Stanley Kubrick’in 1968 yapımı “2001: A Space Odyssey” en sevdiğim filmlerden biridir. Filmde evrim ile başlayan ve insanın uzaya yayılmasına kadar süregelen dönüşüm konu ediliyor. Filmdeki kötü karakter HAL 9000 ismi verilen bir bilgisayar. Bu bilgisayar Jüpiter’e gitmekte olan ve içerisinde çok önemli bir görevi yerine getirecek olan ekibi taşıyan uzay gemisini kontrol ediyor. Daha sonra bu bilgisayar (ya da sanal zeka) gemideki ekibin başına olmadık belalar sarıyor. Filmi epey bir anlattım bu arada.
ABD’deki sosyal medya balonu Stanley Kubrick’in yarattığı HAL 9000 karakteri kadar tedirgin edici. Bir sosyal medya şirketi olan LinkedIn borsaya kote olur olmaz peak yapmıştı. Bunu teknoloji şirketlerinin piyasalardaki yeni zaferi olarak lanse edenler hafıza konusunda balıklara rahmet okuttular bence. Dot-com balonunun üzerinden 10 yıl bile geçmemişken kar bile elde etmeyen birbirinin kopyası ve inovasyondan yoksun şirketlerden övgüyle bahsedip milyarlarca dolar piyasa değer biçmek ciddi bir iktisadi unutkanlık olsa gerek.
Bu arada LinkedIn hisse senedinin performansına bakalım.
Şansım olsa da $122′dan alım yapanlara yarım kilo kuru pasta ile limonata yollayabilsem.
ABD’deki sosyal medya balonu Stanley Kubrick’in yarattığı HAL 9000 karakteri kadar tedirgin edici. Bir sosyal medya şirketi olan LinkedIn borsaya kote olur olmaz peak yapmıştı. Bunu teknoloji şirketlerinin piyasalardaki yeni zaferi olarak lanse edenler hafıza konusunda balıklara rahmet okuttular bence. Dot-com balonunun üzerinden 10 yıl bile geçmemişken kar bile elde etmeyen birbirinin kopyası ve inovasyondan yoksun şirketlerden övgüyle bahsedip milyarlarca dolar piyasa değer biçmek ciddi bir iktisadi unutkanlık olsa gerek.
Bu arada LinkedIn hisse senedinin performansına bakalım.
1 Yorum Var.:
LinkedIn konusunda supheli olmakta hakli olmaniza ragmen dot-com baloncuklari ile linkedin arasinda onemli bir farki hatirlatayim: linkedin en azindan, bir senede olsa kar yapti! dot-com balonu zamaninda wall streetin zeki cocuklari bir web sayfasindan ibaret sirketlere ortada para getiren bir modelleri bile yokken "gozbebegi" sayisina gore (sayfa goruntuleme sayisi, sayfa goruntuleme artisi, vs...) on milyonlarca dolar paha biciyorlardi.
Yorum Gönder