Secim Sonuclari

Gecen hafta su tahminde bulunmustum:

"1. AKP secimlerden %35-40 arasinda bir oy alacak.
2. CHP secimlerden %18-22 arasinda bir oy alacak.
3. MHP %10 barajini gecen ucuncu parti olacak.

Ayrica 30'a yakin bagimsiz da meclise girecek ve AKP tek basina yine iktidara gelecek. Ancak 367 rakamina ulasamayacak."

Secimlerin galibi KONDA oldu; SONAR, Pollmark, Mulkiyelilerin Yon-Ara ve Estima sirketleri yanilmis. Yanilanlar anket yapmayi bilmeyenler ya da bilerek anket sonuclarini carpitan sirketlerdir. Bu kadar yuksek hata payiyla yanilma olmaz. Insanlar ekonominin durumunu nasil carpitarak halki yaniltmayi basariyorsa, anket sonuclarini carpitarak da beni yaniltmayi basardilar. Benim edindigim izlenim AKP'nin tas catlasa %42 gibi bir oy alacagi yonunde idi, gidip kendim bir arastirma yapmadim. Buna ihtiyac duymayisimin nedeni uc partinin girecegi bir mecliste AKP'nin 367 milletvekiline sahip olmasi icin %50'nin cok uzerinde bir oy almasi gerekliligi idi. Bunu da ihtimaller dahilinde gormuyordum. Genel olarak yaptigimiz tahmin dogru cikti, AKP 367'nin altinda kaldi, bagimsizlar 27 civarinda oy cikardi ve meclise 3 parti girdi.

Okuyucularimizdan bakalim kimler secim sonuclarini yanlis tahmin etmis: Danny Miguel, Mr. Brooks, Damacana, Serkan, M. Akif Memmi, Veritas, Eko-Muhendis, Evdeki Ses, T'Pol, Izlenimler, Les Chemins De La Liberte, batu, serhad, ve salim

Ben dahil bu arkadaslarin hepsini TEGV'e 10 YTL bagis yapmaya cagiriyorum, makbuzunu bana yollarsaniz yan taraftaki listeye adinizi da ekleyebilirim.

Secim sonuclarini (en azindan ikinci denemesinde) dogru olarak bir tek Tarik Suat arkadasimiz bildi. Tebriklerimizi sunuyoruz.

Bu arada meydanlarda "iktidara gelecegiz" palavralari sikan Deniz Baykal ve Devlet Bahceli de TEGV'e 10 YTL bagis yapsalar tam super olacak, en azindan "yalan soylemiyorduk, yanlis tahmin yapmisiz" ayagina yatabilirler boylece.

Ben AKP'yi desteklemedigimi aciklamistim. Mevcut partiler icerisinde en iyisinin AKP oldugunu da belirtmistim. Turkiye'de AKP'nin uyguladigi politikalardan cok daha iyi politikalar uygulanabilir, yaptiklari cok yanlislar var. Ama Turkiye'de AKP'nin yerine hangi "kitle partisi" gelirse gelsin onlardan daha populist, daha yanlis politikalar uygulayacaklari da acikti. Surpriz olan secmenlerin onca toz duman arasinda bunu gorebilmeleridir. Bence kimsenin konusmadigi, ya da konusmak istemedigi haber PKK yandaslarinin meclise girmeleri ve bunun gelecekte yaratacagi problemlerdir.

Diger ilginc bir haber ise vatandaslara "borsa 55 bine cikacak simdi" seklinde verilen gazlardir. Sanki AKP'nin mecliste %50 cogunluga sahip olmasi surprizmis gibi, kimse boyle beklemiyormus gibi davraniyorlar. Borsanin simdiki seviyelerine gelmesinin sebebi AKP'nin tek basina iktidarina devam edecegine yonelik beklentilerle, faizlerde indirime gidilecegine yonelik beklentilerdir. Neyse, ben fazla ses cikarmayayim, borsaya enayilerin gelmesinin bana ne zarari olacak sanki :)

Benim gozlerim bundan sonra bu secimde tek destekledigim kisi olan Mehmet Simsek'in uzerinde olacak.

16 Yorum Var.:

mr. brooks dedi ki...

merhaba,
akp'nin oy oraninda anketciler benim de tahminimin dusuk olmasina sebep oldu. en kisa zamanda bu cuzi bagisi yapip bilgi fisini gonderiyorum.
selamlar...

Özkan D. dedi ki...

ekonomix hocam içlerinde tekrar seçileni var seçilmeyeni var, ancak şu 8 isim ( Turhan Çömez,Zülfü Livaneli, Ersin Arıoğlu, Cengiz Kaptanoğlu, Muharrem Eskiyapan, Memduh Hacıoğlu ve Hasan Özyer )
Temmuzun 15inde 3 aylık maaşı kabul etmeyip, 7 günlük maaş isteyen, seçilmeyeceksek, 7 gün çalışmamızın karşılığında 3 aylık maaşı içimize sindiremeyiz diyen milletvekilleri.. Umarım yeni seçilen vekillerin içinde bu bilinçte olanlar çoğunlukta olur..
..
AKPnin hükümetin fiilen bittiği C.Başkanlığı seçimi karmaşasına kadar yaptıklarıyla ikinci kez seçilmeyi hakettiğini düşünüyorum, hayırlı olsun ülkemiz için..

mr. brooks dedi ki...

bu arada vatan gazetesinden rusen cakir'in da ne buyuk bir matematik dehasi oldugunu gormus olduk. kendisi akp'nin %40'i bulmasinin matematiksel olarak mumkun olmadigini zirvaliyordu...
(sanki matematiksel olarak sampiyonluk sansinin kalmamasini hesapliyor mubarek)

Unknown dedi ki...

Ekonomix merhaba,

Gerçi ben kendi sitemde revize edilmiş bir tahmin yapıp tutturmuştum ama buradaki şartlar gereği yanılmış oluyorum. O vakfa bir miktar bağış yapacağım, listeye eklemeye de gerek yok.

Öte yandan MHP-DTP konusunda bir gerginlik illa ki olacaktır, üstelik bunlar mecliste yanyana oturacakmış, yalnız bu sürecin iyi yönetilmesi ve dolayısıyla olumlu bir mecraya yönelmesi de mümkün. Meclis dışında kalmaları şimdikinden iyi olmazdı diye düşünüyorum.

Selamlar.

FSt, izlenimler

T'Pol dedi ki...

Bolucu orgutun suc ortaklarinin girdigi meclise MHP'nin de girmesi bence cok onemli ve hatta gerekliydi. Insanlarin darbe oncesi donemdeki MHP'yi unutmasi, bugunku durusuna ve soylemine bakmasi lazim. Cumhuriyet mitinglerine bakip, buralara akin eden insanlarin kendi yandaslari oldugunu dusunen CHP simdi otursun bir durum degerlendirmesi yapsin bakalim. Bence o meydanlarin oyunun buyucek bir kismi MHP'ye akti.

Ote yandan tum bilimsel yaklasimlari ve yontemleri kullanan, secmenin nabzini cok iyi tutan, ona gore ciddi sekilde calisan AKP'lileri tebrik etmek lazim.

Cuneyt Kazokoglu dedi ki...

Insanlarin darbe oncesi donemdeki MHP'yi unutmasi, bugunku durusuna ve soylemine bakmasi lazim.

Bakiyorum ve olumlu hicbir sey göremiyorum.

veritas dedi ki...

Sayin i.cuneyt,

MHP'nin 1980 sonrasi darbeden ve bilhassa Alparslan Turkes'in son zamanlarindan baslayan ve bugune gelen ulkucu gencleri kavgadan uzak tutmak politikasini takdir etmemek elde degil.

Ulkenin bir bolumunde dusuk siddette savas yasanirken, sayin Bahceli hic bir zaman Turkluk Kurtluk ayrimi yapmadan sadece teroru ve ona yardim ve yataklik yapanlari hedef aldi. Isin kolayi aslinda Turk Kurt ayrimini korukleyecek soylemlere kacmakti ama MHP bunu yapmadi. Bence bunlar detay gibi gozuken onemli konular.

Saygilar

T'Pol dedi ki...

Sn. Veritas'a ictenlikle katiliyorum. Kast ettigim sey de budur zaten.

Benim kendi cikarimlarim soyle:
1. Halk bos politik vaatlere (Mazot, Sehrazat 1 YTL) kanmadi.
2. AKP'nin ekonomiyle ilgili icraatlari begeniliyor.
3. E-Muhtira AKP'nin ekmegine yag surdu. Mazlum oldular oylari kaptilar.
4. Rejimi tehlikede gorup sokaga dokulenlerin bir kismi CHP'ye, bir kismi da MHP'ye oy verdiler.
5. DTP'nin bagimsizlarla grup kurma cabasi basariya ulasti.
6. Sagda baska parti kalmayinca, oylar AKP ve MHP arasinda bolusuldu.
7. Bazi dinozorlarin politikadan cekilmesi gerek.
8. Insanlarin buyuk cogunlugu AKP'yi rejime tehlike olarak gormuyorlar. Umarim haklidirlar. Benim colugum cocugum yok, 40'i da gectim. Umurumda degil yani. Demokratiz diyorsak, secim sonuclarini sineye cekmek zorundayiz.

Cuneyt Kazokoglu dedi ki...

Sayin Veritas & T'pol,

Muhtemelen 1980 öncesinde yürümeye yeni baslamis oldugumdan o dönemleri hatirlamiyorum. Ben kendimi bildim bileli MHP'nin bu ülke icin arti bir deger ürettigini görmedim, eger pankürdist DEHAP&DTP kadrolarina terazinin diger kefesinde agirlik olarak denge saglamak arti degerse bilemem.

Ülkücü gencleri kavgadan uzak tutmak derken herhalde sokak ortasinda ensesinden vurulan, koyun gibi girtlagi kesilerek katledilen hristiyan vatandaslarimizi da aniyorsunuzdur. Kusura bakmayin da ben Türkiye'de son yillarda gördügüm fasizan, etnik ayrimciliga ve irkciliga dayali, kof nasyonalizm trendinin politik izdüsümü olarak MHP'yi görüyorum. Bilmiyorum, siz bu eli kanli kaatillerin hangi partiye oy verdigini düsünüyorsunuz?

En son hatirladigim sahne de secim otobüsünün tepesinde elinde yagli urgan, surati kinden gerim gerim gerilmis, girtlagi yirtilircasina bagiran biri. Akabinde urgani kendisini dinleyen topluluga firlatiyordu.

Secim ortamidir diyebilirsiniz tabii, fakat MHP icin Türk-Kürt ayrimini körüklemedi vs. demek bana af buyurun "oha!" dedirtiyor.

DEdigim gibi, muhtemelen 1980 öncesini bizzat yasamadigimdan "daha kötüsü" nasil oluyor pek tasavvur edemiyorum. Anestesizt annem 1970'lerde gece nöbetindeyken nasil onlarca ODTÜ'lü ögrencinin kanlar icinde acile gelip hepsinin sapir sapir öldügünü anlatir, meslegini birakmasindaki önemli etkenlerden biri olmus. Ihtimal ki ülkücü gencleri "kavgadan uzak tutmayinca" böyle oluyor. Bu durumda arada sokak ortasinda -cok afedersiniz- it gibi öldürülenleri de fire ya da zayiattan saymak gerekiyor herhalde.

Cüneyt

evdeki ses dedi ki...

seçim sürecinde sürekli istanbulda olmam ve etraftaki üniversite gençlerinin gazına gelip yıllar yılı içimde olan "aslan sosyal demokrat"ın etkisiyle AKP nin oyunu düşürmüşdüm. güncelleme yapmamak büyük eksikliğim olsa da herkes kadar yanılmam doğu tarzı tesellim oldu. ama hiç yokdan iki partinin oyunu bildim.
MHP den ümitli olan arkadaşlara sesleniorum "cacık olmaz!". kürt sorununa getirdiği çözüm ancak ve ancak "ırak a savaş açmak" olan bir partinin demokratikleşme ve insan hakları konusunda yeni açılımlar getirebileceğini beklemek hayalden de öte bir beklenti.(ne internet sitelerine girdim, ne programlarını okudum, ne de bir MHP liyle konuşdum. yorumlarım geçmiş dönemler ve son dönemde başkanlarının yapdığı açıklamaların sentezidir)
baykal istifa etmiyecekse onunla rodosa kadar yüzmeye de hazırım.
kendi paramı kazanmamla eğitim gönüllülerine yardımım aynı döneme denk gelecekdir.
saygılar

Mahmut Alpi dedi ki...

dtpnin mhpden daha aktif siyasete katılacağına inanıyorum. bu parti içerisindeki bayan vekillerin yüzde oranı ve bu vekillerin diğer partilerdeki bayan adaylara nazaran hatta çoğu erkek vekile nazaran daha aktif siyaset yapacağını düşünüyorum bkz: leyla zana. mhp'nin bu mecliste çok silik kalacağını beklemekteyim zira herhangi bir akil ekonomik programı olmadığı gibi sosyal programıda yok öne çıkan sadece kuzey ıraga harekat. birde allah aşkına akp bile kadrolarında revizyona gitti ama mhpnin kemik kadrolarında değişen kimler var? (kemal dervişin chp ye katılmadan önce ki halini ve sonrasında ki cizilmiş karizmayı burada doğan cansızların yaşayacağını beklemekteyim)
ilginç olan akpnin aldığı oyların doğudaki yüzdesine bakınca dtpnin(30 üzeri) olan vekil beklentisini sekteye uğrattığını farketmemek elde değil. demekki akpnin ekonomik ve sosyal politikaları kadar terörle mücadelede de gerçekçi tavırlarıda mhpden başarılı bulunmuş. tüm bölgelerde akpnin öne çıkmasından sonra rejimle ilgili kaygıları gereksiz buluyor bunu kullanan politikacılar hakkında da sorunlar karşısında çözüm üretemediği için rejim kaygısını adice kullandığını düşünüyorum.
akpnin kadroları gelecek vaat ederken chp ve mhpnin gelecekteki kadrolarını şekillendirebilen var mı?

serhat dedi ki...

MHP sehit cenazelerinde ellerini avusturuyordu ve sonucta 70 sehitin her biri icin bir milletvekilligi kapti. ne denir ki..

Serhad dedi ki...

Ben gercekten Türkiye'de mi yaşıyorum dedirten sonuçlar bunlar. 2 kisiden 1i AKP'ye oy verdi demek. Sanirim tatillerimizi Anadolu'da gecirme vakti gelmis...

Demokrasiye olan saygimizin geregi olarak AKP yi kutluyoruz elbette.

Yanlış tahminimizin bedelinide vakıfa en kısa zamanda ödüyorz :)

selamlar

Adsız dedi ki...

Ortalarda yoktum... borç borçtur en kısa zamanda ödenecektir. Sonuçlar hakkında yorum yapmak da gerçek bi saçmalıktır! olan olmuştur! Bizim en büyük dangalaklığımız herşey olup bittikten sonra enkaz kaldırma çalışmalarına düşkünlüğümüzdür, preventive olmayı öğrenemedik öğrenemeyceğiz...( yorum yok dedik ama bu da bi tür yorum oldu!)

Özge

mr. brooks dedi ki...

ben siteden iki kez kredi kartiyla bagis yapmama ragmen ikisinde de hiçbir "kabul edildi" cinsinden bir mesaj alamadim. sayfadaki form direk bos haline geri dondu.
bir hata mi var ya da mail falan mi gelir?
ben buraya ilk kez bagis yaptigimdan bilmiyorum, bilen varsa ve aydinlatirsa sevinirim.

Investor dedi ki...

Ekonomix hocam valla zamanım yok ama en kısa zamanda tegv bağış yapacam.

Sözümüz sözdür yanlış tahminin bedeline katlanmak gerekir:)