Genclere Tavsiyeler

"Adnan Menderes Üniversitesi Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası Bölümü 1.Sınıf öğrencisiyim. Başarısız sayılabilecek geçirdiğim bir senenin ardından şuanda Türkiye'de özel aracı kurumların birinde staj yapmaktayım.Türkiye ekonomisine ve borsaya olan ilgim staj dönemimde dahada artmış bulunmaktadır.Staj dönemimde bloglarınızdaki yazıları okudum,eğitici ve öğüt verici yazılarınızdan faydalanmaya çalıştım.Bazı konulardada sayenizde fazlasıyla aydınlandım. Sizden ricam daha fazla bilgi edinebilmem,nitelikli bir ekonomist olabilmem için izlemem gereken yol hakkında beni yönlendirmenizdir. Okumam gereken eserler,piyasada dikkat etmem gereken durumlar,bilmem gereken temel bilgiler hakkında beni aydınlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim, iyi çalışmalar dilerim."

Yanit: Iyi bir ekonomist olmanin yolu cok calismaktan geciyor. Lisans seviyesinde ekonomi okuyarak cok iyi bir ekonomist olunabilecegini cok dusunmuyorum aslinda. O yuzden tavsiyem matematik, ekonometri (SAS/IML, Gauss) ve bilgisayar programlamasi (matlab, C++) derslerine agirlik vermendir. (doktora yaparken faydasi olur) Sasirdiniz degil mi? Bunun disinda kendiniz arastirma yaparsaniz Ahmet'in Mehmet'in yazdiklarindan cok daha fazla faydasi olur size. Onu yapamiyorsaniz Ahmet ve Mehmet'ten hangisinin daha iyi analiz yaptigini kestirmeniz gerekiyor. (Her seyi bilmeniz mumkun degildir)

Ikinci bir okuyucumuz su mesaji gondermis:

"Merhaba...

Ekonomiden hiç anlamıyorum, diyebilirim kendi hakkımda.Lakin ufak bir sorum olacak: Devletin ekonomideki payını belirleyen hususlar nelerdir?Türkiye'de şu an devletin ekonomideki payı ne yüzde kaç?Son yıllarda artmış mıdır, azalmış mıdır?"

Ikinci okuyucumuz bilmiyorsan bir bilene basvur felsefesini edinmis. Oncelikle tavsiyemiz bu arastirmayi kendisinin yapmasidir. Bizim blogda bir arama yaparsa bu konuyu daha once isledigimizi farkedecektir. Hic arastirma yapmadan boyle bir soruyla karsimiza cikarsaniz cok fazla yardimci olamayiz maalesef. Elinizden hic bir sey gelmiyorsa google'da arama yapin, mutlaka bir seyler bulursunuz.

0 Yorum Var.: