Uyusturucu Serbest Birakilsin!

Ben bu konuyu gecen sene analiz etmeyi planliyordum, bobrek borsasi planlari arasinda gumburtuye gitmisti. Bu sefer de yeni bir blog acan bir okuyucumuz el atmis, guzel bir yazi olmus, uzerinde biraz daha dusunulmesi, projelerin uretilmesi gerekiyor ama bence verimli bir alan.

Bir de kumarhanelerin acilmasi meselesi vardi. Mikro reformlara soyunmus AKP'den su ise de el atmalarini istiyoruz, millete artik borsada kumar oynamaktan gina geldi, iddaa da adamlari kesmiyor.

Son olarak fuhusun serbest birakilmasi var. Bence bunlarin hepsini guneyde Alanya, Bodrum gibi sadece bir yerde serbest birakalim, turist patlamasi yapariz. Hatta buranin girisine de ekstradan vize koyariz, 18 yasindan kucuklere yasaklariz, bir nev-i serbest bolge. Amsterdam ve Las Vegas'in pabucunu dama atariz. PKK'ya destek de yariya iner :)

11 Yorum Var.:

kerem kagan dedi ki...

Ama uyusturucuyu sadece bir bolgede serbest birakmak kesmez bizi. Buyuksehirlerin belirli semtlerinde, belirli eglence yerlerine uyusturucu satma ve kullandirma ruhsati verilmeli.

Fuhus zaten serbest degil miydi? Ben mi yanlis biliyorum?

Farazi dedi ki...

Afganistan ABD oncesi yillik bir kac milyar dolarlik uyusturucu ihracati gerceklestirirken, ABD sonrasi kendini defalarca katladi.

Fakat asil onemli olan konu su.. Dunyada uyusturcu kullanimi engellenemez. Bunu yasal yaparsaniz uyusturucu fiyatlari korkunc bir sekilde dusecektir, kullanan da az bir sey artabilir. Fakat Turkiye gibi bir ulke, uyusturcu sevkiyati vs.'den yillik milyarlarca dolar kazaniyor. Bu para kdv olarak kasaya giriyor, ya da harcanip "multiplier effect" sayesinde ekonomiyi kalkindiriyor.
Ki bu sadece Turkiye icin gecerli degil, bunun Amerikasi var ve tabi ki Hollanda var bir de, sevkiyattan en cok para kazanan ulkeler.
Kullanan zaten kullaniyor, polis teskilatina getirdikleri ekstra yuk karsisinda ulkelerin cebine giren milyarlar soz konusu.

VolkanS dedi ki...

Ekonomix Bey,

Sitenin linkini kimseye söylemememiştim. Nasıl buldunuz?

Bir de link vereceğinizi bilseydim yazıyı bitirirdim. Yazının yarısı bile yazılmadı henüz. Kimse görmüyor diye direkt anasayfaya yazıyordum :)

Blog Sahibi dedi ki...

hehehe!

e-recep diye bir arkadas bir zamanlar bizim icin CIA ajani, Rotschild (nasil yaziliyordu bu yahu?) ailesinin tuttugu parali kalemsorler turunden ifadelerde bulunuyordu. Dogru mu acaba diye ben de bir an suphelendim.

yerin kulagi vardir derler, adimlarini dikkatli at, turkiyeyi gizli gucler yonetiyor.

hehehehe

Onu bunu birak da sen ne zaman bana bagis makbuzunu yollayacaksin onu soyle.

Investor dedi ki...

Ekonomix hocam prof bir hocamla bu sohbet üzerine konuşmuştuk ülkenin gelişmesi falan filan derken şu sözleri söyledi:

"Denizliyi geliştirmenin yolu nedir?Biliyormusunuz. .

Kadın ticareti yapın,kumarhane açın,uyuşturucuyu serbest bırakın alın size Egenin Singapuru DENİZLİ"

.....

Blog Sahibi dedi ki...

Hocan bu sefer dogru soylemis. Aslinda Kibris meselesini de bu yontemi kullanarak cozebiliriz ama nedense kimse akil edemiyor.

VolkanS dedi ki...

Ekonomix bey,

Eğitime destek çabalarınızı hayranlıkla izliyorum. Fakat ben de öğrenciyim, yani okuyucularınızın bir kısmını bana yardıma yöneltebilirsiniz :)

Yine de bu son iltifatınızdan sonra TEGV'e bağış yapabilirim. Bankaya işim düştüğünde yanımda TEGV'in de hesap numarası olursa, neden olmasın?

Bir de beni baya zor durumda bıraktınız, sizin yazı güncelliğini yitirmeden benim yazıyı bitirmem gerekecek. Yine de desteğiniz için teşekkür ederim.

mr. brooks dedi ki...

hirsizligi da serbest birakalim!
ama calinan mala advalorem vergi koyalim...

boylece hirsizligin onunu acmis oluruz. yani daha cok hirsizlik olur ama devlet gelir elde eder. fakir zenginden calacagindan gelir dagilimi da duzelir.

bu konuda baska parlak fikirlerim de olacak. daha sonra paylasmayi umit ediyorum.

mr. brooks dedi ki...

ne kadar alaka kurulur bilmiyorum ama serbestligin de olcusu olmasi gerektigi babinda yazilmis bir yazi. paul krugman milton friedman'i elestiriyor...

ekşi iktisat dedi ki...

bir keresinde externalities (dissalliklar) konusunu derste tartisirken soyle bir tartisma acmistim: "bu sinifta sigara icmek yasak. sigara icmeyenler digerlerine izin bile verseler, yine yasak. sizce bu anlamli mi?" oyle ya alan razi, veren razi el ne karisir? sonra da tartismayi soyle surdurdum: "burasi bir devlet universitesi, egitim masraflarinizin onemli bir bolumu devlet tarafindan vergi verenlerin paralarindan karsilaniyor. aktif ya da pasif icici olarak kansere yakalanma riskine maruz kalmak umrunuzda olmaya bilir. ama bunun sizi uretken bir birey olarak yetistirmek uzere para dokenlerin umurunda olmasindan daha dogal ne olabilir?"

sozun ozu: "kotu" huylarin sosyal maliyeti ve her ozgurlugun de bir bedeli vardir.

Unknown dedi ki...

madem liberaliz bırakın anam özgür bırakın derim ben. ama bi şeyi unutmamak lazım özgürlük yanlızca başkalarının özgürlüğünü kısıtlamıyorsa olmalıdır, yani ben özgürce sizi dövemem, sövemem.

ama benim cinsel ihtiyacımı özgürce gidermem ya da bir yetişkin olarak kumar oynamanın risklerini göze alıp oynayabilmem lazım, kimseye zarar vermeden. ve yapılan her işten vergi alınmalı, denetlenmeli.

uyuşturucu ise insanın doğru ile yanlışı ayırtmasını zorlaştırdığı için insan kullanmanın kötü bir şey olduğunu anlıyamıyabilir o yüzden uyuşturucunun tıbbı alanlar dışında yasak olmasının doğru olduğu düşüncesindeyim.