Beni Bir Arap'a mi Tercih Ediyorsunuz?

Olacak sey mi? Samet Aybaba'yi "beni bir Arap'a mi tercih ediyorsunuz?" diye sordugu icin irkci ilan etmisler. Samet Aybaba da "irkci olsam Sirp kaleci alir miydim?" diye cevap vermis. Ne alakasi var Samet? Isler arapsacina donmeden biz cevap verelim.

Birincisi beni bir Arap'a mi tercih ediyorsunuz demek Araplar hakkinda degil, Turk (veya herneyse) olan Samet Aybaba icin bir asagilama ifadesidir. Eger Samet Aybaba "bir Arap'i bana mi tercih ediyorsunuz?" demis olsaydi o zaman onu irkci olarak suclayabilirdik belki. Ama bu durumda Samet Aybaba'yi sadece Turkce bilmemekle suclayabiliriz.

Ikincisi, Samet Aybaba bir Sirp'la bir Arap'i es tutarak herkese ne kadar humanist oldugunu gosteriyor. Turkiye'de Samet Aybaba kadar kac tane humanist adam var yahu. Turkler irkciligin her turlusunu acik acik yapip irkcilik yaptiginin farkinda bile olmayan bir millettir. (Bakin ben bir onceki cumlemde acik acik irkcilik yaptim ve daha yeni farkettim :)) Unakitan Araplardan para dilenmeye gittiginde bile adamlara karsi hakaret derecesine varan "arapsaci" kelimesini kullanmis, sonra da dansoz gibi kivirarak yirtmaya calismisti.

What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
How to Profit Legally From Illegal Insider Trading
Insider Trading in Netherlands
Insider Trading Returns
Inside Information About the Massive Insider Trading Probe
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

Kivirmayi bir tarafa birakalim ve acik acik gercekleri soyleyelim. Turkler dunyanin baska taraflarinda irkcilik olarak siniflandirilacak laflari rahatlikla soyleyebilen insanlardir. Ama bundan Turkler irkcidir anlamini cikarmak dogru olmaz. Bizim icin siyah beyaz sari kirmizi farketmez, biz irkcidan ziyade ayrimci bir milletiz. Her zaman her yerde biz-digerleri biz-dusmanlarimiz ayrimini yapabilecek kabiliyete sahibiz. Bugun eglence olsun diye zencilerle "gunduz feneri" veya "yamyam" turu laflarla dalga geciyor olsak da tanidigimiz zencilerle ayni sekilde dalga gecmeyiz cunku o zenci artik bizden biridir. Hatta bizim zencilerimizle dalga gecen baskalarinin alnini karislariz icabinda. Ote yandan ayni zamanda baska tanimadigimiz zencilerle dalga gecmekten de geri durmayiz. Baskalarinin cifte standard olarak adlandiracagi bu durumdan da hic gocunmayiz.

Boyle bir milletiz iste. Samet Aybaba'ya dokunmayin irkci diye. O bizden biri.

Not: 3 yildir burada bir sosyal psikoloji uzerine yazi yazmadigim kalmisti, onu da boylece yazmis oldum. Ben de ne anlarsam? Turklerin bir de bu ozelligi var, uzman olmadiklari konularda ileri geri sallamaktan geri durmazlar, bundan da bir dirhem gocunmazlar. Bak hala sallamaya devam ediyorum, biri beni durdursun!!

2 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

http://www.derinsular.com/topsecret/2008/11/beyaz-adam-baska-ben-baska.php

Serdar kaya yazmıştı, onun gibi olmuş biz birilerine bir şey deriz ama başka birilerinin demesi etkisi yapmaz gibi.

Junior dedi ki...

3 yil demisken, ekonomiturk'un dogumgunu bu zamanlardaydi sanirim, 4. yas hayirli olsun:)