Türkiye'nin modernleşmesinde Kravatın anlam ve önemi

Haber şurda. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü okullarda kravat takmayı serbest bırakmış.

Bu da son paragrafı (italik ve bold'lar benim):

"Eğitim-Sen eski genel başkanı Alaaddin Dinçer’e göre ise kravat serbestisinin önünde mevzuat engeli bulunuyor. Dinçer “Böyle bir serbestliğin getirilmesi mevcut mevzuata, yönetmeliklere aykırı. Dolayısıyla gerçekleşme olanağı yok. Ben, burada esas olarak modernleşmenin, aydınlanmanın ve batılılaşmanın cumhuriyetle birlikte sembolü haline gelen kravata dair bir karşıtlık, örgütlenme niyetini taşındığını düşünüyorum” dedi."

(Alıntılarla idare edin, artık yazı falan beklemeyin benden. Ürküttüğümüz kurbağaya değmiyor.)

1 Yorum Var.:

Keynesian006 dedi ki...

Ben bu blogda Baris'in yazi ve yorumlarini ariyorum. Sadece kendi savundugu degerlere ve yasam bicimine ozgurluk isteyen sahte demokratlardan degilim. Bu blogda "ille de ozgurlukler! kayitsiz ve sartsiz..." diye bas bas bagiriyorsak, bunu kendimiz icin degil, tum toplumun mutlulugu ve refahi icin istiyoruz.

EkonomiTurk'te Baris'in yazilarini keyifle okurdum. Bazen katilmadigim gorusleri de keskin bir uslupla savunsa da, ben bunu da benim icin bir kazanim olarak degerlendirirdim. Zira, fikirlerin catismasindan hakikat isiginin nesrettigini daha kucuk yaslarda ogrenmistim.

Ben herkesin fikirlerini cekinmeden, "Karsimdaki insanlar benim hakkinda ne dusunur sonra!" kaygisina dusmeden savundugu bir ulke dusluyorum.

Ozellikle de pesinhukumsuz, artniyetsiz, tahkikci zihinlerin sesinin daha fazla cikmasini istiyorum ki irrasyonelligin diz boyu oldugu bu ulkede, "boyle dusunen insanlar da var" diyebilmek istiyorum.

Keynesian006