Imam Hatiplilere Dokunmayin

Barış Bey sizin gitmenize gerek yok. Rahatsız olduğunuz konular benim için de geçerli.Ekonomitürkün yazar kadrosuna diyeceğim yok ancak okuyucu profili için düşüncelerim daha farklı.

Eğer sitede imam hatiplilere dokunmayın,liberallere dokunmayın etliye sütlüye hiç dokunmayın türü bir format olduğunu bilseydim zaten davete icabet etmezdim.El üstünde tuttuğunuz düşünce farkındaysanız çoksesliliği savunur.Demokrasi ise ağızlarda çiğnenecek sakızdan ibaret değildir.Tek yönlü düşünceyi laf ebelikleleri ile analitik düşünce diye pazarlamak demokrasiye sığmaz.Sanırım aynı sıkıntılar Derin Düşünce için de geçerli.

What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
How to Profit Legally From Illegal Insider Trading
Insider Trading in Germany
Inside Information About the Massive Insider Trading Probe
Insider Trading Returns
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

Son yazımı da fikren beğenmeyebilirsiniz ancak yazılanların içeriğine ait tek eleştiri Rdynk’dan geldi ve cevapladım.Onun dışındakiler argüman üretmeden beğenmezük meali hakarete varan eleştirilerdi.Teknik olarak yazdığım tüm yazıların arkasındayım.

Ben aynı eleştirileri yeri geliyor devletçilere de yapıyorum ancak tahammülsüzlük bu boyutta olmuyor. Sitenin müdavimleri arasında siyah-beyaz gözlük o kadar yaygın ki muhafazakar eleştirilere ‘’siz ulusalcılar’’ meali cevaplar dahi geldi.Bu çok komik, bana göre de okuyucu profilinin sığlığı ve tek yönlü düşüncenin handikapı. Hakarete varmayan eleştiri ve özeleştiri benim için önemli.Yine de at gözlüğü bize yakışır kendimiz çalıp kendimiz oynarız sitenin çok seslilik gibi bir misyonu yok deniyorsa benim de söyleyecek bir sözüm yok.

Herkese teşekkür ediyorum.

16 Yorum Var.:

Junior dedi ki...

Ajdar diye bir popstar vardi zamaninda. Onu hatirlatiyorsunuz bana...

tersaci dedi ki...

benim yazim size hitaben degildi. blog uzerinden, benim ismimle baslayarak bir cevap yazmaniz gereksiz olmus. amacim site uzerinden polemik yapmak degil. benim yazim kisa, oz, anlasilir. sizin yaziniz bana gondereceginiz maili yanlislikla buraya post ettiginiz izlenimi doguruyor.
hem "yazmiyorum ulen" kabadayiligina girip posta koymaniz, hem de buraya post atmaniz da ayri bir tezat olmus.

sizin cok sesliliginize bir itirazim yok, gidin istediginiz yerde bol bol seslenin. sizinle ayni yerde yazmak istemiyorum, bu kadar basit. siz gitmezseniz de ben gidecegim.

mumkunse kisisel polemiklerimizi kisisel iletiler yolu ile yapalim.
son bir not: ilan ve duyuru ayni anlamdadir.

Adsız dedi ki...

Yazı, sitede yazmayacağıma dair duyuru niteliğinde idi.Yorumunuzdan önce yazar listesinden ismim silinmesi için zaten sn. ekonomixe de mail atmıştım.Bırakmam ile alakalı sanırım ki kelam etme hakkım olduğunu düşünüyorum.
Yazıyı kendinize hitaben yazılmış olarak algılamanız ise ayrı bir komedi.Her ne kadar ilk cümlede isminiz geçse de sitenin formatı ile alakalı düşüncelerimi yazmıştım.Üzerinizden yapılan ironiyi farkedemediyseniz benim suçum yok.
Size bir üstünüzde yorum bırakan şakşakçı-soytarı türevi arkadaşlardan bolca diliyorum.

Junior dedi ki...

yanlis tahmin orpen, oncekinde yaklasmistin aslinda. ben saksakci degil imam-hatipli oldugum icin yazar oldum.

Mister No dedi ki...

Orpen Bey,
Bundan sonra bu sitede çıkacak olan bireysel özgürlük,çoğulculuk gibi söyelemleri "küçük Turgut"'a okutturuz.
Sizin gibi düşünen yazarlar da çok yazarlı bir blog açsa da okusak.

Mister No dedi ki...

"hem "yazmiyorum ulen" kabadayiligina "
Siz demediniz mi adama "ya sen,ya ben" diye. Adam giderim demiş işte.
Sizin ki "beni seçmezseniz giderim bakın" resti.Ee git ne yapalım.

ulas dedi ki...

Ha işte bu blogun liberalliği, özgürlükçülüğü, biz çağdaşız artistliği buraya kadar.

Junior eğer okuduğunda ilk olarak aklına Ajdar geliyorsa yerim sizin liberalliğinizi...

Sayın Orpen, yazdıklarınızın altına imzamı atarım...

Mister No dedi ki...

Junior,
İmam Hatipli olup olmadığını bilmem ama diğer konuda iyisin.En azından ilk yorumun onu gösteriyor.

milleplateaux dedi ki...

ulas bey,

liberal dusunce ile bazı arkadasların orpen ile aynı mekanda yazmak istememesinin ne alakası var? liberal dusunce "allah yok" diyebilmenizi, "allah yok" yazısını otobüslere ilan olarak verebilmenizi savunur sizin bu yazıyı camide minareler arasına mahya diye germe isteginizi savunmaz. et yeme özgürlüğünüzü savunur, Vejeteryan Derneği Toplantısında döner satmanızı değil. O toplantıda döner satılırsa ve bazı vejeteryan üyeler ben bu ortamda durmam derse bu tahammülsüzlük müdür?

miglate dedi ki...

Bu durum çok ilginç bir hal aldı.
Olaydan Suat Bey'in şuradaki yazısıyla haberim oldu. Verdiğim ilk tepki "Allah Allah Ekonomix Bey, sitede böyle bir kovulmaya nasıl izin verdi?" şeklinde oldu.
Daha sonra Suat Bey'in Baris'in Çok Seslilik yazısına linkini tıklayıp oradaki yazıyı okuduğumda bu tutumu hiç de Ekonomiturk'e yakıştıramıştım. Acaba Ekonomix'in olan bitenden haberi var mı diye düşündüm?

Neyse efendim sonradan anladığım kadarıyla Baris Bey'in Cok Seslilik yazısı kaldırılmış. Acaba bunda Ekonomix'in parmağı mı var?
Fakat ilginç bir şekilde şu anda Bariş Bey gidiyor.

Öte yandan Orpen'in çoğu görüşlerine katılmasam da burada farklı görüşleri dinlemek açısından yararlı oluyordu. En azından bence Ekonomiturk'ün şu günlerde olan siyasi kutuplaşmada belli bir kutubu savunduğunu düşünmüyorum.

Sadece ekonomiyle ilgili konularda ezber bozan analizler içeriyor. Analizlerin sahibi belli bir siyasi görüşte/çizgide olabilir fakat en azından yaklaşım tarzları medyada ve diğer bloglarda görülen ekonomi yaklaşımlarından farklı ve bir okur olarak Ekonomiturk'ü takip etmemi sağlayan bence bu özellliği.

Kaldı ki Ekonomiturk'te sadece Ekonomix Bey'in yazılarının tamamını takip ediyorum. Diğer yazarların yazılarını ise konusu ilgimi çekerse okuyorum. Kaldı ki çoğu yazarı kendi blogundan da takip ediyorum.

Bu nedenle bu blogda bir yazara görüşleri dolayısıyla yol verilmesini doğru bulmuyorum ve anladığım kadarıyla olay Baris Bey'in durumu kişiselleştirmesinden kaynaklanıyor.

Ekonomix en son yazar alımlarında "Bu kriz döneminde herkesin yazısına ihtiyacımız var" deyip adayların hepsini yazar yapmıştı. Bu durumda herkes yazılarını yazmaya devam etmeli!

Hüseyin MEÇO dedi ki...

bireylerin gelişmişliliği yapabildikleriyle sınırlıdır.bilmeleri ve istemeleri yeterli değildir.dolayısı ile şirketlerin ve ülkelerin durumu bireylerinin kapasitesine bağlıdır.kim olduklarına değildir.misopin

Hüseyin MEÇO dedi ki...

misopin yanlış yazılmıştır.özür dilerim.

Unknown dedi ki...

Olaylara sebebiyet veren yazinin icerigine kesinlikle katilmiyorum. Ama ya herro ya merro, my way or highway tarzi yaklasim midemi bulandirdi, tek kelimeyle fasizm. Bazilari liberalligi borsadan ibaret saniyor anlasilan.

ulas dedi ki...

Sayın Milleplateux;

Laf ebeliği yapıp oturtmaya kalkma kardeşim. Orpen'i yazar olarak alıp sonra yazdıklarını beğenmeyip, burada çokseslilik yok diyeceksiniz sonra liberalim diyeceksiniz. Liberallik denen felsefenin içinde özgür düşünce var mıdır, yok mudur? Çoksesliliğin olmadığı rejim, felsefe, sistem ne dersen de otoriterliği kutsamak değildir de nedir? Liberallikle otoriterlik bağdaşır mı bağdaşmaz mı en azından teoride ( çünkü pratikte liberaliz deyip seçimle gelen Allande'yi devirenleri de biliriz)...

Liberal düşüncede eşitlik yok mudur? Orpen madem yazar yapıldı işin doğası gereği belli başlı konular hariç okuyucu ile değilse de en azından yazarlar arasında eşit olmalıdır. Hani eşitlik nerede? Ne diyor Barış Bey, buranın diktatörü benim yani buranın Stalin'i benim, çok seslilik istemem o zaman Troçki Orpen nereye gitsin, Büyükada'ya mı?

Burada Orpen'in yaptığı Vejeteryanlar Derneği'nde döner satmak değldir. Eeeeeeeeyyyyyyy vejeteryanlar, aranızda bazıları var ki bunlar vejeteryanlıkla ilgilenmiyor bunların derdi başkadır demektir yahut ey vejeteryanlar, vejeteryanlığınızı bazen abartıyorsunuz et yiyenleri anlamak istemiyorsunuz hatta onları vejeteryan olmadıkları için iftiralara boğuyorsunuz yani faşistlik yapıyorsunuz diyor.

Bilmem anlatabildim mi?

ulas dedi ki...

Bu arada "Murat Belge ve IMF" yazısına yaptığım yorum silinmiş hatta yorum yapılması yasaklanmış. Ne güzel liberallerin kutsadığı AKP Hükümeti blogger'ı yasaklar, blogger'ın içinde bir blogda yorum yapmayı yasaklar.

Güzel güzel demek ki bu memlekette faşizme erken doğum yaptırma zamanı yakındır.

hakan dedi ki...

Aslında gitmeseydiniz daha iyiydi. Blog'daki kaliteli yazılar ile sizin yazılarınız gibi bilgiden çok önyargıya dayalı yazılar kontrast oluşturuyordu. Fena olmuyordu yani.