Hindistan Izlenimler

Insanlarimiz ne konuda olursa olsun Turkiye'den cok sikayet ederler. Hindistan'i gordukten sonra Turklere soyleyecegim ilk sey bizden daha kotu durumda olan ulkeler de oldugu olacaktir. Hindistan bircok alanda Turkiye'nin 10-40 yil gerisinde bir ulke, aradiginiz herseyi bulmaniz mumkun degil. Yoksullarin sayisi yuz milyonlarla ifade ediliyor. Yollari bozuk, temiz su problemleri var, elektrik kesintileri cok fazla, halkinin buyuk kismi dusuk egitim duzeyine sahip, cep telefonlari heryerde cekmiyor (cogu zaman ayni yerde bile cekmiyor), internet hizi ve kullanimi yetersiz. Kisacasi genel olarak Hindistan cok yoksul ve geri bir ulke.

Ama bu sizi yaniltmasin. Ulkenin %70'i yoksulluk sinirinin altinda olabilir. Bu bahsettigim yoksulluk siniri da oyle Turkiye'deki gibi degil, onun cok asagisinda. Zengin bir sehrinin iyi semtlerinden birinde sabah yuruyusu yaparken onumde okula terlikle giden iki cocuk gordugum zaman icimden "Yazik bu cocuklara, ayakkabi alacak paralari yok ama yokluk icinde bile okula gidiyorlar" dedim. Daha bir dakika gecmeden cok kisa boylu (beslenme yetersizliginden dolayi uzayamamislar) yalin ayakli yuzlerce cocugu okulun onunden gecerken gordum, icim ciz etti. Bes dakika mesafede ise baska bir okul gordum, ogrencileri uniformali, tepeden tirnaga giyimli, tam teshizatli. Hani iki Turkiye var derler ya, biri yoksul digeri zengin. Siz gelin iki Hindistan'i gorun. Hindistan 300 milyonluk bir orta sinifa sahip ve bu orta sinif giderek daha cok para kazaniyor, daha iyi egitim ve saglik hizmetlerinden yararlaniyor, ve ulkenin her sene %8'e varan buyumesinde aslan payini bunlar aliyor. Hindistan'in dunya ekonomisinde daha etkin bir konuma yukselmesinde de zaten en buyuk rolu bu 300 milyonluk kesim oynayacak.

Daha yazacak cok sey var ama yeni geldim ve yol yorgunuyum. Bu geziden cok memnum kaldim, simdi Hindistan'da yatirim yapmanin yollarini ariyorum. Bu konuda yazmaya devam edecegim.

0 Yorum Var.: