Vaka Analizi (Case Study)

Bir onceki yazida yaptigim vaka analizinin ardindan Fatih Ozatay'in su yazisini okudum, son zamanlarda okudugum en iyi yazilardan bir tanesi. Acik acik ana fikrini soylememis yazinin, kizim sana soyluyorum vatandasim sen anla uslubuyla kaleme alinmis. Ben satir aralarini okuyamayan okuyucular icin ozetleyeyim dedim.

1. Devlet gucludur, bilgilidir. Gelecekte neler olacagini herkesten iyi bilir.
2. Devletde sermaye coktur, o yuzden en iyi yatirimlari bilgisini kullanarak devlet yapar.
3. Devlet kimin basi derde duserse yardim etmelidir.
4. Devlet secimlerden once vatandasa rusvet dagitmalidir. Faturayi da cocuklarimiz mi oder, 10 sene sonra Ecevit hukumeti sirasinda kriz cikar da baska bir politikaci mi oder, orasi cok onemli degildir.
5. Zaman Serisi Analizi super bir yontemdir, ozellikle uzun vadeli tahmin yapmak istiyorsaniz birebirdir.
6. Zaman Serisi bazli tahminleriniz yanlis cikinca sucu hukumetin "yuksek faiz, sicak para" politikasina atin.
7. Cari acik cok buyuk bir problemdir. Cari acigi azaltmanin en hizli yolu mazot fiyatlarini 1 YTL, benzin fiyatlarini ise 50 kurus yapmaktir.
8. Devletin herkesten verimli kullandigi kaynaklar (paralar) agacta yetisir.

0 Yorum Var.: