Akbank

Turk yatirimcisini anlamakta gercekten cok zorluk cekiyorum, eninde sonunda dogru yolu buluyorlar ama buyuk kar firsatlarini da yabancilara kaptirmis oluyorlar. Dun Akbank 2006 yilinin ilk ceyregi icin 501 milyon YTL kar acikladi, diger ceyreklerde de ayni performansi gosterirse sene sonunda 2 milyar YTL'lik hedeflerine ulasmis olacaklar. Benim tahminim sene sonunda karlarinin 2 milyar YTL'nin uzerinde olacagi yonunde. Bu yaklasik $1.5 milyar dolarlik 2006 karina isaret ediyor. Ayrica banka %25 gibi bir oranda buyuyor. Detaylarina girmeyecegim ama daha once de Akbank'in konut kredisinde lider oldugunu ifade etmistim.

Simdi, herkes Citibank ve HSBC'nin Akbank'in %25'ini almak icin pazarliklarda bulundugunu biliyor. Acaba bunlar Akbank icin hangi fiyati biciyorlar? Ben olsam Akbank'i buyume oranlarini da goz onunde bulundurarak 15'lik bir Fiyat/Kazanc oranindan asagiya satmazdim. Bu da 2006 sonunda yaklasik $22 milyar civarinda bir piyasa degerine karsilik geliyor. Simdiki piyasa degeri ne kadar? Sagolsun bizim yatirimcilarimiz kar rakamlari aciklandiktan sonra bile sirkete $16 milyar gibi bir deger vermisler. Demek ki Akbank'in daha %35 artma potansiyeli var. Suan hisseler 11.7 YTL'den islem goruyor, demek ki sene sonunda hisseler 15.8 YTL'ye cikma potansiyeline sahip.

Niye potansiyel diyorum? Cunku yabancilar Akbank'a seve seve 15.8 YTL verirler ama bizim yatirimci bunu is isten gectikten sonra gorebilir.

Iste bir tahmin daha yapiyorum: 2006 sonuna kadar Akbank 15.8 YTL fiyatini gorecektir.

0 Yorum Var.: