Amerika’da ve Kanada’da Yaşayanlara Imzalı Ekonomi Türk Kitabı

Yayınevi bana 10 adet Kuzey Amerika’daki okuyuculara dağıtmam için kitap gönderdi. Amerika’da veya Kanada’da ikamet ediyorsanız, sağ sütunda yer alan “Donate” tuşunu kullanarak paypal aracılığıyla $15 ödeme yapan okuyucularımıza Ekonomi Türk kitabının imzalı bir kopyasını gönderebilirim. Ödemeyi yaptıktan sonra bana bir email atarak kitabı hangi adrese göndermemi ve iç kapağına ne yazmamı istediğinizi de bildirirseniz iyi olur.

Elimde sadece 10 tane var, o yüzden bu sadece sınırlı süreli bir uygulamadır. Ücrete kargo masrafları dahildir ve kitap USPS ile gönderilecektir.

14 Yorum Var.:

tkirac dedi ki...

Umarim paylasacaginiz gorusler yurt disinda calisan ve tasarrufu olan (veya olmayan) vatandaslarimizin sosyal guvence haklari ile ilgilidir.

Kanada ve ABD'de ve Turkiye'de calismis ve calisan bir Turk vatandasi olarak sosyal guvence haklarimin ne oldugu ve bunlari nasil en iyi bir sekilde degerlendirebilecegimi aciklarsaniz cok mutessekur olurum.

Karsiliksiz yardim etmenin degerli bir vasif olduguna inanan bir Turk olarak, niye boyle bir yayini paylastiginizida ogrenmek isterim.

Tesekkurler.

Tamer Kirac
tkirac@comcast.net

Kubilay dedi ki...

Sevgili Tamer, doğum tarihini, Türkiye'de, ABD'de ve Kanada'da ne zamanlarda çalıştığını, Özelikle Türkiye'de hangi sosyal güvenlik kurumuna net giriş tarihini verirsen "Türkiye"deki haklarını sana anlatabilirim. ABD ve Kanada'yı bilmem.

Editor dedi ki...

Tamer Bey,

Ekonomi Turk 2 bloguna ucretli uyeligi soruyorsaniz orada bu tur sorulariniza elimizden geldigince cevap vermeye calisiyoruz. Kitabimizdan bahsediyorsaniz, kitabimiz Turkiye ekonomisi ve genel ekonomi ve finans kavramlarini isliyor; Amerika veya Kanada ile ilgili sizin talep ettiginiz turden bilgiler kitapta yer almiyor.

Bence insanlarimiza asilamamiz gereken kavram karsiliksiz yardim etmek degil, karsilikli yardim etmektir. Ekonomi Turk kitabinda organ bagisi konusunda detayli bir yazim var, o yazida bazi istatistikler veriyorum. Ulkemizde senede organ bagisi yapan insan sayisi cok dusuk mesela. Binlerce kisi bu yuzden olup gidiyor. Organlarini bagislamamis serefsizler dahi organ kuyruklarinda bekliyor. Eger insanlar sizin soylediginiz sekilde karsiliksiz organ bagislarsa kurtaracaginiz kisi sayisi azdir. Benim soyledigim sekilde karsilikli organ bagislarsaniz ve bagisladiginiz kisiden de organlarini bagislamasini isterseniz cok daha fazla insanin hayatini kurtarabiliriz.

Turkiye'nin problemleri coktur, bu problemlere cozum de coktur, yapan yoktur. Sekiz senedir iktidarda yer alan adamlar dahi cozum ureteceklerine sikayet ediyorlar. Karsilikli yardim etmek benim kendi etki cevremde urettigim cozumleri uygulama stilimdir, amacim etki cevremi genisletmektir.

tkirac dedi ki...

Konuyu kisisel bazda degil kurumsal bazda takip etmenizi oneririm. Turkiye ekonomisi hakkinda paylasmak istediginiz elestiriler, yorumlar, takdirler olacaksa Kanada ve ABD'de dernekler ve universiteler araciligi ile cok daha fazla Turk-Amerikali, Turk-Kanadali kitlelere erisebilirsiniz.

Sosyal guvence bilgileri konusundada onerim ayni olacaktir.

Dahada kolayi, bir web sitesi olusturun, subjektif gorusler haric, Turk-Amerikali veya Turk- Kanadali dostlarimizi ilgilendiren konulari isleyin.

Tabii bu yapilacaklar karsiliksiz yardim niteliginde olacaksa basarili olur. Boyle olmayacaksa iliskiniz bire-bir is iliskisi olarak devam edebilir.

Saygilarimla.

Editor dedi ki...

Tamer Bey,

Siz bizi finansal (yasalar,vergi, emeklilik,vs.) danismanlarla karistirdiniz zannedersem. Bizim burada yaptigimiz makroekonomik gelismelerin analizi neticesinde portfoy yonetimi yapmaktir. Normalde kendi basima yaptigim analizleri burada kagida dokerken iyice rafine hale getiriyorum, sonra geri donup yaptigim yanlislari acikca gorme firsatina sahip oluyorum, vs.

Bu prosesi Turkiye'deki okuyucularla paylasmak bana fazla bir maliyeti olmayan bir ugras. O yuzden blog tutup paylasiyorum.

Sizin bahsettiginiz turde yazilar icin arastirma yapmak, zaman harcamak lazim. Eminim Amerika'daki Turklerin tavsiye alabilecegi binlerce kaynak mevcuttur.

tkirac dedi ki...

Genellikle ugras gerektirmeyen, guncel "lak-lak" her yerde bol miktarda bulunabiliyor. Mesele bunlari asip yapici ve faydali olabilmek.

Tabii bunuda yapabilmek icin zaman ve emege gerek oluyor.

Iste karsiliksiz yardim ve karsilikli yardim ayirimi burada basliyor. Birileri bir zamanlar "Hodri meydan!" demisti.

Editor dedi ki...

Tamer Bey,

Sizin Ekonomi Turk 2 sitesinde yazdigimiz yazilardan haberiniz pek yok galiba. Guncel "lak-lak" konulardan olusan Ekonomi Turk kitabi icin insanlar gordugunuz uzere para vermiyorlar. Nedense cok daha fazla kisi cok daha yuksek bir ucret odeyerek Ekonomi Turk 2 bloguna uye oluyor ama.

Madem siz karsiliksiz yardim yapilmasi konusunda cok isteklisiniz, buyurun, uzman oldugunuz konuda blogumuzda yazi yazarak Turkiye'deki insanlari siz aydinlatin. Iddiali sozlerinizden yazilarinizin cok zaman ve emek harcanmis, lak-laktan ibaret olmayan yazilar olacagina eminim. Yardima ihtiyac duyan binlerce insan karsiliksiz oldugu surece blogumuzu okumaya hazir.

Ilgilenirseniz haber verin, yazarlik icin davetiye yollayayim.

tkirac dedi ki...

Galiba siz yanlis anladiniz. Herhangi bir iddiam yok. Sadece yardimin karsiliksizda olabilecegine inanan biriyim.

Gelen araba altinda kalacak bir cocugu kurtarmak icin eminim ilk kosanlardan biri olabilirim.

Yazarlik teklifiniz icin tesekkur ederim. Belki emekli olduktan sonra dusunurum.

Saygilarimla.

Editor dedi ki...

Yardim tabiki karsiliksiz olabilir, isteyen karsiliksiz yardim etsin. (Organ bagisi ornegi ile getirdigim elestiriye cevap vermemissiniz bu arada)

Ben baska seylere ayirabilecegim 2 saatimi buraya harcadigim icin emegimin bosa gitmesini istemiyorum ve katlanarak cok daha fazla kisiye yardimci olmasini saglamaya calisiyorum. Ben birisine organimi verip hayatini kurtariyorsam, o kisinin de organlarini bagislayip 5 kisinin hayatini kurtarmasini bekliyorum dogrusu. Bence bu karsiliksiz organ bagislamaktan cok daha erdemli bir davranis.

tkirac dedi ki...

Organimi bagislayabilmem icin karsi tarafin ya cocuk olmasi garantisi, veya ergen biri ise insanliga faydali olabilecek birine bagislama secenegi garantisini isterim.

Saygilarimla.

Editor dedi ki...

Demek ki siz de organinizi karsiliksiz vermek istemiyorsunuz.

Benim zamanim da organlarim kadar degerlidir. Teknik olarak da gunde 2 saatimi bloga ayirmam demek tum organlarimin 1/12'sini diger insanlara bagislamam anlamina gelmiyor mu zaten?

tkirac dedi ki...

Semantiklere kaydik. Iletisim icin tesekkurler. Isinizde ve yasaminizda basarilar.

Saygilarimla.

meo dedi ki...

türkiye de de kitabınızı böle tanıtmak istemezmisiniz ben bir öğrenci olarak sizden bu kitabı almayı terch ederdim ayrıca karamanda ögrencim imkanım dahilinde gelmek isterdim

Editor dedi ki...

Meo,

Turkiye'de olsamdim, isteyen herkese imzali kitabimi gonderirdim. Neyse, okullarin acik oldugu bir zaman yolum Turkiye'ye duserse Karaman'a gelip sizlerle bir sohbet etmek isterim.