Emeritus

Hakkı Devrim, okuyucusundan gelen bir soru üzerine "emeritus profesörlük" kavramına değinmiş bugün:

Ben de sizin gibi yeni fark ettim böyle bir unvan ve pâye’nin (makamın, şerefli görevin diyelim) belli yaşı geçmiş ve hocalığa mutadın fevkinde hizmette bulunmuş bilim insanlarımıza verildiğini.

-Sefa’nın yazdığı gibi Tosun Terzioğlu ve Üstün Ergüder hocalara emeritus profesör’lük unvanı verilmiş. İlkin Şerif Mardin’e verilmiş bu paye, gene Sabancı tarafından. Bilgi Üniversitesi’nin de iki emeritus’u varmış: Mete Tuncay ile Gülten Kazgan


Hakkı Devrim'in yeni öğrendiği bu kavramla alakalı edindiği bilgilerin eksiklerini de biz tamamlayalım. Bilgi Üniversitesi'nin iki değil üç emeritus profesörü vardır. Üçüncüsü, Prof. Dr. Uğur Alacakaptan'dır.

http://www.vitae.gen.tr/?p=775

Bunlar dışında emeritus ünvanını yurtdışındaki üniversitelerden almış Oktay Sinanoğlu, Nihat Berker, Halil İnalcık gibi Türk profesörler de bulunmaktadır.


Inside Information About the Massive Insider Trading Probe
Insider Trading Returns
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

1 Yorum Var.:

hostrans dedi ki...

Ben emeritus un sadece emekli anlamına geldiğini dolayısıyle her emekli profesörn emeritus olduğunu biliyorum.Yanlış mı biliyorum acaba ?