Homoekonomikus

Freakonomics tadinda Marmara Universitesinden Associate Profesor Murat Cokgezen tarafindan yazilan Homoekonomikus isimli kitap piyasaya cikmis (benim daha yeni haberim oluyor).

Interneti dolasirken gozume carpti. Anladigim kadariyla bizim burada yazdigimiz yazilara benzeyen yazilarin derlemesi imis. Ben de 6 ay once "acaba buradaki yazilari bir kitap halinde derleyip sitede satsam mi?"diye dusunuyordum. Sonra arkadaslar uyardi da vazgectim.

Ilgilenen arkadaslarin dikkatine sunuyorum.

8 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Sayın Ekonomix,

Murat beye bir zamanlar ben de "ekonomiturk ekibine girecek adamsın" dedigimi hatırlıyorum.

Yalnız, Murat Beyin kitabı ayrı sizin yazılar ayrı, kitap projesini yeniden gündeme getirin derim. Hatta gelin şu işi hızlandıralım, bir an evvel vatana millete hizmetimiz dokunsun. Geçirilen her dakika aleyhe çalışır, bir aya kitabı mis gibi kağıt kokusuyla ele alalım derim. İyi bir seçme yapılırsa kitap bomba gibi düşer piyasaya. İtiraz eden arkadaşları iknayı da bana bırakın.

Bana özel olarak yazarsaniz detayları konuşuruz, sipahitan [at] gmail.com

FST

ahmet dedi ki...

Sonra arkadaslar uyardi da vazgectim..

Uyaranlar da oldu destekleyenler de. Üstelik 'eylemsizliğin' bahanesini uyaranların üstüne yıkarak işin içinden çıkabilir misin ?

selamlar
A.Ç.

Unknown dedi ki...

Ahmet Bey,

İyi söylemişsiniz, ataleti yenmek lazım.

Kitap çok iyi olur, şurada 5-10 kişi yazışıyor, halbuki kitapla çok geniş ve ilgili kitlelere ulaşmak mümkün. Üyelerinizin her birinin yazıları ayrı ayrı bile kitap olabilir, bunlar günlük konular değil, her zaman geçerli şeyler.

Lütfen konu sıcakken şu işe el atılsın, üzerime düşecek bir şey olursa görevden kaçmam.

FST

ekodok dedi ki...

Fethi Bey,

Ne o bir yayın şirketiniz var da bizim mi haberimiz yok. Türkiye'de kitap yayınlamak genelde yazarın üste para vermesiyle gerçekleşen bir şeydir. Ekonomix, bu işe ABD'deki gibi telif ücreti alarak gireceğim diye sıcak bakıyorsan havanı alabilirsin. Sonra demediniz deme...:)

ahmet dedi ki...

Teşekkürler Fethi bey,

Yazılarımı şimdilik yeterli bulmuyorum. Bu bir alçakgönüllülük ifadesi değil.
Diğer arkadaşların durumu farklı.

Ekodok,

'Tecrübe konuşuyor' mu diyelim ?

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Ekonomi Türk ekibi "çok" para kazanmayı planlamıyorsa, en azından üste para vermemeleri konusunda girişimlerim olabilir. En azından blogdan kazandığınız kadarını garanti edebilirim :)

Kaldı ki buna gerek de yok, sizin kalburüstü bir yerde kitabınızı bastıracak popülerliğe sahip olduğunuzu düşünüyorum. Deniz Gökçe'ye bir de tanıtım yazısı yazdırırsınız, tam olur. Asaf hoca ne der bilemem.

İş planı detaylarını, bana yazarsanız görüşebiliriz. Ben amme hizmetini severim, izlenimler blogundan kazandığım tüm parayı bu iş için harcayabilirim :)

FST

Kansoy dedi ki...

adını ne koyacaksınız? :)

blogtan kitaba...böylesi daha önce hiç yapılmadı galiba yeni bir akımmı başlıyor ne... fethi beyin yoğun gayretlerini taktir etmememek elde değil.

Blog Sahibi dedi ki...

Fethi Bey,

Size ozelden bir mesaj gececegim. Beklentilere gelince, para kazanmayi beklemiyorum. Eger para kazanma gibi bir durum soz konusu olur ise bastan kitabin kapagina da yazalim, bu kitaptan elde edilecek gelirlerin tamami TEGV'e bagislanacaktir diye.

Belki TEGV de bu durumda kitabin pazarlanmasina yardimci olabilir.