Dan Loeb ve Third Point Hedge Fonu

Dan Loeb Amerika'daki en eglenceli hedge fon yoneticilerinden bir tanesidir. Bu konuyla ilgili detayli bir yaziyi daha sonra yazacagim. Bugun deginecegim konu Dan Loeb'in alfasinin olup olmamasidir. Piyasada endeks fonlarina yatirim yapan bir cok kisi var, bu kisiler kimsenin daha az risk alarak borsa endeksinin uzerinde getiri saglayamayacagini dusunuyorlar.

Dan Loeb 2007 yilindan once de cok meshur bir hedge fon yoneticisi ise. 2005, 2006 ve 2007 yillarinda senede $100 milyonun uzerinde gelir ediyordu. Biz 2007'nin ortasindan itibaren getiri ve alpha'sina baktigimiz icin Dan Loeb'in sonradan basarili oldugu icin secmedigimiz acik.

Dan Loeb'un son 3 yilda alpha yaratip yaratamadigini merak ediyorsaniz Daniel Loeb and Third Point’s Returns and Alpha baslikli yaziyi okumanizi oneririz. Vakit bulabilseydim Dan Loeb'in son ceyrekte hangi hisseleri portfoyune ekledigini, en buyuk pozisyonlarinin neler oldugunu da bir yaziyla paylasacaktim ama vakit bulamiyorum. Gonullu programcilar bu islemleri otomatik olarak yapmak uzerinde calisiyorlar. Basarili olabilirlerse bunun gibi daha cok yazi ile karsiniza cikacagiz.

Not: Excel kullanmasini iyi bilen ve bos vakti olup bana gonullu yardim etmek isteyen varsa email atsin. Bu tur yazilari beraber hazirlayabiliriz.

0 Yorum Var.: