TÜRK İŞİ HABER KANALI


Konu güncel olduğu için hemen yazmak istedim. Büyük tartışmada Dengir Fırat’ın hayali ihracat yaptığı ve bunun formülünün de gümrükte çift fatura yöntemi olduğu irdelendi. 26.09.2008 akşamı da CNN Türk kanalı, güya haber kanalı olacak uzman adı altında temsili bir şahısı ana habere çıkararak zeka özürlü sorular ile çift fatura yöntemini tanıttı.

Bu yanlış bilgilendirme dış ticaretle alakalı dezenformasyona güncel bir örnek teşkil etti.
-Sunucu soruyor;
-Sınır gümrüğünde yakalanmıyor mu?
-Uzman cevaplıyor;
-Muhafaza memuru dikkat ederse belki,
-Sunucu soruyor;
-Ne işe yarıyor?
-Uzman cevaplıyor;
-Teşvikle alakalı.

Oysa çift fatura olayı teknik bir konu olup iki ülkede farklı fatura kullanılmasına dayalı, ithalatta ve ihracatta farklı boyutları olan, özellikle çok uluslu şirketlerin kendi aralarındaki ticarette transfer fiyatlandırması yöntemi ile vergi avantajı olan ülkelere kar transferi yöntemlerine hizmet eden bir argüman. Bir diğer yanlış bilgi de konunun özünde gümrük muhafaza memuru ile alakasının olmaması. Bu da hep karıştırılan bir konu. Çünkü gümrüklerde iki teşkilat var. İşlemleri yapan, imzayı atan ve eşyayı muayene eden gümrük memurları ile öncelikle asayişi sağlamakla görevli kolluk kuvveti vazifesi gören gümrük muhafaza memurları.

Benim böyle önemli bir konuda acemice yapılan bu haberden çıkardığım, Aydın DOĞAN’a görsel medyada da etrafı toparlayacak Ertuğrul ÖZKÖK türevi bir çantacının acilen gerekli olduğu, hatta bir adım ötesinde diğer ticari işletmelerinde de aynı işlevde bir güven adamına ihtiyacı olduğu. Çünkü Petrol Ofisinde de Jan NAHUM’un okkalı bir maliyeti olmuştu.

En iyisi ÖZKÖK’ü klonlasın.

2 Yorum Var.:

Junior dedi ki...

Petrol Ofisine kesilen vergi cezasini kastediyorsaniz o cezanin konusu Nahum doneminden oncesiyle alakali. Nahum tersine PO gibi hantal bir sirketi modernlestirip teknolojiye yatirim yapar hale getirdi. Bence en basarili TURK yoneticilerden birisidir JAN NAHUM. Otomotiv sektorunun bugunku noktasina gelmesinde buyuk katkilari var. T'pol bakiniz su an bu adam KARSAN diye dandik bir sirketin basina gecti. Alin size uzun donemli yatirim firsati. Bu sirketi 5 senede adam etmezse ben de ne olayim.

Tabi bi noktada haklisiniz. Aydin Dogan'in sirketlerinde Nahum gibi is yapacak degil, vergi cezasi, lisans, vb gibi konulari Ankara'da daha kolay cozecek yoneticilere ihtiyaci var.

Adsız dedi ki...

PO'ya kesilen vergi cezasını kasdetmedim. Zaten o ceza en yükseği PO'ya olmak üzere diğer dağıtıcılara da kesilmişti ve 5015 sayılı petrol piyasası kanununa muhalefetten EPDK'dan lisansı olmayan bayilerine mal vermelerini içeriyordu.
NAHUM'un otomotiv sektöründeki siciline diyeceğim yok ancak PO'nun sadece yurtdışında pazar payı bulunan pahalı ürünler için yatırımda bulunması ve bu yatırımların karşılıksız kalması ayrıca bu yatırımlar için Formula'da sponsor olması bu sektördeki acemilikleri idi ve faturası da kabarık oldu.Aynı stratejiyi SHELL gibi çok uluslu bir şirkette izlese belki şansı olurdu ama neticede PO iç piyasaya hitap eden bir şirket.OMV ile ortaklığı da rafineri planları üzerine.Bu yüzden NAHUM başarısız oldu ve kovuldu ancak otomotiv sektöründe aynı başarıyı tekrarlar mı bilemem.Benim gözlemim PO'da onun zamanında idari olarak ta sorunlar vardı ve hala da devam ediyor.Ayrıca maliyeti de çok yüksek.