Boyner

Ekonomix'in IMKB'nin fazla yukseldigi yonundeki gorusune katilmakla birlikte bunun tum hisseler icin gecerli oldugunu dusunmuyorum. Piyasanin geneli icin de yine O'na gore biraz daha iyimserim. Iceride kur 1.15'e inerken, disarida da petrol fiyatlari hizla dusuyor. Bu durumda enflasyon Merkez Bankası'nın revize tahmini olan %10.6'yi cok fazla asmayacaktir bana gore. Bugun Halkbank'larimi satip Boyner aldim. Niye derseniz...

Oncelikle Halkbank'i alirken 8 lirayi hedef olarak koymustum. Bekledigimden cok daha erken ulasti hedefime. Bu harekette Turkiye'ye giren yabancinin ilk is olarak gozu kapali bankalari almasi etkili oldu. Aslinda kazanan ati buldugunda, onu birakmamak gerekir ama bankalarda bir duzeltme hareketi olacak gibi. 5.7 liradan almistim, piyasa tabiriyle kar realizasyonu yaptim diyelim.

Neden Boyner aldin diye sorarsaniz, tuketici guveni sene basindan beri yerlerde surunuyor. Dolar patladi patlayacak, Parti kapatildi kapatilacak, Amerika batti batacak derken tuketimde buyume bir hayli yavasladi. Bugun ise bir yandan politik belirsizlikler ortadan kalkiyor, bir yandan YTL sahlaniyor. Tum bunlar insanlarin tekrar alisveris merkezlerine akin etmesi demek. Boyner sene basindan beri tum olumsuz gelismelerin etkisiyle fazlasiyla satilmis durumda. Yurtdisinda da perakendeciler kotu durumda ama bugun Turkiye hikayesi pazarlaniyorsa, 70 milyon'luk bu ulkenin en buyuk giyim magaza zincirinin degeri de 100 milyon dolar'in altinda olmamali. Tuketimin canlanmasi ve dusuk kur'dan Dogus Otomotiv gibi sirketler de olumlu etkilenecektir ama Otomotiv konusunda uzman olmadigim icin tercihimi Boyner'den yana kullaniyorum.

Not: Tum yazilarima Junior etiketini ekliyorum. Tek tik'la tum onceki Junior yazilari onunuzde.

0 Yorum Var.: