Borsaya Girelim mi? Borsaya Girmek Icin Iyi Zaman Ne Zaman?

Bir okurumuz borsa daha nereye kadar duser diye soruyor. Digeri ise bu seviyeler ucuz gorunuyor, alim yapalim mi diyor. Her zaman dedigim gibi kisa vadede borsaya ne olacagini bilmiyorum. Uzun vadeli dusunuyorsaniz cok daha isabetli tahminlerde bulunabilirim. Alim satim kararlari size kalmis.

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler    Bilgisayar Nedir    Teknoloji Nedir

Birincisi dunya ekonomisinde bir miktar yavaslama gorecegimiz kesin gibi, ben bu yavaslamanin cok ciddi olacagini dusunmuyorum. Yine de ekonomimizi bir miktar yavaslatacak orasi kesin.

Enflasyonumuzun da yuksek cikacagi simdiden belli oldu. Orada da isler yolunda degil. Ote yandan Merkez Bankasinin kisa vadeli faizleri dusurmesi ekonomiye bir miktar ivme kazandiracaktir. Neticede seneyi %5 gibi bir buyumeyle kapatabiliriz.

Sene basindan beri borsamizda 13000 puan geriledi, yani asagi yukari %23 dustu. Bundan sonra dusse dusse bir 5000 puan daha duser, o da duserse. Yani borsamiz %95 ihtimalle 38000'in uzerinde seneyi kapatacaktir diye dusunuyorum. En iyi ihtimal rakamim ise 65000. Bunlarin orta noktasini alirsaniz sene sonuna kadar ortalama %20'lik bir getiri bekledigimi belirteyim.

Ote yandan paramizi faize koysak elimize gececek rakam %15 gibi birsey. Riski almaya gozunuz kesiyorsa borsaya girin derim. Borsada hic paraniz yoksa ve uzun vadeli yatirimi dusunuyorsaniz bu seviyeler giris icin fena degil.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

4 Yorum Var.:

ulas dedi ki...

%95 ihtimalle 38000, en iyi ihtimalle 65000 diyorsunuz. Bu kadar geniş tahmin aralığı olur mu?

Investor dedi ki...

Ulaş bey kusura bakmayın ama gayet mantıklı bir tahmin aralığı borsada işlem yapıyormusunuz bilmem ama ben sadece 38000 ve 65000 aralıgını bilerek çok iyi pozisyon alabilir.

Unknown dedi ki...

:) ya da 0 ile 100 bin arası diyelim yuvarlak hesap olsun :DDD

Kadir dedi ki...

ben bu bloga sormutum google senedi nasıl alırım diye cevap gelmedi ya da çok geç geldi ben o zaman imkb den isctr , iheva ve arclk almıştım. çok şükür 04.01.08 den bugune işc den deli zarar, arçelikten hafif zarar yesemde iheva beni kurtarıyor.bakalım 2,65 den alınan kagıt 3,48 lere geldi nereye kadar gider bilmiyoruz. selec ve akyo ya dikkat.