Turban Vergisi

Mesele kisisel ozgurluklere geldigi zaman benim yaklasimim "size ne? birakin insanlar istediklerini yapsinlar"dir. Hukumet uzun suredir turban meselesini kasiyip duruyor, bu da toplumda bir gerginlik yaratiyor, ya da o hava verilmeye calisiliyor. Turban konusuna benim bakis acim gayet basit, birakin adamlar ister baslarina ister baska taraflarina taksinlar, sana ne, bana ne?

Iyi de hukumetin bu konuya yaklasmasinin sebebi "kisisel ozgurlukler" falan degil. Madem dertleri dini ozgurlukler, devletin din islerinden elini etegini cekmesini de ayni zamanda savunuyor olmalari gerekir. Tum camileri ve imam hatipleri de ozellestirmeleri, ozel din egitimini serbestlestirmeleri gerekir.

Ayrica hukumet kisisel ozgurluklere o kadar acik olsaydi raki fiyatlarinin ustune yuzde binbesyuz vergi de koymamasi gerekirdi. Birakin adam rakisini ister icsin, ister baska bir tarafina sursun, size ne, bana ne?

Ya da alternatif olarak, turbana yuzden binbesyuzluk vergi de koymayi onerebilirler. Ya da turban takmak icin senelik 400 YTL odeyerek "turban pulu" almalarini zorunlu hale getirebilirler. Bunu yapmadiklari ya da rakidaki vergiyi indirmedikleri muddetce turbanin serbest birakilmasini desteklememi beklemeyin.

Bu arada ben raki icen biri de degilim, zehir gibi birsey, insanlar kendi rizalariyla mi yoksa hukumet zoruyla mi iciyorlar onu da anlamis degilim.

10 Yorum Var.:

serhat dedi ki...

rakidaki vergi hukumetin dunya gorusune baglanabilir mi? o kadar demiyor muyuz vergi sistemimiz bozuk diye. direk vergi toplayamayan devletin tekel urunlerindeki vergiyi arttirmasi yillardir uygulanan bir "kolaya kacma". Diger dolayli vergilerde yapildigi gibi. bkz OTV-MTV

Mister No dedi ki...

Türbanın üniversitelerde serbest olmasını destekliyorum ama bu hükümetin kişisel özgürlüklere değer verdiğini düşündüğümden değil. Bu hükumet özünde despotik bir yapıya sahip. Benim kişisel özgürlüklerim kısıtlandığında hiçbir başörtülü kardeşimizin çıkıp beni desteklemeyeceğini de biliyorum.
Serbestlik istiyorum çünkü ben kişisel özgürlüklere saygılıyım. Belki de mazoşistim.
(sizin bloga yorum yapmak da c kadar cost yaratıyor)

Serdar Kaya dedi ki...

"Bunu yapmadiklari ya da rakidaki vergiyi indirmedikleri muddetce turbanin serbest birakilmasini desteklememi beklemeyin."

'Türbanın serbest bırakılmasını' yerine 'hükümeti' ya da 'AKP'yi' deseydiniz, zannediyorum daha makul olurdu.

tekeli71 dedi ki...

evet,ben de aynen görüşlerinize katılıyorum. bu hükümet sıkıştımı ilk yaptığı icraat alkollü içeceklerin vergilerini yükseltmek.(bütün alkollü,nikotinli içecekler sağlığa zararlıdır.)madem,"bütün yasaklar kalksın" öyle deniliyor ya, o zaman her kesim için geçerli olsun.

T'Pol dedi ki...

Güzel yazi:) Ama, bir yerine katılmıyorum. Rakı adabıyla içildiği zaman pek de lezzetli bir içkidir. Özellikle içine buz atmayıp, yeteri kadar su katıp, ehl-i keyif tabir edilen zımbırtıyla soğuttuğunuzda ve de yanında çeşit çeşit meze ile tükettiğinizde... Sevgili Ekonomix, en kisa zamanda memlekete gelip, Istanbul'daki Cibalikapı Balıkçısına (hiçbir ticari, manevi bağım yoktur) gitmenizi hararetle tavsiye ederim. Üstelik artık memlekette çeşit çeşit rakı var. Gençler için hafifi, ağır ağabeyler için daha kallavisi, ne ararsanız:)

Mister No dedi ki...

"ben de aynen görüşlerinize katılıyorum. bu hükümet sıkıştımı ilk yaptığı icraat alkollü içeceklerin vergilerini yükseltmek"

Sigaraya vergiyi destekliyorum,alkole gereksiz yere yükleniyorlar. Vergileri yükseltmek yasakçılık değil.
İçki ruhsatı vermemek, ya da içkili yerleri izole etmeye çalışmak gibi uygulamalara girişmeleri iyi olmaz. İzolasyon olursa adabı ile içmeye çalışanlar da ayyaş takımıyla karışacak.

Cuneyt Kazokoglu dedi ki...

FEna degil.

Raki sadece tadina bakilacak bir icki degil, bir kültürdür. Dolayisiyla portakalli gazoz gibi tadina bakilip "bög, bu ne yahu, zehir gibi" denmez.

Deniz Gürsoy'un Oglak Yayincilik'tan cikan "Cilingir Sofrasinda Raki" kitabini hararetle öneririm. Raki nedir, ne degildir, nasil icilir vb. konularda cok güzel bir kaynak.

Cüneyt

baglama.g dedi ki...

dediginize katiliyorum..benim de bir derdim yok ortuyla ya da turbanla..basbakanın bu tavri bence yerel secimlerde biraz daha oy koparmak cabasi..turbana izin verecek insan bunu boyle tartismaz..cogunluksa ellerinde var cikartirlardi simdiye kadar..adbullah gulu nasil cumhurbaskani yaptilar..amac tartisma yaratip kabadayilikla oy toplamak..
benim turban konusundaki fikrim bunun herkesten once sosyal demokrat insanlardan gelmesi yonundeydi..anladim ki onlardan bir umut yok..simdi de turbanla ve fahiselerle bir alaka kurmuslar..helal olsun bir tartismaya ancak boyle yaklasilabilir..bastirma dayatma yerine daha ilimli bir uslupla bunun yasak olmasının bir utanc oldugunun anlatilmasi ve ikna edilmesi gerekir toplumun..toplum daha demokrasiyi sindirememis durumda..bir yanda geri kalmis softalar diger yanda dayatmaci, dunyayi kendi sosyal siniflarindan ibaret sanan fiyakalı softalar..toplumda turban konusunda paranoyak olmus ve huzursuz bir kesim var..bunlar kendilerini laik ve Ataturkcu saniyor...turbanin serbest olmamasi tabi ki utanctir..ote yandan bu kesimin de ikna olmasi gereklidir bence..en az haksiz oldugu ortaya konmalidir..bir kesime hakettigi ozgurlugu verirken toplumda huzuru da dusunmek gerekir..bu huzursuzluk benim fikrimce erbakan doneminin bize hediyesidir..su an insanlar resmen ikiye ayrilmaya calisiliyor..basi kapalilar ve aciklar diye..bir de su konu var..gerici dediğimiz kapali kizlar desifre edilebiliyor ya da kovulabiliyor oradan buradan..peki ya gerici erkekleri nasil ayiriyorsunuz..bence bu toplumu ileri goturecek kadinlardir..yine ezilenler onlar oluyor..yani ben hele ki tartismalarla bir bucuk yil kaybeden Turkiye'nin onunun acilmasi icin baska seyler tartismaliyiz diyorum..uzlasi toplumun kendisinden gelmedli..bunu ne basbakan ne de baskasi yapmamali..eylem plani acikliyorlar hemen konu tcmb..hani yapisal reformlar, kayitdisiylamucadele..bunlari tartismaliyiz..offf..sabah sabah icim karardi valla..

fikret dedi ki...

sevgili ekonomix rakıyla türban özgürlüğünü kıyaslaman hoş. ancak banane sizene kısmına katılamayacağım
bir süre önce senin gibi düşünenlerdendim, ama bütün semavi dinler dogmadır en az yada hiç reform geçirmeyeni müslümanlıktır, türbanı üniversitelerle serbest bırakmak sadece ilk aşama, radikal taban gün gelecek hangi hükümet olursa olsun onları da dinlemeyecek ki kamuda hizmeti sunan da istediğini giyebilir hale geldiğinde artık geçmiş ola!!! hoşçakal laiklik hşçakal cumhriyetin temel direklerinden biri vs

jörmungand dedi ki...

Hükümetin bu konuya yaklaşımının kişisel özgürlükler olmadığı çok açık olmasına rağmen, kendi yaklaşımım kişisel özgürlükler olduğu için, bu hükümet yapsa da türbanın serbest bırakılmasını destekliyorum.
Keşke özel din eğitimini serbestleştirseler, gerçekten "laik" bir ülke olsak, ama öyle bir durumda önce "laik" kesim karşı çıkacaktır eminim. Din eğitiminin devletin elinde olmaması çok korkunç bir şey olur onlar için.

Rakıya vergi konusuna katılmıyorum. Açıkçası çok bilmiyorum bu konuları ama, hiç bir şekilde "ihtiyaç" sayılamayacak sigaraya, rakıma, birama vergiyi artırmaları, temel tüketim malzemelerinin vergisi düşecekse mantıklı geliyor bana. Varsın rakı daha pahalı olsun, eğer patatesi, domatesi, kıymayı daha ucuza alabileceksek o zaman.