Ekonomi Doktorasi?

Bir okuyucumuz su soruyu yoneltmis:

Merhaba. Nisan 07, cuma günkü yazınızı henüz okudum. İlgilenirseniz bir sorum olacak. Yazınızda iyi bir ekonomist olmak için önce matematik, fizik gibi bir lisans programında okumayı sonrada 5 yıllık bir doktora yapmayı tavsiye ediyorsunuz. Ben türkiyenin önde gelen üniversitelerinin birinde matematik lisans öğrencisiyim.Aynı zamanda ekonomiden yandal programına kabul edildim.Ekonomi alanında etkili bir şekilde eğitim görmek isteyen ve henüz işin başında olan bir öğrenci olarak, bana yol gösterip tavsiyede bulunurmusunuz. Teşekkür ederim.

Ben tavsiyelerimi vereyim, diger arkadaslar da isterlerse ekleme yapsinlar.

Ilk tavsiyem, ekonomi alaninda etkili bir sekilde egitim gormeyin. Madem matematikcisin, universitede C++ gibi programlama dillerini iyi bir sekilde ogrenin, uzerine de Finans doktorasi veya matematiksel finans masteri yapip cok guzel paralar kazanabilirsiniz. Ekonomi doktorasina 5 sene harcayip kazanacaginiz para senelik $75 bin civarindadir. Vergilerden sonra elinize $45 bin gecerse iyidir. Finans doktorasindan sonra $130 falan kazanirsiniz.

Ikinci tavsiyem ise, madem ki ekonomist olup bos isler uzerine bos laflar etmek istiyorsunuz, o zaman top 10'daki ekonomi programlarindan bir tanesine gidiniz. Undergrad'da ogreneceginiz ekonominin size doktora acisindan pek bir faydasi olmaz. O yuzden yine C++, Matlab, vs. gibi programlari ogreniniz tavsiyesinde bulunacagim.

2 Yorum Var.:

neqx dedi ki...

Doktora yapacaksaniz buyuk ihtimalle akademisyen olacaksiniz. piyasada calisacaksaniz doktora sizi bir cok konu icin over-qualified yapacagi icin hosunuza gitmeyebilir.

Yok para kazanmaksa amaciniz, ne finans, ne ekonomi, ne de C++, kendi isinizi kurun en cok parayi oyle kazanabilirsiniz.

Blogda Amerika'daki yillik brut maaslardan bahsediyor ki bu rakamlar oturdugunuz eyalete ve eyaletin vergi rejimine gore net rakamda farkliliklar gosterir ama her halukarda Turkiye'deki hocalardan daha yuksek bir standart yakalarsiniz. Ama hal boyleyken buradaki maaslari ve benefit'leri birakip TR'deki kamu uni'lerine donen ve hayatindan memnun olan bir cok insan da var tabiiki.

Universitede kalacaksaniz sabbatical ile arada sirada baska yerlerede gitme firsatiniz olacaktir. Eger TR'de calisiyorsaniz 4-5 senede bir yurt disinda baska bir uni'ye bir iki yilligina gidebilirsiniz gibilerinden...

Iyi sanslar!

ekşi iktisat dedi ki...

greg mankiw'in blogunda sag tarafta "advice for students" diye bir bolum var. doktora dusunen once orada yazilanlari okumali.

sahsen, arkadasin teknik beceri yonunden doktorada sikinti yasayacagini sanmiyorum. ama teknik yonden guclu ogrencilerin iktisat kulturleri genellikle zayif oluyor. cok temel seyleri bilmiyorlar. o yuzden ben bu arkadasa biraz iktisat dersi almasini tavsiye ederim. hem boylece doktora yapmayi dusunecek kadar, bu isleri sevip sevmedigini anlar.

uzatmayalim. ekonomi doktorasi uzerine daha once yazmistim. ilgilenenler blogda aratip yaziya ulasirlar.