Hukukçular Ne Is Yapar? Hukukculuk zor iş midir?

Anayasa Mankemesi, 1 Mayıs'ta aldığı Cumhurbaşkanlığı seçiminin birinci ve ikinci turunda toplantı yeter sayısının 367 olduğu yönündeki kararının gerekçesini bugün açıklamış. Konuyla ilgili olarak Milliyet'te son dakika haberi olarak yayınlanan yazıyı takip etmekte doğrusu epey zorlandım. Yalnız anladığım kadarıyla Anayasa Mahkemesi de işi kitabına uydurmak için epey zorlanmış. Üniversite sınavına girdiğimde tercih listemde hukuk bölümlerine iktisat (Iktisat nedir) bölümlerinin önünde yer vermiştim. Allah korumuş da iyiki hukukçu olmamışım. Hukukçuluk gerçekten de zor bir iş. Kararlarınızı gerçekten hukuka dayanarak alsanız belki o kadar zor olmayacak da başka gerekçelerle karar aldıktan sonra arkasına hukuki bir dayanak bulmak zor oluyor anlaşılan.

Devlet Nedir    UNESCO Nedir    Bono Nedir?    Reeskont Nedir    Enflasyon Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir  Forex Nedir

5 Yorum Var.:

Serhad dedi ki...

Anayasa Mahkemesi Cumhurbaşkanı seçimi oylamasını iptal gerekçesini 58 gün sonra açıkladi. Bana kalirsa uyeler once karar almis daha sonra oturup kara kara dusunmusler ne yapsak ne etsek diye. Kararda ilginc geldi Meclis Baskani secilirken uzlasmaya gerek yok, Cumhurbaskanini secerken var demisler.

Bana kalırsa bu sureci Hukuk Fakultelerinde ogrencilere case study olarak vermeliler :)

Mister No dedi ki...

Hepimiz anayasa hukukçuyuz zaten, hukuk okumaya ne gerek var.

Densiz dedi ki...

Dogru. Yorum yapmak icin hukuk bilmek lazim.

Ama ekonomi konusmak icin ekonomi okumus olmak gerekmez.

Dane dedi ki...

Doğru hukuk okumaya gerek yok,okutanların dediklerine bakmak yeterli.
http://www.zaman.com.tr/webapp-tr
/haber.do?haberno=535295

PS:Linkler çalışmadığı için bölerek yazdım.

demir dedi ki...

herkes herşeyi biliyor,o nedenle de çok söze gerek kalmıyor zaten.mevcut iktidarın ise ne yaptıklarına ne de karşısına çıkanı hukuksuzluk olarak niteleyip ona karşı kendilerini acındıran tavırlarına inanıyorum.