Halkbank...

Junior klasini konusturuyor. Ilk tavsiye tam 12'den. Halkbank hafta basindan beri %15 artti. IMKB-100 ise ayni donemde %8 deger kazandi. Yalniz bir dakika. IMKB verileri mi carpitiyor, benim Halkbanklar %15 artarken IMKB endeksi nasil %8 artar? (bkz: "halkin enflasyonu" Mercimek fiyati %80 artmis TUIK %6 enflasyon var diyor!) Devami haftasonu...

4 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Öncelikle Hoşgeldiniz Sn. Junior, hayırlı olsun...
HALKB için kullanmış olduğunuz "tam isabet" ifadesi, biraz sn. Baykal'ın seçim sonuçlarını nasıl bir başarı hikayesi olarak anlattığı ifadeleri hatırlattı bana...
Şöyleki;
Bu hafta bankaların performansı..
IBS'den alıntı...
DENIZ %141
AKBNK %18,64
ISCTR %18,13
FINBN %17,51
ALTNF %16,16
TEBNK %12,38
TEKST %12,02
TSKB %11,23
HALKB %11,20
YKBNK %10,61
GARAN %8,58
VAKBN %7,27
ASYAB %5,93
FORTS %4,85
ALBRK %3,75
TKBNK %0,44
SKBNK -%1,86
XU100 %10,63
XBANK %20,64


Eeee, ne demişler "Hamama giren terler :)" tekrar hoşgeldiniz...

Junior dedi ki...

Savas Bey, tesekkurler oncelikle.
Fakat yazdiginiz rakamlar yanlis. Ben onumde piyasa ekrani varken hesaplamistim yazidaki rakamlari, simdi internetten de kontrol ediyorum, yazdigim rakamlar dogru. Sizin IBS de bir sorun var sanirim.

Yani Halkbank %15, IMKB %8 artti bu hafta. Akbank ve Is Bankasi da sirasiyla %19 ve %20 artti. Garanti Bankasi ise %12.

Ben malesef 1. nolu yazimda anlattigim kadar basarili bir yazar degilim. O yuzden %20 yerine %15 ile idare ediverin.

Quant_Hyster.Hunter dedi ki...

Kazanan ve kazandırana tebrikler ! HALKB (örnek olarak belirtiyorum) "neden yükseldi ?" sorusuna kendimce cevap vermek isterim:
HALKB ortalama olarak 5-6 haftada bir endeks üzerinde getiri sağlamaktadır. Söz konusu zaman periyodu sayımı için son tepesinden sonra başlayan düşüş haftasıyla birlikte 5-6 hafta düşüşü saymak yetebilir (kapanış fiyatını değil, ağırlık fiyatı baz alıyorum).
Endeks üzerinde getiri hesabı için endeks göreceli bakıyorum: parite 150-152 seviyesindeyken destek gelmiş ve yükseliş başlamıştır.
Buna bakarak diyebilirizki: 30.06 haftası ortalama fiyatı 161 idi. Ancak en düşük 149 görüldü, dolayısıyle 152 altında cazip olabilirdi. Cuma kapanış itibariyle ise 170 seviyesine geldi.
Endekse göre reel getirisi artmaya devam edebilir çünkü henüz 2 haftadır yükseliyor ve düşüş süresi gibi 5-6 hafta sürebilir (endekse göre).

Unknown dedi ki...

Sn. Junior,
Haklısınız benim yazdığım rakamlar yanlış... Sizinkiler doğru... Gerçi İBS'te de rakamlar haftasonu sizin verdiğiniz rakamlara gelmiş, ama bloga yazmadan önce bir de elle çek etmek gerekirdi... İsabetli tahmininiz için tebrikler... yanlışım ve ithamım için özürler...
iyi günler...