Onbirinci Cumhurbaşkanı Kimdir?





Uzun suredir yazamadım, bomba gibi bir giriş yapayım. Türk halkı da onbirinci cumhurbaşkanını ilk bizden öğrensin.

Yukarıda onbirinci cumurbaşkanımızın resmini görüyorsunuz. Aslında göremiyorsunuz. Ama 48 saat içinde, yani 19 Nisan 2007 günü saat 23.59'a kadar bu resimdeki sansür kaldırılacaktır.


Devlet Nedir    UNESCO Nedir    Bono Nedir?    Reeskont Nedir    Enflasyon Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir  Forex Nedir

Bir kaç ipucu daha verelim: yeni cumhurbaşkanımız anlayabileceğiniz üzere erkek. Aslen bir akademisyen. "Ecole Nationale d'Administration" altyapısı var. Haliyle Fransızca biliyor. Devlet tecrübesi var, ve muhtemelen ilk turda seçilecek.

Türkiye'ye hayırlı olsun

Not: Bu yazı bir propaganda, kamuoyu oluşturma, aday gösterme, destekleme yazısı değildir. Tamamen politik analizler çerçevesinde yapılmış bir tahmin yazısıdır.

İkinci Not: TEGV'e bağış yapan (en az 10 YTL) okuyucularımız, daha önce öğrenme imtiyazına sahip olacaklardır.

Yeni bir not: Güncel Analiz blogunda tahminimizin kim olduguna dair bir tahmin var. Oldukça yaklaşmış, ama aynı kişiden bahsetmiyoruz.

Yeni bir ikinci not: Düşündüm, TEGV'e bağış yapma teşvikini sadece okuyucularımıza yapmak yeterli değil. Tahminim yanlış çıkarsa, tüm okuyucularımızın yaptığı toplam bağış kadar (şu ana kadar yapılanlar dahil) bağışı Ekonomi Turk adına TEGV'e kendi cebimden bağışlayacağım. Bu işten kim kazançlı çıkacak sizce?

Yepisyeni bir not daha (19 Nisan): Yorumlardan anlaşıldığı kadarı ile TEGV'e bağış kampanyası yeni yeni meyve vermeye başlamış. Hazır Başbakan Erdoğan da adaylarını 25 Nisan'da açıklayacağını söylemişken, ben de resmin üzerindeki sansürü kaldırma tarihini 24 Nisan olarak olarak revize ediyorum. Onbirinci cumhurbaşkanımızı daha önce öğrenmek isteyenler TEGV'e bağış koşulları dahilinde bu imkana sahip olcaklar. Tabi daha yüklü bağış yaparak beni bu erteleme nedeni ile cezalandırabilirsiniz de.

34 Yorum Var.:

Investor dedi ki...

Güncel analiz blog yazarı olarak bu sorunun cevabını tahmin ediyorum ve onun olduğuna inanıyorum.Eğer tahmin ettiğim kişiyi söylemek bir sakınca doğurmayacaksa tabiki.İstanbul milletvekili Prof.Dr.Burhan Kuzu herkese teşekkürler.Tahminim dogrudur umarım.

Investor dedi ki...

Kusura bakmayın ben 11.Cumhurbaşkanını bulacam diye biraz saçmalamışım.Tahmin ettiğim kişinin olduğuna inanmıyorum.Acaba bende bir TOG üyesi olarak TEGV 10 ytl bağış yapıp öğrensem mi?Ama nasıl ?

Blog Sahibi dedi ki...

Emrah, sen bagis yapma daha ogrencisin. Okulu bitirdikten sonra bagis yaparsin, herseyin bir zamani var.

Adsız dedi ki...

Mehmet Aydın oldugunu mu dusunuyorsunuz?
cuneydyasin

Adsız dedi ki...

Tayyip Erdoğan aday olmayacaksa TEGV e 10 Ytl bagis yapacagimi daha once ilan etmistim, heralde bir ay oldu. Sözüm gecerli.
(Ekonomix in "Bahis" ve "Cumhurbaşkanı Erdoğan" başlıklı
23 ve 22 marttaki yazilari.

Adsız dedi ki...

Tarihe not düşelim ...

1 be, 2 a, 3 le

Adsız dedi ki...

abdullah gül

Adsız dedi ki...

ayrıca
ahmet taşgetiren bunu daha önce dile getirdiği için ekonomiturk sanki biraz geriden takip ediyor ya da başka bir fikri buraya taşıyor ? (bu dediğim tahmin doğruysa)
http://aksiyon.com.tr/detay.php?id=27218

Adsız dedi ki...

Iyimsersiniz bence... Cumhurbaskani maalesef RTE olacak. Neden mi? A. kendisi cok hevesli B. Partilileri cok hevesli, bir kismi bu durumun kendilerinin onunu acacagini (tamamen burokratik manada) dusunuyor. C. Muhalefet cok salak, adami sinirlendirip, inadina CB yapacaklar. D. Hepsi
Maalesef...
T'Pol

tersaci dedi ki...

Aksiyon dergisini düzenli olarak takip etmediğim için Ahmet Taşgetiren'in yazısından haberim yoktu. Ancak Abdullah Gül her ne kadar bir çok açıdan çok avantajlı bir aday olabilcekse de Dışişleri Bakanı ve hükümetin iki numarası olarak arkasında büyük bir boşluk bıarakacağı için cumhurbaşkanı olmayacaktır. Kısacası, kastettiğim kişi Abdullah Gül değildir.

Adsız dedi ki...

hem akademisyen hem de fransızca bilen bakanları yazıyorum: (gerçi siz bakan dememişsiniz ama öyledir diye tahmin ediyorum)
abdüllatif şener
mehmet aydın
---
cemil çiçek, murat başesgioğlu, binali yıldırım da fransızca biliyor ama bunların akademisyen yönü pek yok diye biliyorum.
---
kim olur derseniz; adının başharfinin recep olduğunu düşünüyorum. hadi ikinci harfini de söyleyeyim: tayyip. daha fazlasını söylememi istemeyin. :) tüyo da bir yere kadar verilir.

cuneydyasin

Adsız dedi ki...

Dokuzuncu Cumhurbaşkanımız, kendisini seven sevmeyen herkesin siyaset üstadı olduğunu kabul etmiş, Süleyman DEMİREL'in konuyla ilgili görüşünü bizzat canlı olarak duyduğum kadarıyla aktarmak isterim.
"Cumhurbaşkanlığı makamı aktif siyasetçinin yeri değildir doğru, ama öyle bir makamdır ki kimse ama kimse reddedemez. Yani eline ufak da olsa bir fırsat geçerse mutlaka şansını dener" eee RTE'in de şansı varken bunu reddetmez sonucu çıkar...
Bir ipucu daha tabanın ve RTE'in kendisi haricinde birleştiği isim MEHMET AYDINdır...eşinin başı açık felsefeci ilahiyat profu..ve RTEin hocası...

Adsız dedi ki...

mehmet aydin!

Investor dedi ki...

Yeni bir tahminim Yaşar Yakış.Barış bey Yaşar Yakışta değil mi?Aslında Prof.Dr.Burhan Kuzu olması büyük ihtimaldi demek oda değil.Merak ettim doğrusu.

ahmet dedi ki...

Bence Türkiye'nin artık bir de 'iktisatçı' cumhurbaşkanı olmalı. En azından anayasa kitapçığını piyasalar kapandıktan sonra fırlatmasını bilir.

Abdullah bey için 100YTL.

Tahminim veya siz isterseniz buna öneri deyin gerçekleşecek olursa eğitime katkı yapma şansım doğacak ve çok mutlu olacağım.

Sayın Gül'ün pek çok artıları var. Ekonomiden anlıyor. Dış politikayı biliyor. İç dengelerin farkında. Uyumlu. Kültürlü. Barışın değerinin farkında. Belkide en önemlisi mevcut Cumhurbaşkanımız'la karşılaştırıldığında çok daha fazla 'batı' yanlısı.

Bakalım eğitim kazanabilecek mi ?

Ahmet Çavuşoğlu

Adsız dedi ki...

Mehmet Aydın, Fransızca konuşur ama Ecole Nationale d'Administration'da (ENA) bulunmuşluğu yok. CB adayı olarak onu gösterseler çok iyi olur, orası ayrı. Ama milletvekilleri arasında galiba ENA'dan hiç kimse yok zaten. Dolayısıyla meclis dışından birini işaret ediyorsunuz. Tahminim yok açıkçası ama eğer ENA'dan mezun bir CB'mız olursa, Fransa'yla ilişkilerde çok ilginç bir dönem yaşanır, zira Fransız devlet adamlarının çoğu (Chirac, geçmiş başbakanlar, Royale, Bayrou) ENA'dan mezun.

Adsız dedi ki...

benim de gonlumden Mehmet Aydın geciyor ama bu reel bir tahmin degil. Dunyanin sayili felsefecilerinden, demokrat, omurgali bir adam.

Erdogan kendisi C.Baskanligini istemiyor ama su asamada geri cekilmesini cok zorlastirdilar. Bunu bile tolere etmek zor iken troyka harici bir ismin adayligini namumkun goruyorum. Ayrıca ERdogan tabanina karsi "geri cekilme" izlenimini en aza indirmek icin "esinin basi kapali" birisini aday gostermek zorunda.

Benim adayım A.Gul.

Adsız dedi ki...

Ben de ilk akla gelen AKPli isimler arasında ENA altyapısı olan birisini bulamadım henuz.Bu arada CB seçimi TEGV bahışlarında artışa neden olacak. Tayyip Erdoğan CB olacak diye bahse girenler kaybederse ekonomiturk en azından, 10 ytl benden kazanacak.Abdullah GÜl ve Tayyeap CB olmazsa sitenin kazanci Ahmet'in beyin 110+ YTL olacak, Tayyip, GÜl ve Barış Beyin adayı bay X CB olmazsa sitenin geliri 110+108$ (108$: bugüne kadar sitenin geliri) kadar olacak.Benim bilgi setime göre muhtemel kazanclar bunlar.Bu arada CB adayının açıklanması için 25 Nisan a kadar bekleyecegiz gibi.Başbakanın sürpriz yapacagız,herkesi şaşırtacagız gibi açıklamalarına prim vermiyorum. Başbakan medyayla kafa buluyor.

Adsız dedi ki...

Bu arada CB olacak kişi umarım kendisinin CB olacagını biliyordur :)

Adsız dedi ki...

Fatih Kansoy Erdoğan olmaycak demiş ve 100 ytl sine girmiş. l.a. Erdoğan olur demiş ve 10 ytlsine girmiş.

Adsız dedi ki...

Bu isim MUSTAFA SAİD YAZICIOĞLU'dur. Ondan başkası bahis konusu bile olamaz. Kendisi bu makama 5 senedir hazırlanıyor

Adsız dedi ki...

http://arsiv.zaman.com.tr/2002/11/08/yazarlar/hilmiyavuz.htm

Adsız dedi ki...

iktisatcı cumhurbaşkanı :) sayın ahmet avuşoğlunun fikrine katılıyorum bencede iktisatci biri olmalı. buda abdullah gül olmalı oda olmadı hukukçuluğu yönüyle ve makama liyakatı sebebiyle bülent arınç. ancak bunlar tayyip erdoğanın reisi cumhurluğa hayır demesi koşulunda ortaya cıkacak durumlar.

öte yandan mehmet aydın ve ena ile ilgili bir kaç söz söylemek gerekirse. öncelikle mehmet aydın bizatihi kendisi cumhurbaşkanlıgını istemedğini çok net ifadelerle açıklamış ve bu yönde yapılacak açıklamalar ise söylentiden öteye gidemeyecektir demiştir. ena ya gelince öncelikle bende tarattım ama ena ya gitmiş ak partili bakan göremedim millet vekillerinden de öne çıkanları taratınca yine bulamadım cumhurbaşkanı meclisten ve akp den çıkacagına göre ortada bir çelişki var. buda sanırım bizim bilmediğimiz barış hocamızın bildiği bir durum hadi hayırlısı

NOT: ben 10 ytl ye girdim 100 ytl ye değil amaan :)) öğrenci adamın neyine 100 ytl bahis.. :P

Adsız dedi ki...

Belkide en önemlisi mevcut Cumhurbaşkanımız'la karşılaştırıldığında çok daha fazla 'batı' yanlısı.

Acaba?

Abdullah Gül

1) Adam gibi üniversite okumus ve doktorasi var.

2) Bati dünyasinda degil ama Islamic Development Bank'de, Cidde'de calismis uzun yillar, dolayisiyla öyle ya da böyle bir "yurtdisi tecrübesi" var.

Bunlar, devlet adamligina (sadece devlet adamligina degil, her insanin karakterine) derinlik getiren etkenler. Kasimpasali olmak yetmiyor. Sizin "daha bati yanlisi" dediginiz aslinda bu etkenlerin tezâhürü, bunlarin ve diplomat konumunun getirdigi denge yetisi. Erdogan'da olmayan. O yüzden disaridan bakinca daha "bati yanlisi" gibi gözüküyor olabilir, ama "bati yanlisi" olmasi gerekmiyor, kaldi ki degil zaten.

Bülent Arinc'i ise Allah yazdiysa bozsun. AKP'nin nispeten kapasitesiz buldugum elemanlarindan biri.

Cüneyt

ahmet dedi ki...

Fatih bey,

İşi 10YTL'de bırakman doğru karar. Sonuçta sen bir öğrencisin, hali vakti çok yerinde olanlardan da değilsin.
Aynı tavsiyeyi diğer öğrenci arkadaşlara da vereceğim.

Ayrıca tahmini tutmadığı takdirde (her zaman böyle şeyler olabilir)Barış bey'in yapacağı bağış miktarına benim 100 TLmin eklenmeyeciğini belirtmeliyim.

Kemal bey,

Insanları sözleri ve davranışlarıyla değerlendirebilecek zekaya sahip olduğumuzu düşünüyorum. Bazen bir değerlendirme yapacak kadar zamanımız veya kaynağımız olmaz (Örneğin ilk defa karşılaştığınız insanları işe almak zorunda kaldığımızda). O zaman etiketlere ihtiyacımız olur.

Abdullah bey'in son dört yılda ne yapıp yapmadığı ortadayken geçmişte Islami bankalarda çalışmış olması bana pek bir şey ifade etmiyor.

a.çavusoğlu

birisi dedi ki...

işte verdiğiniz tanıma yaklaşanlar. ENA mezunu milletvekili zaten yok da AKP'de ben bahsinize en yakın olanları çıkardım. (kaynğım sağlam :) [kaynak: http://www.tbmm.gov.tr/develop/owa/milletvekillerimiz_sd.sonuc?donem=22&adi=&soyadi=&il=&parti=AK%20Parti&kelime= ]

Abdüllatif Şener, Nevzat Yalçıntaş ve Mehmet Aydın'ın isimleri devamlı geçiryor zaten.

MUSTAFA SAİD YAZICIOĞLU ANKARA AK Parti
SÜRMENE - 1949, Mustafa - Fatma - Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Paris IV Sorbonne Üniversitesi (Doktora), Ankara Üniversitesinde (Doçent ve Profesör) - Fransızca, Arapça - Prof.Dr., Öğretim Üyesi - Diyanet İşleri Başkanı, Yüksek Öğretim Kurulu Üyesi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Yönetim Kurulu Üyesi - İslam Konferansı Örgütü Parlamento Birliği (İKÖPAB) Türk Grubu Başkanı - Evli, 2 Çocuk.

ALAATTİN BÜYÜKKAYA İSTANBUL AK Parti
TOKAT-1950, Mustafa - Suriye - İstanbul Üniv. İktisat Fakültesi, Aynı Fakültede Master ve Doktora, İngiltere ve Fransada Sigortacılık ve Ekonomi İhtisası - İngilizce, Fransızca, Almanca - İktisat Dr., Sigortacı - Başbakanlık Sigorta Murakabe Kurulu Uzman Müfettişi, İmtaş Sigorta Şirketi Gn.Md.Yrd., Aksigorta Genel Müdürü, Merkez Sigorta Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Altın Rozet Ödülü -AK Parti Kurucu Üyesi - AGİTPA Türk Grubu Üyesi-Evli, 2 Çocuk

NEVZAT YALÇINTAŞ İSTANBUL AK Parti
ANKARA - 1933, Hasan, Lebibe - Yüksek Ticaret ve İktisat Okulu, Fransa Caen Ü. Doktora, İngiltere Londra Ü. London School of Economics and Social Sciences'de Doçentlik Çalışmaları - Fransızca, İngilizce, Arapça - Profesör Dr., Öğretim Üyesi - DSİ ve DPT'de Yönetici, TRT Genel Müdürü, Türkiye Gazetesi Başyazarı, İ.Ü. İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi, Tercüman Gazetesi Yazarı - Adalet ve Kalkınma Partisi Kurucu Üyesi - XXI inci Dönem İstanbul Milletvekili - AGİTPA Türk Grubu

ABDÜLLATİF ŞENER SİVAS AK Parti
YILDIZELİ - 1954, Bedirhan, Ayferat - Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Gazi Üniversitesi Doktora - Fransızca - Maliye Doçent Dr., Öğretim Üyesi - Gazi Üniversitesi Bolu İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı, Hacettepe Üniversitesi İktisadî ve İdarî Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü Öğretim Üyesi - AK Parti Kurucu Üyesi - XIX, XX, XXI inci Dönem Sivas Milletvekili - Maliye Eski Bakanı, Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı - Evli, 4 Çocuk.

MEHMET AYDIN İZMİR AK Parti
ELAZIĞ - 1943, Osman - Gülüş - Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, İskoçya Edinburgh Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Dalında Doktora - İngilizce, Fransızca, Arapça - Prof.Dr., Öğretim Üyesi - Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi ve İlahiyat Fakültesi Dekanı - Devlet Bakanı - Evli.

Adsız dedi ki...

Ahmet Bey,

Ortada bir Kemal olmadigina göre gene ben cevap yazayim.

Abdullah Gül'ün Cidde'de Islâmi Kalkinma Bankasi'nda calismasini yazarken yaptigim vurgu metnin geri kalaninda anlasilacak gibi dursa da tekrarlayayim: Ben bunu olumlu bir unsur olarak gördügümü belirtmistim. Bugün Abdullah Gül hakkinda edindiginiz izlenimin olumlu olmasinda o yurtdisi tecrübesinin cok payi var, inanin.

Abdullah Gül'e gelince: Belki gecmisi temelinde Erdogan'dan (ya da Sezer'den) daha basarili bir cumhurbaskani olabilir. Ama benim icin önemli olan kisinin kültürlü olmasi, barisa önem vermesi vs. degil, isini nasil yaptigi. Abdullah Gül disisleri bakani. Türkiye'nin 2002'den beri disisleri performansi nasil? Bence en iyimser yorumla ortalamanin altinda. Sadece 2003'ten beri Türkiye'nin -olmayan- Irak politikasi (tezkerenin gecmesi-gecmemesine indirgemeyin) Abdullah Gül'e (ve genis anlamda bu hükümete) Türkiye'nin 2-3 numara büyük geldiginin göstergesidir. Öte yandan diyebilirsiniz ki bugüne kadar Türkiye'nin büyük gelmedigi hükümet kac tane oldu? Güzel bir soru olur.

Dolayisiyla ben Abdullah Gül'ün cumhurbaskani olmasi taraftari degilim, hos zaten olmayacagini ikimiz de biliyoruz.

Selamlar,
Cüneyt

ahmet dedi ki...

Isminizi karıştırdığım için üzgünüm Cüneyt bey.

Ben Gül'ün cumhurbaşkanı olma ihtimalini sıfır bulmuyorum.

a.cavuşoğlu

Adsız dedi ki...

Sami Selçuk

Adsız dedi ki...

24 nisan - 11:30 itibariyle
a.gul olacak gibi

Adsız dedi ki...

işte tahmin :)) böylece dediğimiz çıktı sayın ahmet çavuşoğlu ile beraber ki dün gece bunu kendi sayfamda dile getirmiştim bakınız http://kansoy.wordpress.com saygılarr
r

Adsız dedi ki...

Ahmet Bey,

Acaip sapa oturdum yani. Bence dedigim nedenlerden ötürü iyi olmadi.

Selamlar,
Cüneyt

Unknown dedi ki...

"best among equals" diyorum

hele bulent arinc veya a.sener'in isimlerinin gectigini dusundugumde, iyi bir secim diyebilirim.

asil simdi tartisilacak konu; yeni Disisleri Bakani kim olacak.

sn. ekonomix yeni bir baslik altinda bunu tartismaya acabilir mi acaba?

24 Nisan - 13:30 itibariyle favori: Ali Babacan


yeni tartismaya

Unknown dedi ki...

pardon zaten A.Babacan'in getirilecegi aciklanmis.

Babacan'in yerine de A.Sener dusunuluyormus. iste bu per iyi olmadi kanaatimce