Borsa Ne Olur Abey?

Piyasalar hareketlenmeye baslayinca yatirimlarla ilgili soru soran okuyucularimizin sayilarinda da artis gozlemeye basladik. Kisa bir degerlendirme yapalim.

Gecen hafta Ekodok'un verdigi websitesini ziyaret edip, hangi parti kac tane sandalye cikaracak seklinde bir "sensitivity analysis" yapmis olsaydiniz AKP'nin buyuk bir olasilikla tek basina yine iktidara gelecegini farkedebilirdiniz. Ben de secim sonuclarina yonelik bir bahis acmistim.

AKP'nin tek basina iktidara devam edecek olmasi piyasalar tarafindan olumlu bir gelisme olarak kabul ediliyor. Ben de katiliyorum. Her ne kadar AKP secim oncesi sacmaliyorsa da buna secimlerden sonra devam etmeyeceklerini umut ediyorum.

Buna ek olarak enflasyon rakamlari bu sene icerisinde Merkez Bankasinin faizleri indirmeye baslayacagi sinyalini vermeye basladi. Dikkatinizi cekti mi bilmiyorum ama banka kagitlari dusuk enflasyon verilerinden sonra artmaya basladi. Simdi de endeksi surukleyen bu.

Sene basinda IMKB endeksinin yil icerisinde 60000'e yaklasacagini tahmin etmistim, o zamanlar borsa 40000'in altinda idi. Henuz erken ama simdi 60000 rakami sizlere daha gercekci geliyordur.

Ben mayis ayinda portfoyumun %20'sini Amerika'ya getirdim (evet dolara cevirdim). Geriye kalan kismin %80'i hala borsada. Elimdeki kagitlarin cogunlugu banka kagitlari, ufak kagitlardan pek bulundurmuyorum. Simdilik herhangi bir kagidi satma niyetim yok, zaten borsa cikarken de prensip olarak satis yapmiyorum.

Amerika'da takip edilmesi gereken endeks herkesin gerizekali gibi takip ettigi DOW degil, S&P500 endeksidir. Bugun 1535 civarinda. Ben sene sonunda bu endeksin 1500-1600 araliginda olacagini dusunuyorum. Dikkat ederseniz Subat sonunda DOW 12000'in altina dustugu zaman, Krugman/Roubini gibi Don Kisotlar "sonun baslangici" naralari atarken biz bu dususun gecici oldugunu soylemistik. Aradan 4 ay gecti ve borsa o zamandan bugune %15 yukseldi. Bu tur yukselisler burasi icin buyuk hareketlerdir.

Avrupa borsalarini pek takip ettigimi soyleyemem, ozellikle su siralar hic vaktim.

Yatirim tavsiyesi isteyen okuyucularimiza verecegim en onemli tavsiye paranizi biriktirmenizdir, ozellikle yasiniz genc ise. Bunun disinda detayli tavsiye istiyorsaniz TEGV'e bagis yapmaniz gerekiyor.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

3 Yorum Var.:

Arifoglu dedi ki...

İnsanoğlu alışıyor işte, bugün bu yazınızı okurken Ercan Kumcu'nun dünkü yazısı geldi aklıma;

http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=6875373&yazarid=7

Bu konuda ne düşünüyorsunuz ?

veritas dedi ki...

Frankfurt DAX endeksi'de son uc yilin en ust seviyesinde. ECB'in muhtemel faiz artirimina ragmen, Avrupa'daki genel positif hava sayesinde DAX yukselmeye devam edecek gibi gozukuyor.

soner dedi ki...

Tek parti iktidarının devamının borsayı bu seviyelere getirdigi kuşkusuz dogru. Tabi enflasyon büyüme rakamları da etkili. Bu olumlu havayı satın alan borsa yatırımcıları, cumhurbaşkanlığı seçimi ve kuzey ırak meselesini dikkate alıyor mu, tabi ki evet. Cumhurbaşkanlığı seçiminde uzlaşma sinyalleri verilse de meclis içi dışı tartışmaları bu konunun kolay kolay gündemden düşmeyeceğini gösteriyor. Kuzey ırak konusundaki belirsizlik devam ederken, bunun üzerine dün bahsettiğimiz seçim ekonomisi uygulamaları da eklenirse riskin halen cok yuksek oldugunu söyleyebiliriz.