Butce ve Secim Ekonomisi

Detaylarini incelemeye henuz vakit bulamadim ama basliktan anlasilacagi uzere Mart ayinda verdigimiz butce fazlasindan oturu ilk 3 ay neticesinde butce acigi 3.3 milyar YTL'ye dusmus. Sevindirici bir gelisme ama ben hala senelik maliyeti 800 milyon YTL olan 200 bin adet gecici iscinin kadro icerisine dahil edilmesine kafayi takmis oldugumdan sevinecek durumda degilim. Bu maliyet bir seferlik de degil, her sene her sene sonsuza kadar 800 milyon + maas artisi kadar bir rakami bu iscilere odemek durumunda olacagiz. Kim oduyor bu iscilerin parasini? Vergisini (kacamayandan aldiklari harac var ya, iste o) pasa pasa odeyen vatandas tabii ki.

Manipülasyon Nedir  Borsa Nedir  Hisse Senedi Nedir  Kırmızı Başlıklı Kızın Hikayesi  IMF Nedir    Ekonomi Nedir    Kalite Nedir

Madem bu kadar parayi bir cirpida harcayacaktiniz neden senelerdir vatandasi yuksek vergilerle surunduruyorsunuz. Issizligi cozmenin yolu devletteki istihdami arttirmak degil, harcamalari kisarak ve istihdam uzerindeki vergileri azaltmaktir. Maksat 200,000 kisinin ve ailesinin oyunu toplamaktir ama iki seyi unutuyorsunuz. Birincisi bu insanlarin tamami AKP'ye oy vermeyecek, sadece kararsiz olanlar oylarini degistirecek. Ikincisi, normalde oyunu AKP verecek olan kisiler (ben mesela populist politikalara dalmasa AKP'ye oy verirdim) AKP'nin de diger partilerden bir farki olmadigini dusunerek oy vermemeyi secebilir.

Bakalim IMF'ye soz verilen 5 milyar YTL'lik tasarruf paketinden neler cikacak. Ben cok umutlu degilim.

5 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Hukumetler hep tek donemlik düsünmek zorundamı?? Birileri bu insanlara uzun dönem diye bişey var demeli arkadaş,, haklısınz kesinlikle ekonomix,,

Eflatun,,

Adsız dedi ki...

mart ayı bütçe rakamlarında "telekomun peşin ödemesinden" kaynaklanan bir düzeltme var.
onu arındırıp bakmak lazım rakamlara ama ilk iki aydaki acılmaya nisbeten bir iyileşme olduğundan faiz dışı rakamın tutturulma ihtimali de artmış oldu.

Adsız dedi ki...

İyide ekonomi kadar adalet penceresindende bakmak gerekmiyor mu?

Ben kadrolu memurum ama sözleşmelilerle aynı işi yapıyoruz
Bu onlara haksızlık değil mi?

Varsın adalet için biraz başımız ağrısın ben böyle düşünüyorum.

Bunu Popilist amaçlar uğrunu eleman alımına çok kızan biri olarak söylüyorum.

Blog Sahibi dedi ki...

Adalet konusunda haklisiniz. Bizim bu konu hakkindaki pozisyonumuz acik: milli takimda kimsenin yeri garanti olmamasi gerekir. Eger oyle olmasaydi kalemizi hala "Berlin Panteri" Turgay Seren koruyor olurdu.

Bilmem anlatabildim mi?

haluk dedi ki...

Gerçekten ben de bun hükümete oy verme meme rağmen ekonomik politikalarına hayran kalıyorum. Dünyanın gitiitği yönde burası zaten. Ama seçim yaklaştıkça ateş bacayı sarıyor anlaşılan. Git gide Ak partinin de diğerlerinden bir farkı kalmıyor. Bu gidişle bende ak partiye oyumu vermekten vazgeçeceğim. En iyisi tekrar Liberal Demokrat Parti diyeyim.