Portfoy Degisikligi

Bugun portfoy degisikligi yaptim ve iki sirket daha ekledim. 200 adet SKBNK senedini 6.05 YTL’den ve 100 adet AKBNK senedini 12.50 YTL’den satin aldim.Boylece portfoy’deki banka hisselerinin agorligini arttirmis oldum. Bundan sonra da biraz daha banka kagidi almayi planliyorum ama fiyatlarin asagi gitmesini bekleyecegim. Izledigim iki kagit YKBNK ve DENIZ. Denizbank hizli buyuyen bir banka ve daha riskli bir yatirim. Disaridan buyuk miktarlarda dusuk faizle borclaniyorlar ve bunu goreceli olarak yuksek faizlerden borc olarak tuketiciye veriyorlar. Ote yandan YKBNK yatirimi bir contrarion investment, yani bankanin su anki zararlarini gelecekte kara donusturecegini ve buna bagli olarak fiyatinin diger bankalardan daha fazla artacagini varsayan bir yatirim. Bekleyip gorecegiz. Portfoyumun son hali su sekilde:


Hisse Adet Alis Son Toplam
TUPRAS 50 21.8 26.5 1325
ISGYO 400 2.45 3.16 1264
AKCNS 150 6.4 8.85 1327.5
DOAS 165 5.9 7.35 1212.75
TSKB 225 4.44 5.4 1215
SKBNK 200 6.05 6.15 1230
AKBNK 100 12.5 12.5 1250

Niye banka kagitlarina agirlik veriyorum. Karamsarlar her ne kadar cari acik buyuk problem ve kriz olasiligi giderek artiyor dese de, ben Turkiye’de boyle bir problemin ciddi boyutlarda oldugunu dusunmedigimi belirtmistim. Bunun yaninda dusen faizler tuketimi ve tuketici kredilerini atesleyecegi icin bankalarin, cimento sirketlerinin, ve otomobil saticilarinin bundan olumlu bir etki gorecegini dusunuyorum. O yuzden de portfoyumde bu kagitlara agirlik veriyorum. Yani sektorel bazli yatirim yapiyorum, ancak sectigim kagitlar sektorlerindeki en iyi kagitlar olmayabilir. Bu sirketler hakkinda detayli dataya erisimim yok, zaten cok detayli analiz edecek vaktim de yok. Turkiye’deki analistlerin yazdiklarina guvenerek secimimi yapiyorum. Cari acik bir kur krizine sebep olursa benim portfoyum de hem dolar bazinda hem de TL bazinda cok buyuk zararlar edebilir, o yuzden riskleri bilerek yatirim yapalim. Ancak boyle bir kriz ciksa bile uzun vadede (5-10 sene arasinda) bu kagitlar Amerika’daki benzer kagitlardan daha iyi bir performans gosterecektir.

3 Yorum Var.:

noname dedi ki...

Merhaba Ekonomix,

EREGL (Ereğli Demir Çelik) için ne düşünüyorsun? Piyasadaki değeri satıldığı değerin yarısında şimdi. Yani bir patlama yapabilir gibi geliyor bana. Senin düşüncen ne bu konuyla ilgili?

Adsız dedi ki...

para kazanacak olanlar ereğliyi satın alanlar,küçük yatırımcının şansı yok,hem yatırım yapacak hem büyük ortaklarına para kazandıracak,küçüklerin şansı yok.

noname dedi ki...

Ereğli piyasa fiyatının 2 katına satıldı. Bu durumda nasıl para kazanacaklarını düşünüyorsun?