MBA mi yoksa Doktora mi Yapalim?

Blog kac zamandir bos kaldi, biz de sagdan soldan asirarak yazi yaziyormus havasi verelim istedik. Ogrencinin bir tanesi Mankiw'e ekonomi doktorasi mi yapayim yoksa MBA mi diye sormus. Bu soru bize de daha once sorulmustu. Mankiw de bizim verdigimiz cevabin aynisini vermis. Eger akademisyen olmak gibi bir niyetiniz yok ise MBA yapmak finansal olarak daha dogru bir karardir demis. Muhtemelen Mankiw okuyucusunun girisimci ve liderlik ozelliklerine de sahip birisi oldugunu varsayarak bu cevabi vermis. Ama zaten bu tur ozellikleri olmayanlarin akademik hayati da daha cok tercih ettigini biliyoruz (biz buna ekonomi de ne diyoruz bilen var mi?).

Liderlik Nedir?   Küresel ısınma Nedir  Komünist Nedir  Komünizm nedir?  Kapitalizm Kapitalist nedir

10 Yorum Var.:

Deniz dedi ki...

Riske karşı tutum. Akademisyenliği seçenler risk averse insanlar genelde.

Özkan D. dedi ki...

hocam benim bir sorum olacak izninle, e-mba hakkında ne düşünüyorsunuz?? Bu da normal MBA gibi faydalı mıdır?? eğer öyleyse biz çalışanlar için güzel bir fırsa sonuçta, ayrıca blogta yazılarınızı görmeyi özledi(k)(m)

Kubilay dedi ki...

peki ya benim gibi hem kulağından girişimcilik fışkıran, hem de akademisyenlik peşinde koşanlara ne demeli üstad? :)

Adsız dedi ki...

Size mutasyon diyebilirük denememeler bey ya da hanfendü:))

Ozge

Adsız dedi ki...

Valla Türkiye'de olay şudur:

1- Piyasayı yakinen ilgilendiren bir konuda akademik kariyer yapıyorsun ve en az Doçent titel ını ediniyorsun ( tabe burda vizyon sahibi olmak şarttur!)

2- Sonra danışman olmak için pazarlama ve vitrin faaliyetlerine başlıyorsun

3- E sonra da geldin paracıklar!

Akıllı akademisyenin milestone u bu şekildedir!

PS: Daha akıllı ise özel sektörle akademisyenliği birarada götürür, sonra Gurme ve Gusto vari dergi ve bilimum gazete Pazar eklerinde yemek yazıları da yazmak suretiyle populeritesini arttırır!

PS SUBTEXT: MBA YAP PARAYI KAP KARDEŞİM!

Özge

ekşi iktisat dedi ki...

ben de gun gelecek bu konuda iki kelam yazacagim. ama simdilik bir anekdot ile idare edelim.

ismi lazim degil bir akademisyen vaktiyle bizim kahvehane ekonomisi dedigimiz bir ortamda soyle bir seyler demisti: "bir zamanlar ben de ugrasirdim oyle walrasla malrasla. kimsenin salladigi yoktu. simdi (falanca yere) raporlar hazirliyorum, (filanca gazetede) kose yazisi yaziyorum. hem para kazaniyorum, hem de adam yerine konuyorum."

genc iktisatcilar icin kissadan hisse: ciddi ciddi iktisatcilik yapmaya kalkismak "akilli insan isi" degildir. bak sonradan uzulursun, kirilirsin, incinirsin. ozge'nin dedigi gibi, MBA yap parayi kap guzel kardesim.

T'Pol dedi ki...

Ozge Hanimcim,

Lutfen isim vermeden dokundurdugunuz eski hocama dokundurmayin bakayim:) Zamaninda ODTU'de kendisinden Man Econ almisligim vardir. O zamanlar tabii cok gencti ve kendisini pek severdik. Hem ciddi hem de cok kafa dengiydi.

Murat dedi ki...

Muhendislik mastir. :)

Adsız dedi ki...

T'pol günaydın:)

Haşa ne demek valla ben de aynısını yapardım! Para kazanmaya kesinlikle karşı değilim:))

Sürekli dile getiriyorum ama arkadaş çevremde çok akademisyen var, ya yurt dışı doktoralı ya da Boğaziçi, so hepsi danışmanlık, gazetede makale yazma, özel şirketlere eğitim ve bazıları yarı zamanlı olarak kendi şirketleri ve akademisyenlik şeklinde hayatlarını gayet güzel idame etmekteler!

Akademik ünvan kesinlikle önemli miktarda 'yan gelir' getirisi olan bir durum!

Dr. Jekyll demiş doktoraya devam edenler bırakanlardan azınlıkta diye! Hah işte o konuda kendi tecrübelerimden doğrudan yararlanabilirim, ciddi bir doktora yapmak için konuya ciddi fokuslanmak gerekiyor, kendini tanımayan bi zahmet bu işe girişmesin, zaman kaybı! Hah bana bir şey de katıyor denilebilir ama bitirilmediyse hala zaman kaybıdır! ( bakınız benim bir hayli kaybettiğim bir şey ama ben normal değilim zaten o nedenle beni prototip olarak almayınız pls!)

Mr. Hyde ( alias Ozge)
Özge

Öğrenen ve Paylaşan ADAM dedi ki...

4 yıldır danışmanlık yapıyorum. Konuya biraz açılım getirirsek (saptırarak) YÜksek lisans + doktora derken akademik kariyer ve ardından danışşmanlık ve gelsin paralar ok. Ama artık bu yeterli değil kanaatimce 2 sini birlikte yapmak gerekiyor. yoksa gelsin paracıklar demek için 30-45 yaş arası yerine 55-60 ı beklemek gerekicektir. Örnekleride çokdur bunun. Akademik kariyer yapıp ardından piyasaya girmek zor ancak tam tersi ve birlitke yapabilmek büyük olanaklar sağlıyor.