Borsada Hisse Secimi

Bir okuyucumuz TEGV'e 15 YTL bagis yaptiktan sonra makbuzla birlikte su satirlari yollamis:

Walla herhangi bir okulda ders veriyormusunuz bilmiyorum.o yüzden hoca demiyeceğim.
hani AKP politikalarıyla blog unuzun arası iyi hacı mı desem dedim :)) o da olmadı

Ama ben size yine de Bay Ekonomix diye hitap edeyim.Danny Miguel olarak dekont ekte
.AKP % 40 aşamaz gibi bir inanç içerisindeydim kaybettik ama olsun.
Gerçek adımı ve adresimi gizledim Sanırım sorun olmaz.

Bu arada blog harika ekonomi ve mizah bir arada.

Bay Ekonomix.

Sizden iki şey için soruya cevap rica edecektim

1-İnsan kaynakları planlaması Türkiye için çok gerekli değil mi ? Bize , Türk ekonomi sine ne katar?

YÖK ün durumu nu da Göz önüne alacak olursak.Bakıyorsunuz Üniversitelerin bazı bölümlerine mesela Sürü yle Ziraat Mühendisi alıyor veya Orman mühendisi (bölümler tamamen tahmini) ama kimse Türkiye de ne kadar ihtiyaç var sorgulamıyor ama bakıyorsunuz Üniversitelerin büyük bir kaynağını Ziraat çılar yiyor ama bu zamana kadar ne yaptıkları.Yeni bir tarım ürününü Türkiye ye adapte ettiklerini hatırlamıyorum bile.
Kısacası insan kaynaklarımızı ne kadar etkin kullanıyoruz tartışılır.

Ama bakıyorsunuz yanılmıyorsam Vestel Manisa ya açtığı Fabrika ya Hindistan dan bilgisayar-yazılım mühendisi getirtiyor.
Mevcut bölümlerde Verilen eğitim de zaten tartışılır.

2-Mevcut ekonomik program Yenilenmeli mi ?

Her yıl piyasa ya iş aramaya çıkan (bir rivayete göre tahmini 600 bin dolayında kiş) insanlara istihdam sağlayabilecek.Kurun Göreceli olarak daha değersiz olduğu ama İhracata dayalı bir Büyüme Stratejisi olan bir program ın olması Siz ce uygulanabilir mi ?
Yoksa hayal mi ?

Bir de Salih Baba (Neftçi) Bizim Türkiye de ki Finans Aleminde ki Finansçıların yeterince Tecrübeli olmadığını falan satır aralarında az biraz İddia etti.Mesela bizim Merkez in ve Finans çı Kesimin emsallerine göre Tecrübe veya Dünya Ekonomi sini kavrama gibi global anlamda eksiklikleri var mı? Yoksa Asya nın Bizden ileride olduğu doğru mu ? İKi soru dedik ama Şaka maka bayağı oldu.

Tşk
Başarılar.


Walla Sayin Ekonomix demenizi tercih ederim ama "Sayin" da tehlikeli bir ifade. Cevaplara gecelim:

1. Serbest piyasa icerisinde fiyat mekanizmasi sorunlari genelde cozer. Biz de Ekonomi Turk olarak genclere buradan tavsiyelerde bulunmaya calisiyoruz. Onun otesinde devlet eliyle bir insan kaynaklari planlamasi yapilmasina gerek yoktur kanimca. Ucretler serbestce belirlenirse, devletin isgucu piyasasindaki payi azalirsa sorun cozulur.

Vestel'in Hindistan'dan isgucu ithal etmesi bence olumlu bir gelismedir, kafasi calisan ne kadar insan varsa Turkiye'ye ithal etmeliyiz bence. Batiyi zenginlestiren politikalardan bir tanesi de budur.

2. Mevcut ekonomik program yenilenmelidir. Isin birinci ayagi kati maliye politikasi idi. Bunun uzerine koymak gerekir; Mehmet Simsek de AKP'nin mikro reformlara agirlik vereceginin sozlerini secimlerden once verdi. Mikro reformlardan kastedilen piyasalarin serbestlestirilmesidir. Bunu basarabilirlerse issizlik de azalir.

Ote yandan kurun ihracat ve ithalat uzerindeki etkisi sanildiginda daha az. Son 9 ayda TL'nin dolara karsi %15 degerlenmesine ragmen ticaret aciginin hemen hemen ayni kalmasi bunu gosteriyor. Simdiki buyumemiz zaten ihracata dayali buyume, ic talepteki artis durma noktasina geldi.

Salih Baba tecrube konusunda hakli. Ancak Asyalilarin bizden daha ileri oldugu konusunda da suphelerim var. Sonucta burokratlarin tecrubesizliginin bize maliyeti cok fazla degil. Bize asil zarari politikacilar veriyor. Piyasadakilerin tecrubesizliginin ceremesini de kendileri cekeceginden bence burada bir sorun yoktur, eninde sonunda pahali bir egitim almis olurlar o olur. Bundan 6 ay once 4.20 YTL'ye Garanti Bankasi kagitlari satanlar dusunsun.

Tecrubesizlikten bahsederken kucuk yatirimcilarimizin tecrubesizliginden de bahsedelim. Yilbasinda okuyucularima TEGV'e 10 YTL bagis yapmalari durumunda kendilerine IMKB 100 endeksininden daha iyi performans gosterecek 3 kagidin ismini verecegimi soylemistim. Turker Erkan isimli okuyucumuz 10 YTL'lik dekontu gonderen tek kisi oldu. Ben de kendisine su satirlari yazdim:

Turker Bey,

Bagisiniz icin tesekkur ederim. Benim sectigim hisseler GARAN, VAKBN, ve SODA. Ayrica DOHOL'i de yedek olarak dusunebilirsiniz.


SODA beni hayalkirikligina ugratti ama Turker Bey bu hisselerden kendisine bir portfoy yapmis olsa idi portfoyunun bugune kadarki getirisi %50 civarinda olacakti. Bu sure zarfinda borsanin (Borsa Yorumları) getirisi %30'un biraz uzerinde gerceklesti.

Neyse ben de sizin sorduklarinizdan fazlasini cevaplamis oldum. Fazladan yapmis oldugunuz 5 YTL bagisin hatirina :)

4 Yorum Var.:

kerem kagan dedi ki...

Belki beni koktenpiyasaci bulacaksiniz ama bence maliye politikasi daha da katilastirilmali. Butce faiz disi fazla degil, direk fazla vermeli onumuzdeki birkac yil.

Borc stokumuzu azaltmaliyiz. Ben vatandas olarak kamu borcu kavramina gicigim. Ayrica anayasanin degistirilemez maddelerinin arasina butce acigi vemek yasaktir diye bir madde koyalim.

O kadar cok gereksiz kamu harcamasi var ki. Mesela Diyanet Isleri Baskanligi lagvedilmeli, butun calisanlari da isten atilmali. Okullar universitelerden baslanarak kademeli olarak ozellestirilmeli. Alan olmazsa binalari normal bina fiyatina satilmali. Devlet sadece okuma yazma, temel matematik, temel muhasebe, temel bilgisayar becerileri, temel hukuk, vs. seklinde mecburi olmayan kurslar duzenleyebilir.

Bu sekilde kamu harcamalarini bayagi kisabiliriz. Guzel olur.

kerem kagan dedi ki...

Sosyal guvenlik meselesini unutmusum. Ben vatandas olarak emekli sandiginin falan aciklarini verdigim vergilerle finanse etmek istemiyorum.

Emeklilik sistemi degistirilmeli. Tek tip emeklilik olmali. Emekli olanlarin hepsi standart mesela 800 YTL almali. Ya da iste ne kadar yetiyorsa sosyal guvenlik kurumunun geliri. Geliri emekli sayisina bolup verelim. Acik da olmasin fazla da.

Saka sananlar olabilir bu soylediklerimi, son derece ciddiyim. Ne olur ne olmaz, belirteyim dedim.

kerem kagan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kerem kagan dedi ki...

pardon

http://www.kongar.org/medyanotu/483_Yeldan_Uras_Kizilot_Cansen.php