Amerika SECIM: Obama Kazandi

Secim sonuclari asagi yukari belli oldu. Obama oylarin %52'sini, McCain ise %46'sini aldi. Boylece Obama secimi 6 puan farkla kazanmis oldu. Secimde ilginc olan Obama'nin Virginia, North Carolina, Indiana gibi genellikle Cumhuriyetci eyaletlerde de secimi kazanmis olmasidir. Cumhuriyetciler genellikle dindar secmenler olup, kurtaja karsidirlar, silahlari severler, vergilerin dusuk tutulmasini, devletin her sey nane olmamasini benimserler. Demokratlar ise bizdeki sosyal demokratlardir, devlet herkese saglik, egitim, vs. hizmeti gotursun, asgari ucretler yuksek olsun, kurtaj serbest olsun, silahlara kisitlama getirilsin, escinseller esit olsun gibi soylemlere sahiptirler. O yuzden de vergilerin arttirilip devlet tarafindan harcama yapilmasini ve gelir dagilimini "duzeltici" faaliyetleri savunurlar. Genellikle sehirde oturan insanlar demokrat, kirsal kesimde oturan insanlarsa Cumhuriyetcidir. Genellikle zenginler Cumhuriyetci, isci kesim ise demokrattir. Genellikle (irkci) beyazlar cumhuriyetci iken, azinliklar ise demokrattir. Bu arada zenciler beyazlardan daha irkcidir, secim sonuclari da bunu gostermis oldu.

What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
How to Profit Legally From Illegal Insider Trading
Insider Trading in Germany
Inside Information About the Massive Insider Trading Probe
Insider Trading Returns
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

Bizim dun yaptigimiz tahmin yarismasini ise Keynesian ve csr kazandi. Cogu tahmincimiz kazanma olasiligi %85-90 olarak gosterilen Obama'nin secimleri kazanacagini bildi. Yarismayi kaybeden okurlardan TEGV'e 10 YTL bagis yapmalarini bekliyoruz. Dekontu bana email ile gonderirlerse isimlerini yandaki listeye de ekleyecegim.

Son olarak Cumhuriyetcilerin daha cok Turkiye taraftari olduklarini belirtmek isterim. Demokratlar Ermeni soykirimi iddialarina daha meyilli olacaklardir ama Amerika boyle cetrefilli konulara da bulasmayi pek sevmez.

15 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Engin Ardıç diyorum..Anırır mı bu durumda acaba Taksim'de?

Mister No dedi ki...

Hocam ben öğrenciyim,deftere yazın sonra bahış yaparım.

ulas dedi ki...

Okumayın şu Engin Ardıç gibi adamları.

Bu arada ulusalcılar duygusal hareket eder diyen bir arkadaş vardı. Daha ortada Obama, Cain yokken Demokratlar dedik, bunu bize söyleten aklımızdı, hissiyatımız değil. Şimdi izleyin siz gümbürtüyü, ekonomik operasyonlar başlasın, diplomasi başlasın, görelim manifaturacı Babacan'ın boyunun ölçüsünü...

ekodok dedi ki...

Amma da övündün be Ulaş. Sanki bu kez demokratlar kazanacak diye bi tek sen demişsin. Taa Bush'un ikinci kez seçimi kazanmasından bu yana birçok kişi bu sefer demokratların kazanmasını bekliyordu zaten. Bunların bazıları son zamanlarda tereddüde düştüyse o da demokratların bir zenciyi aday göstermeleri yüzündendi. Yani daha ortada Obama, Cain yokken hemen herkes demokratların kazanmasını bekliyordu zaten. Sadece ortaya zenci bir aday çıktıktan sonra bazıları "acaba" diye düşünmeye başladı o kadar. Tahmin yaparken her türlü veriyi kullanmaya çalışanlar böyle yapar. Tabii sen sürekli kriz geliyor deyip de 10 yılda bir kriz olunca "gördünüz mü bak haklı çıktım" diyen bir ekolden olduğun için bunları anlamazsın.

Blog Sahibi dedi ki...

Mister No,

Ogrenci adamin bos vakti daha cok olur. TEGV'e egitim gonullusu olursan gonullu oldugun her gunu 50 YTL degerinde kabul ederim. Omur boyu Ekonomi Turk'te istedigin her konuda tahmin yapabilirsin boylece.

Gonullu oldugun her gun ormanda 5 bagis degerinde...

Mister No dedi ki...

Ekonomix Bey,
Hem genclere haftada 80 saat çalışın diyorsunuz,hem de boş zamanınız çoktur diyorsunuz :)
Memlekete dönünce iki opsiyondan birisini değerlendiririm.Muhtemelen 10 YTL ver kurtul formulu olur.

Mister No dedi ki...

2 Zoltan,
Anırır anırır.Delikanlı adamdır kendisi.Millete Barakçı derken de delikanlıydı.58 milyon Barak diye bir tezahurat vardı.

Mister No dedi ki...

Barack olarak yazılıyormuş başkanımızın ismi. Tezahürat şöyle 58 milyon Barack hayranı yanılıyor olamaz :) (Bir de tazminat borcumuz olmasın ,alınan olabilir)

ramon sanchez pizjuan dedi ki...

buraya yazmadım ama duşündügümden farklı bir sonuç cıktı.bende tegv e gonullu oldum.Bundan sonra elımden geldıgınce yardım etmeye calısıcam. ogrenci oldugum ıcın su an bagıs yapamıyorum ama işe girdiğimde bunu alıskanlık halıne getırmeyı cok ıstıyorum.bu arada hem ogrenci hem işsizim.

http://www.tegv.org/v2/images/bulten_210408.html

linkten de gorebileceginiz üzere bir cocugun 1 yıllık egıtım masrafını 55 tl ye ustlenebılırsınız.

iki hafta sonu kız arkadasınızla harcayacagınız para 55 tl,içtiğiniz 11 paket sıgara 55 tl, tuttugunuz takımın macına bilet 55 tl.
Her sistemini eleştirdiğiniz bu ülkeye belki de bu sistemsizliğin üzerinden gelecek bir taze beyin yetiştirilmesi için vereceğiniz para 55tl. Bunun hazzı tarif edilemez.

csr dedi ki...

sevgili ogrenci arkadaslar, ogrencilik hayatini gonullukle doldurmus bir arkadasiniz olarak sunu belirteyim bu bir kayip degil bir kazanim olacaktir..dolayisiyla bu tahminde kaybetmis degil kazanmis olmak istiyorsaniz tegv, tog gibi bir cok sivil orgutlenmelerde kisisel gelisiminize cok sey katabilirsiniz..

bu arada dogru tahmin iyi bir his..

Haldun dedi ki...

Daha önce uyardık, "Bakın" dedik, "bu sefer demokratlar sağlam geliyor" dedik, dinletemedik. Ben dememiş miydim size Demokratlar kazanır diye? Niye bu kadar şaşırıyorsunuz?

Daha önce de tahmin ettiğim üzere, evet Barack Obama kazandı. Neticede 2 siyasi partinin ve onların çıkardığı 2 adayın baskın olduğu bir seçimde Obama ve demokratların kazanacağını tahmin etmiş olmamın tesadüften öte büyük bir başarı olduğuna inanıyorum.

Şimdi de elde hisse senedi, hazine bonosu, gayrimenkul, bağ, bahçe, beşi bi yerde ne varsa bozdurup İddaa oynamaya gidiyorum. Arsenal Mançester maçı üst biter bence.

neqx dedi ki...

ekonomix dogru yazmis, hepsine katiliyorum. Konjonkturel olarak ise "yok aslinda birbirimizden farkimiz ama biz Osmanli bankayiz" diye bir reklam vardi belki hatirlarsiniz! ABD'nin durumu 2001krizinden cikan Turkiye'nin durumundan farkli mi? Obama'ya Kemal Dervis'i kabineye alsin diye tavsiye ederler mi? :-)

mr. brooks dedi ki...

ben de barack diyordum baska birsey demiyordum. (direk barack diyordum ben.. samimiyetimden.) tek geciyordum. en kotu ihtimal ikinci olur diyordum. helal olsun barack'a beni utandirmadi. mahalleli tebrige geliyor simdi bana. dua isteyenler filan da var. yakinda muska isine girerim.

ulas dedi ki...

Ekodok Efendi, ( Bak "bey" demiyorum "efendi" diyorum)

Ben, Demokratlar'ın kazanacağı konusunda bazıları gibi hiç şüpheye düşmedim. En başından beri fikrimi savundum. Ekonomix'e de çağrı da bulundum. Çok geniş bir yorumda bunun jeopolitik sebeplerini açıkladım, tekrardan bloga koymasını istedim.

Bazı saflar, adaya bakıp şüpheye düşer, ama akıllı ulusalcılar adaya değil politikaya ve gereklere bakar. Obama'nın yerine "sopa" koysalardı siz hepiniz Cain derdiniz ben yine Demokrat aday "sopa" alır derdim. Aramızdaki fark bu...

Adsız dedi ki...

Bölücülere demokrat Atatürkçülere ve Milliyetçilere despot diyen yazarlardan, üstelik tüm gelişmiş ülkeler milliyetçi ve ulusalcıyken..

tribunlere oynayan bir adam. Sık sık saçmalar, bulanıktır..

Saldırgan,fikir faşisti, tutucu, yobaz, din düşmanı ama dinci dostu, korkak, satılmış, iktidar yalakası, kişiliksiz ne olduğu belli değil, adam değil, öküz..

En çok parayı verene veren, yumuşak poposunu koyacak köşe arar..

sen engin ardıç sadece yobazların oyuncağı, vatan hayinlerinin kuklası, bölücülerin ekmeğindeki yağ, Atatürkçülerin yüz karasısın.
Bu yazarı beğenenler enginar turşusunu yapın.

Amerikancı kesilir, ancak bizim kadar Amerika nın ne yapıp yapamayacağını bilmez. Biz obama nın başkan seçileceğini biliyorduk, en mantıklısı buydu. Amerika imajını tazeliyecekti. Halbuki onların başkanı bir kukladır. Onların ergenekonu yönetir ülkeyi.

Gerçekleri göremedin gitti, bir tahtan hep eksik kaldı, bilmem ki liberalizmi neresinden anladın. Amerika, Avrupa gibi Ulusalcı liberal olabildin mi? Üstelik onların milliyetçileride senin gibileri gömer..

O özendiğin Fransa.. şarabı,peyniri, küfü, mantarı.. düşün bakalım niye özendiğini? Sende bu kafa oldukça cevabı bulamazsın. Ben vereyim çünkü onlar Ulusalcı dillerinden,peynirine kadar ve en faşist darbelerine kadar milliyetçiler. Tabi seni savunan yobaz milliyetçi gericilerde var, çünkü seni sadece solcuları söven bir yazar sanıyor kuş beyinliler.
Sende ya gerici milliyetçilik var, Ulusal çıkarlar yok, değerleri korumak yok, cahille bir olup kubilayı kesenlere alkış tutmak var. Tüm bölücülere abi, hocam der öyle sanırsın. Onlar senin soytarı olduğunu bilir. Kuş beyinli.. Bulanık.. Liberallere lafım yok Amerika veya Avrupa dır liberalizm senin gibileri satın almaktır..

Anladın mı şimdi dangalak..


http://engin-ardic-enginardic.blogspot.com/