 4.5 yıldaki ekonomik performanstan oldukça memnun olmam. Bu bana tıpkı t'pol gibi artık takım tutar gibi parti (ya da siyasal görüş) tutmanın doğru olmadığını, ekonomide başarılı olan bir hükümetin ödüllendirilmesi gerektiğini düşündürdü. Elbette bu dönemde AKP'nin izlediği tüm politikalar mükemmel değildi ama sonuçlar ortada. Bundan iyisi Şam'da kayısı diye düşündüğüm için bu kez oyumu AKP'yi ödüllendirmek için kullanacağım.

Bu kez AKP'ye oy verecek olmamın ikinci nedeni ise diğer partilerin 27 Nisan e-muhtırası sırasındaki tutumlarının midemi kaldırması. Hele CHP bu süreçte açıkça darbenin yanında yer aldığı için oyumu zırnık hak etmiyor.

Bu kez AKP'ye oy verecek olmamın üçüncü nedeni ise CHP'nin bu seçimde uyguladığı öcü politikasına (yine AKP'yi seçerseniz şeriat gelir ha) zerre kadar inanmıyor olmam. Fakat şimdi bunun nedenini anlatmam uzun sürer, gerekçelerim sitedeki yazılarımda ve bu yazıların yorum kısmında bulunabilir.

Bu seçimin benim açımdan kişisel olarak en önemli tarafı yalnız olmadığımı göstermesi oldu. Demek ki ülkemizde benim gibi düşünen milyonlarca kişi varmış. Esasında ciddi anketler böyle olduğunu gösteriyordu ama yine de emin olmak için seçim sonuçlarını görmeyi bekledim. Bence AKP'nin oyundaki artış da yukarıdaki üç gerekçeden kaynaklanıyor. Fırsat bulduğum zaman bu konuya tekrar dönmeyi ve ayrıntılı bir değerlendirme yazmayı düşünüyorum.

3 Yorum Var.:

Mahmut Alpi dedi ki...

e-muhtıranın akpye aksine oy kaybettirdiğini düşünüyorum, keşke anket şirketleri özellikle KONDA muhtıra öncesi ve muhtıra sonrası anket sonuçları yayınlayabilse.

kerem kagan dedi ki...

Bu secim sonuclari bir kez daha Turk halkinin Avrupali, batili olmadigini, kelimenin tam anlamiyla Turk oldugunu gostermistir. Turk milleti kitle egitimi ve kitle iletisim araclariyla gudulemez. Bunun adina sagduyu mu dersiniz, aklin yolu mu dersiniz bilmiyorum ama ben milletimle iste bu yuzden gurur duyuyorum.

kerem kagan dedi ki...

Iste tam da bu sebeple sanayi toplumu olmadik, olmayacagiz da. Lutfen artik icimizdeki egitimli yobazlar bos yere ugrasmasinlar. Biz klasik muzik dinlemeyecegiz, fabrikalarda mekanik hareketleri tekrarlayip durmayacagiz. Sosyal demokrasi teranelerine kulaklarimiz tikali olacak. Turkiye, bircok kisi bu sureci anlamasa da bilgi toplumu olma yolunda hizla ilerliyor.