Galatasaray Ozellestirilsin


Galatasaray Kulubunun simdiki durumu ile Turkiye'nin 8-10 sene onceki durumlari birbirine cok benziyor diye dusunuyorum. Kulup borc sarmalina iyice dolanmis ve bu arada gecen 3-4 sene icerisinde (odenen faizlerden dolayi borclar gitgide artarken) borclari azaltmak yolunda pek basarili olunamamis. Taraftar baskisi yuzunden ve en buyuk rakip Fenerbahce'nin yaptigi transferlerle boy olcusmeye calismaktan kulubun mali olarak beli bir turlu duzelememistir. Demokrasi adil yonetim seklidir, ancak populerite ve secilme kaygisi kisa vadeli konularin uzun vadeli konularin onune gecmesine sebep olur, bugun icin yarin kurban edilir. Bakin, AKP hukumeti yavas yavas, secim kaygisi da diyebilirsiniz, lobicilerin baskisi altinda harcamalarini arttiriyor. Yavas yavas demek dogru olmaz aslinda, Ocak ayinda bir onceki yila kiyasla faiz disi harcamalarda %50'e varan artislar var. Emeklilere, memurlara enflasyonun uzerinde zamlar, bunun uzerine 40 YTL'lik duzeltme zamlari; Mersin'de ciftciye verilen "mujdeler"; dun tekstilcilerin topantidan "memnun" ayrilmasi, vs. vs. Allahtan vergi gelirlerindeki artislar yapilan ek harcamalari karsiliyor da isler yolunda gitmeye devam ediyor.

Galatasaray icin ayni sey soz konusu degil. Kulup gelirlerinde cok bir artis yok, faiz odemeleri de kulubun elini kolunu bagliyor. Yeni yonetim gelecek de, gelir arttirici projeler gelistirecek de, ondan sonra isler yoluna girecek. Keske kafalarini calistirip mecliste kredi karti magdurlariyla ilgili gorusmeler surerken, "yahu biz de faiz magduru olduk, zamaninda cok borc aldi, bir turlu geri odeyemiyoruz" deyip hukumetten bir "kolaylik" da onlar isteseydi.

Ben taraftar olarak kulup ozellesene kadar, dolayli veya direkt, kulubu desteklememe karari aldim. Aylik $30'a internetten maclari daha once izleyebiliyordum, artik yapmiyorum. Kulubun ozellesmesi biraz zaman alacak ama beklerim. Hep soyluyorum, el elin esegini turku cagirarak ararmis, bu baskan da kendisini vitrine koymak icin 4 senedir hic bir ciddi projeye el atmadi. Yalanciktan yapiyormus gibi yapti.

Neyse, yaziyi burada bitiriyorum. Soyle yazdiklarimi bir okudum da kendimi cok daginik dusunceli gordum yahu (Bknz. Kubi, Avrupa Yakasi). Belki de yazdigim en kotu yazi bu oldu, yine de yayinliyorum.

0 Yorum Var.: