Erdal Inonu

Turkiye'den dogru durust politikaci cikmaz. Cogu ekonomiden, devlet yonetiminden anlamaz, hemen hemen hepsi de karaktersizdir. En yakinlarinin cigerini uc kurusa satan cinstendirler. Erdal Inonu Turk politikasina atilmis en beyefendi insandi. Bu secimlerde aday olsaydi, kalkar ucaga atlar, Turkiye'ye sirf ona oy vermek icin giderdim; kendisini o kadar severim. Once insan olmak lazim.

Hurriyet Inonu'nun basindan gecen olaylarin bir kismini sutunlarina tasimis. Benim en begendigim su:

Bir miting öncesi SHP’li milletvekili, İnönü’ye çok sık yapılan bir eleştiriyi gündeme getirdi.
-“Sayın Genel Başkan’ım, siz iyi konuşamıyorsunuz. Bakın Özal’a esip gürlüyor.”-“Peki ne yapmam gerekiyor” diye sorar İnönü
-“Sayın İnönü, konuşmaya başladığınızda şöyle yumruğunuzu masaya vuracaksınız. İşte biz böyle partiyiz. Adamı şöyle yaparız, böyle yaparız” diye kükreyeceksiniz.”
Erdal İnönü, miting alanındaki otobüsün üzerine çıkar ve kürsüye yumruğunu vurup konuşmaya başlar: ”Biz öyle bir partiyiz ki, adamı” der ve durup yanında duran kendine akıl veren milletvekiline dönerek şöyle der:
-“Devamını arkadaş söyleyecek.”

4 Yorum Var.:

şekerim dedi ki...

Karakteri siyasete uygun değildi.
Hoş O'da kısa zamanda anladı bunu.
Başka dünyanın insanıydı.Nur içinde
yatsın.Allah rahmet eylesin.

Erdal dedi ki...

Rahmetli dedem zamanında ilk toruna Erdal ismi vereceğim demiş. O şerefe ben nail olmuşum.

Duyunca çok üzüldüm, hasta olduğunu biliyordum. Allah rahmet eylesin. İsim babam öldü. Yetim kaldım.

feyka dedi ki...

Sayın
Erdal ÖNÖNÜ; merhuma allahtan rahmet dilerim.
ailesine baş sağlığı ve sabır diliyorum.
Türk siyasi tarihinde,popülizmden uzak,dürüstlüğün timsaliydi.

innovation dedi ki...

İnsanlar arasında ,toplum içindeki statülerine göre ayrım yapmayan ,adamına göre karşıtı ,gerçek demokrasiye ve hukuka inanan ,kendi görüşleri yanısıra başkalarınınkinede önem veren ,doğal ,yalnızca ülke çıkarlarını düşünen ,tek adam yönetimine karşı olan bir gelişmiş dünya insanıydı.

Onu anlayabildik mi ?

Saygıyla anıyoruz.