Hisse Tavsiyeleri

Ben her sene sonunda TEGV'e 10 YTL bagis yapan okuyucularima IMKB-100 endeksinden daha iyi performans gosterecek 3 hissenin ismini veriyorum (hisse senedi nedir?). Gecenlerde Junior da sormustu, senenin ortasina geldik hangi hisseleri tavsiye etmistiniz diye. Ben de daha yeni vakit bulabildim ve bu hisselerin performanslarina baktim. Once sene basinda TEGV'e 10 YTL bagislayan okuyucumuza yolladigim emaile bakalim, sonra da performanslarindan bahsederiz:

"Ben genelde IMKB-30 sirketleri disina pek cikmiyorum, ciktigim 1-2 kagit vardir o kadar. Hisse secimini ise yukaridan-asagiya dogru yaptigim analize gore yapiyorum, daha detayli analiz icin vaktim yok maalesef. Yani makroekonomik gelismeleri tahmin edip, buradan hangi sektorlerin ve sirketlerin faydalanacagini cikarmaya calisiyorum. Bu baglamda bu yil su uc kagidin ortalamada endeksin uzerinde artacagini (veya endeksten daha az dusecegini) tahmin ediyorum: FORTS, DOHOL, ECILC

Bugun 100 birim param olsaydi, ben bunun tamamini kisa vadeli faizde tutardim. Alternatif olarak enflasyona endeksli bonolari da dusunebilirdim ama islem yaptigim araci kurum onlardan satmiyor, ben de araci kurumu degistirmek zahmetine katlanmak istemiyorum
."

Goreceginiz uzere bu senenin basinda hisse senedi piyasalari acisindan oldukca karamsarmisim. Hatta bugun 100 birim param olsaydi tamamini faizde tutardim diyerek ne kadar karamsar oldugumu ortaya koymusum. Yine de riski alip borsaya girmek isteyenlere de FORTS, DOHOL ve ECILC onermisim. FORTS IMKB1-100 endeksine kiyasla %16.5 kaybettirmis. DOHOL ise endekse kiyasla %12.5 kazandirmis, en iyi performansi ise ECILC gostermis ve endekse kiyasla %15.3 kazandirmis. Ortalama da tavsiye ettigim hisseler endeksin %3.8 uzerinde getiri saglamis. Tavsiye ettigim 3 kagittan ikisi iyi performans gostermis. Ben de size dogru tahmin yuzdem %60 civarindadir demiyor muyum?

Benim asil merak ettigim FORTS'e bundan sonra ne olacagi. Var mi kendine guvenenler?

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

1 Yorum Var.:

tekeli71 dedi ki...

İMKB 30'UN İÇİNDEN , REEL OLARAK EN FAZLA KAZANCI "EREGL" GETİRMİŞ.