Finans B Projesi - İlk Aday, İlk Yazı: Ne Yerim, Ne İçerim

Editör'den selam var dostlar.
Efendim, şahsım fakru-zaruret olarak camianıza girmiş bulunuyorum. Birazdan sizlere geçmiş 3 ayda ne halt yediğimi anlatacağım. Biliyorum, yer yer kendinizi görüp bu satırlarda sevineceksiniz ve yer yer de "yuh be kardeşim, o kadar da harcanır mı" diye kızacaksınız. Evet, ben de bir Ayşe ve ben de bir Fatma ve hatta ben de bir Selim'im... Ben sizlerden bir sizim:

Kredi kartıma her ay yaklaşık olarak 350TL öderim. Sonra gider 300TL'lik bir şey alırım ve borcun bitmemesini sağlarım. Benim hobim bu, kredi kartı bitmeyecek.
Aylık kazancım 1660TL. Sabahları servise biniyorum, bazen kaçırıp 3,5TL yol parası ödüyorum; bazen de bilerek uyuyup ödüyorum. Keyif benim keyfim değil mi?

Telefon faturam ise dalgalıdır. kız arkadaşım varken 100TL'leri görüyordu. Ayrıldığımızdan sonraki ay 30TL ödedim, bu ay yine 50 ödedim. Niye mi? Başka biriyle kırıştırmaya başladım da ondan.

Bu arada aldığım ürünler: Ipod-touch, İstanbul ziyareti ve meyhane ödemeleri, halen taksitleri devam eden klasik giyimler... Marka giymeyi severim ama marka oldukları için değil bana olan bedeni ancak oralarda bulabildiğim için. Bu markalar klasik giyimde Damat, Mithat ve Sarar'dır. günlük giyimde çok önemsemem ama bir Fred Perry olsun bir Diesel olsun, efendim bir Tommy olsun ucuza buldum mu kaçırmam. Eh, sen 1,650 maaş sonra git Diesel de; bu ne perhiz değil mi? E işte bu yüzden geldik ya Editör, bir el atıver diye bu işe.

Öğlen yemeklerimin yarısı firma tarafından, yarısı da benim cepten karşılanıyor. Yetmiyor kardeşim! Ah bu özel sektör, illa maliyet eğrisinin altına çekecek bizi! Kredi kartı demiştim, şu anda 550TL borç var, onu da yatırınca bitmiş olacak.

Ev, valla şimdilik sığıntıyım. Kira ödemiyorum ama 2 ay içerisinde ya bir eve 2. olarak çıkacağım ya da yurda ama net değil; lakin çıkmam zorunlu onu biliyorum. Bu demek oluyor ki kira, mutfak, elektrik, su, ısınma (yaz geliyor da kışın mahveder bizi) harcamaları yolda!

Hesap ödemeyi severim, Alman usulü pek bilmem. Mesela gideriz bir meyhaneye, benim hakkım 30 ise ve cebimde 50 varsa onu koyarım. Bu sebeple Editörüm bunu da göz önüne alsın diyorum.

Bir anda karar verip da yapılan harcamalarım yoktur; yemek yemek, sinema vb. ufaklar dışındakileri ölçüp biçerim, öyle karar veririm.

Gelecek için hayalim 1996 model bir Ferrari. Sanırım 60.000 Euro civarında. Bir de mümkünse Bomonti'de bir ev rica ediyorum kaderimden. Eh, bunları da idame ettirebileceğim sürekli bir gelir.

Şimdilik bu kadar, patron detay istedikçe açarım meseleyi...

Not: Bir dakika ya! Ben bunları harcıyorsam nasıl oluyor da bitiyor bu para? Durun ben bir defter tutayım da size gün gün hesap vereyim!

1 Yorum Var.:

serdar dedi ki...

:D:D
sen olmuşsun sen hoca yaa