Piyasalarda Neler Oluyor? Borsada Alim Yapilmali mi?

Piyasalarda neler oluyor? Borsada alim yapilmali mi? ABD'de ve Avrupa'da isler gercekten bu kadar kotu mu? Erdogan bu sefer teget bile gecmeyecek diyor, dogru mu soyluyor? Merkez Bankasinin aldigi kararlarin sonucu ne olacak?

Son gunlerde yukaridaki sorularla okuyucular mail atiyorlar. Ben piyasalarin karistigi zamanlari severim. Boyle zamanlarda ortaya bir cok firsat cikar cunku. Genellikle Turkiye ekonomisinin gidisati hakkindaki yorumlarimi Turkishtime dergisine yazdigim yazilarla paylasiyorum. Turkiye ekonomisini takip etmemin en onemli nedeni bu. Yoksa bosa harcayacak cok vaktim yok. Millet tatile cikarken veya televizyon karsisina gecip dizi veya mac seyrederken ben calisiyorum. Bos zamanlarimda da Insider Monkey sitesi ile ilgileniyorum.

Turkiye ile artik cok ilgilenmememin diger bir nedeni de ekonomi hakkinda yazip soyleyeceklerimizin cogunu hem Ekonomi Turk blogunda gecmis yillarda soyledik. Ekonomi her gun yeni bir bulus olan bir alan degil. Simdi milletin yaptigi cari acik tartismalari 2006 yilinda burada yapildi. Teget tartismalari 2008'de yine burada yapildi. Ayni konulari tekrar tekrar konusmanin ayni seyleri soylemenin bize bir katkisi yok. Ogrenmek istiyorsaniz ya bu sitenin arsivlerini karistirin ya da bizim en guzel yazilari derledigimiz ve her seyi acik acik anlattigimiz Ekonomi Turk kitabini bir zahmet alin okuyun.

Ben kendim okuyup ogrenmek, ekonomiyi analiz etmek istemiyorum, bu isi bilen birisinin analizlerini ve goruslerini ogrenmek istiyorum diyorsaniz onun icin de bir alternatifiniz var. Sitenin sag ust tarafina koydugum kutudan Paypal ile $99 odeme yaparsaniz hem Insider Monkey sitesine 15 aylik uye olursunuz hem de bana bu sure zarfinda email ile sorularinizi yoneterek goruslerimi alabilirsiniz. Bana sorarsaniz kendiniz okuyup ogrenin, kendi analizinizi kendiniz yapin. Bunlar zevkli konular.

Borsada yatirim yaptiginiz cok az paraniz varsa o zaman uye olmanizi tavsiye etmem. Bu islerle vaktinizi bosa harcamayin, bos zamanlarinizda para kazanabileceginiz ikinci bir is bulun ve tasarruflarinizi arttirin. Benim goruslerimi her zaman Turkishtime dergisinden takip edebileceginizi de unutmayin. Adamlar sizin yerinize indirekt olarak "uyelik" odemesini yapiyorlar cunku.

9 Yorum Var.:

L.K. dedi ki...

sadece TR hisse senetlerine odaklı bir yatırım tercihinde bulunan bir borsacının ücretli üyeliği ile hisse bazlı önerileri talep edebiliyor muyuz?

tekeli71 dedi ki...

"Bana sorarsaniz kendiniz okuyup ogrenin, kendi analizinizi kendiniz yapin. Bunlar zevkli konular."

gerçeten de en doğrusu bu.

Kadir dedi ki...

Çok az paranız demişsiniz ama çok az ya da çok ne kadar? Amerika'daki şirketlerin hissesini TR'den alabileceğimiz çok yer yok gibi. Gerçi bunu ben sorup buraya yazayım tekrar.

Editor dedi ki...

50 bin TL. Portfoyunuzun %1'den fazlasini komisyon+masraf vb. harcamayin.

L.K. dedi ki...

İnan bey, merhaba sorumu şöyle tazelemek isterim.Sadece TR hisse senedi odaklı işlem yapan bir yatırımcı için sizin TR portföyünüze hisse alımlarınızı,fiyat,endekse dair somut düşünceleriniz vs. ücretli üyelik modeliyle öğrenebiliyor muyuz?

Editor dedi ki...

Benim Turkiye'deki hisseleri analiz edecek vaktim maalesef yok. Ancak makro seviyede, borsanin genel gidisati ile ilgili tahminler yapabilecek kadar vakit ayirabiliyorum. Bana hisse seciminde yardim edecek bir analist arkadar bulabilirsem boyle bir hizmet vermeye baslayabiliriz. Bir arastirayim.

L.K. dedi ki...

İnternetten bazı aracı kurumların müşterilerine temel analiz odaklı tavsiyelerde bulunuyorlar.Sizden ücretli üyelik modeliyle özellikle temel analiz verilerini yorumlayacak ve bir paket halinde 3 er aylık finansallar çerçevesinde nokta atışı önerilerde bulunabilecek bir hizmet imkanımız olabilir mi?

Hüseyin MEÇO dedi ki...

Aslında bilgi çok değerlidir. Paylaştıkça artar falan da derler. Bilgi adam olana verilir diyen de olur..neyse..bilgi bilgidir. Bilgiye hep sahip çıkmak lazım o da ayrı bir konu....

Geçmiş yazılarımda da hep bahsetmişimdir. Pariteler, Ons ve piyasadaki volalite ... gibi göstergelerin sürekli takip edilmesi gerekir,

Paran yok diyelim, imkanın da varsa tüketici kredisi kullanırsın. Üç-beş ay sonra kredinin aylık ödemelerini yaptığın sırada bir bakmışsın paranı yatırdığın enstrüman değer kaybetmiş, hatta kullandığın kredinin daha da altına gerilemiş... Piyasanın kötü olduğu dönemlerde panik yapmamak gerekir.. Piyasada söylenenleri hiç duymayacaksın. Böyle durumlarda dedikodu çok olur malum.

Elbette kimse müneccim değil.
İyiki istanbul da kapalıçarşı'ya yakın bir yerlerde çalışıyorum, ve dilediğim bankadan eşim çocuğum ve kendi adıma tüketici kredisi alma kabiliyetim var. (sormayın nasıl diye)

%5 veya daha fazla kar sağladığımda gidip o bankanın tüketici kredisini komple kapatıyorum. Bir de paritelerin teknik analizlerine inanmasak da kulak vermek gerekir. Özellikle trend analizi tecrübelerime dayanarak söylüyorum oldukça önemlidir. Hangi yöne gidebileceğini yakaladın mı işler pek keyifli oluyor. Hatta tadından yenmiyor.

Hüseyin MEÇO dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.