Şimdi ev almanın tam zamanı ya da yorgandan dışarı fazla uzanan ayağın hazin sonu

Forbes’ın haberine göre 21 yıl aradan sonra ilk defa bir emlak şirketi super bowl arası reklam verecekmiş. Reklamın kısa ve öz mesajı, bir varlığın satışından ya da yönetiminden komisyon alan kişi ve kurumların her zaman söylediği türkü şeklinde olacak muhtemelen: Şimdi ev almanın tam zamanı! Şimdi kredi almanın tam zamanı! Şimdi hisse senedi almanın tam zamanı. Tabii ki öyle, şimdi alırsan adam şimdi komisyon alır.

Neyse Mises Blog Century 21 adlı güzide firmanın Birleşik Devletler emlak balonu patlamadan hemen önce yayınladıkları reklamı hatırlamış. Century 21’in unutmayı yeğleyeceği bir reklam bu. Aşağıdaki videodan izleyebileceğiniz bu reklamda ayağını yorganına göre uzatmaya meyilli evin beyinin, “daha fazlasını iste, mali gücün olmasa bile” mottolu evin hanımı ve güleryüzlü emlakçı tarafından “başarabilirsiniz” nidaları eşliğinde mali yıkıma sürüklenişini izliyorsunuz. Sene 2006.



Tabii burada şuçu (birbirlerine göre hayatta döndükleri köşelerin sayısını karşılaştırmaya daha fazla zaman harcadıkları için) bu tür tuzaklara düşmeye maalesef daha fazla meyilli kadınlara ya da ay sonunda aldığı parayı düşünürken hayatının amacı sizin hayalinizdeki yuvayı size bulmakmış gibi davranan becerikli emlakçıya atmak kolay. Yahu iyi güzel de kabahatin hepsi onların mı? Yorgandan dışarı kulaç kulaç açılan ayağın hiç mi suçu yok?

2 Yorum Var.:

hmeco dedi ki...

bir kitapta okumuştum.kitabın ismi aklımda değil.pazarlama ile ilgili.olayın nerede geçtiği elbette önemli değil.cin gibi pazarlamcının biri;yolu kasabanın birine düşer bu pazarlamacı süt sağma makinesi satmaktadır.öyle bir pazarlama uygular ki..ikna kabiliyetine kendide şaşırır.herkese süt sağma makinesi satmıştır.elinde bir tane süt sağma makinesi kalmıştır.kime satabileceğini araştırırken yukardaki tepenin ardında tek bir ineği olan birini öğrenir.derler ki o kişinin ineğinden başka bir şeyi yoktur.yoksuldur derler.pazarlamacı bu yoksul insanın yanına gider ve başlar anlatmaya.süt sağma makinesi neye yarar hiç yorulmayacaksın der ineğe zarar vermeyaceğini tatlı ve inandırıcı bir şekilde anlatır.adam süt sağma makinesini çok beğenir.almak ister aksi gibi parasının olmadığını dile getirir....bizim paralamacı adamın tek ineğini alarak ineği kalmayan adama süt sağma makinesi satmış olmasının mutluluğu ile kasabaya geri döner.
cin gibi pazarlamacıların sayısı çok artmıştır.insanız,ihtiyaçlarımızda artıyor.dikkatli olsak ne olur.zaaflarımız var.aman dikkat.

hmeco dedi ki...

müsade ederseniz kendi reklamımı yapmak istiyorum.hava su ekonomi adında bir site hazırladım.günlük veya birkaçgünlük ülkemizin bölge bölge,il il olabilecek hava durumlarını yazıyorum.
bu işe niye başladım.amatörce günlük hava tahminlerim tutuyordu.biliyosunuz bir çok meteoroloji istasyonları var.bu istasyonlarda tahminlerini sunarlar.hepsini okuyorum.geçmişte notlar tutmuşum.bazen istasyonların ters düştüklerini gördüm.bazıları da çok düzgün hava tahminleri sunuyorlar.çok düzgün olanların hava tahminlerini yurdumuzda pek yayınlayan yok.
karar verdim.yayınlanan tüm hava tahminlerininin verilerini karşılaştırmak istedim.detaylarına inince en doğru hava durumuna ulaştım.sonra notlar tuttum.evde diyorum rizeye lapa lapa kar yağacak.hadi be diyorlar.ve rizeye kar yağıyor.ege ve akdenizi şiddetli lodos vuracak diyorum.uyarsam mı diyorum.iki gün sonra bodrum,marmaris,antalya, v.s. yerler haber oluyor.
türkiye de en doğru hava durumu tahmini HAVA SU EKONOMİ dir.
ekonomi türk okuyucularının istekleri olursa dünyanın ve ülkemizin herhangi bir yerinin en doğru hava durumu tahminini verebilirim.
HAVA SU EKONOMİ

Mücadele Edersen Çok Olursun

HÜSEYİN MEÇO