Olivia

Bebek Isimleri baslikli yazimizda bahsettigim yakinimin nihayetinde sectigi isim Olivia'dir. Ekonomist adam kendisini hemen belli ediyor, Orhan Karaca biraz da sansinin yardimiyla dogru ismi ilk tahmin eden kisi oldu. Dragut da dogru cevabi %50 olasilikla tahmin etmeyi basardi. Yazimizda ipucu olarak vermedik ama isim secilirken kullanilan kriterlerden bir tanesi, Orhan Karaca'nin da belirttigi gibi, telaffuzunun Turkceye yakin olmasi idi. Bu kriteri saglayan isimler Emily, Emma, Olivia, Isabella, Sophia, Elizabeth, Alexis, Alyssa, ve Mia.

Hisse Yorumları   Küresel ısınma Karikatürleri  Pesimist Nedir?  Fraktal Nedir  Borsa Nasıl Oynanır  inovasyon nedir

Isabella ve Sophia hispanik etnik kimligi simgeleyen isimler oldugu icin elendiler. Alexis Yunan asilli kizlara verildigi icin elendi. Elizabeth hem uzun hem de Ingiltereyi cagristirdigi icin elendi.

Emily ve Emma en populer isimlerden oldugu icin secilmediler (yakin cevrede bu isme sahip birilerinin bulunma olasiligi daha yuksek oldugu icin elendiler).

Geriye kalan 3 isim icin kullanilan kriter ise ismin anlami idi. Mia, sea of bitterness gibi garip bir anlama sahip oldugu icin elendi. Diger iki isimden de Olivia secildi, herhalde kulaga daha hos geliyor diye.

7 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

bu çocuk öz be öz türk ama, ailesi O'na Olivia demiş.. saygı uyuyorum ama, nedense ben çok üzüldüm.. Sayın ekonomix, siz şu an Amerikadasınız, isminizin Türkçe olmasının zorluğunu çok yaşıyormusunuz.. Bunlara razı olup gururla taşıyormusunuz isminizi, yoksa isminizin bir amerikan ismi olmasını arzu edrmiydiniz.. tabiki cevap vermek zorunda da değilsiniz,

sevgiler, özkan

Adsız dedi ki...

Eee, yaptığınız bir tahminin tutması için şansın da yanınızda olması şarttır. Ne kadar uğraşırsanız uğraşın, tahmin yaparken tüm faktörleri dikkate alabilmeniz mümkün değildir. Ekonometristler regresyon analizini icat ederken en sona hata terimini boşuna koymadılar herhalde, öyle değil mi? Ben listedeki isimlere bakarken hem İngilizce olan hem de Türkçe'de kullanılabilecek isimleri dikkate aldım (Ava=Havva, Sarah=Sera, Mia=Miya, Olivia=Olivya). Bunlar içinden de kulağa en hoş geleni seçtim. Hepsi o kadar.

Orhan Karaca

Adsız dedi ki...

İsmin ayrımcılığa sebep olacağına inanıyorum ama bence etkisi az bir faktör,hem nicelik hem nitelik olarak.Yani belki ev tutmak için aradığınızda adınızı soranlara karşı ilk etapta işe yarayabilir ama bir iş görüşmesindeyseniz veya terfiniz söz konusu ise ayrımcılık yapacak olanların bakışlarından sizi saklamaz.Aksan,lisan,ten rengi,giyim tarzı,etnisite ve dinin değişik oranlarda karışımı ile bir ayrımcılığa tabi tutuluyorsunuz.Elbette herkes bu ayrımcılığı yapmıyor ama ne zaman ki kartal yuvalarına doğru yükselmeye başladınız o zaman ilk elenenlerden biri siz oluyorsunuz.Ben bu ayrımcılığın farklı farklı eleklere benzetiyorum,yukarıdaki kriterlere göre ufak ufak eleniyorsunuz.Ama dediğim gibi yukarılara çıktıkca elek delikleri inceleşiyor ve her ne isim ve şekilde olursanız olun bir yerden sonrasına "Immigrant" olarak ilerleyemiyorsunuz.Ondan sonraki bazı eleklerde Anglo-Saxon olanların bile elendiğini sadece mavi kanlıların arasından seçim yapıldığını görmek de şaşırtıcı olmuyor.Genel kanım şu "decent mid-class" Anglo-Saxon larla bir yere kadar rekabet etmek mümkün,"white trash"ler zaten rakibinizse adınızın ne olduğunun pek önemi yok hatta etnik bir isim sizin avantajınıza olabilir.Ama mavi kanlılar onlarla isminiz renginiz ve bilumum özellikleriniz ne olursa olsun rekabet etmeniz mümkün değil,haddinizi bilmeniz lazım.
dragut@gmail.com

Blog Sahibi dedi ki...

Atlanta'da Gurdal diye bir arkadas vardi 7-8 sene once, adam Amerikalilara ben Gordon Arthur'um diye tanitiyordu kendisini. Benim cok garibime gitmisti ilk tanistigimiz zaman.

Yeni bir cocuga isim vermek farkli, 30 senelik ismini degistirmek farkli seyler. Ben kendi ismimi degistirmedim ama, ozellikle Cinlilerin ve Korelilerin isimlerini degistirmelerini bana boyle bir kolaylik sagladiklari icin minnetle karsiliyorum.

Ayrimcilik her yerde var, isminizi degistirerek kendinizi tanitmak icin bir firsat yaratmis oluyorsunuz. Benim icin isimden cok nitelik onemli oldugu icin bebeklere yabanci isim verilmesini veya isim degistirilmesini cok yadirgamiyorum. Ayrica Turk ismi diye kullandigimiz isimleri cogu Arap kokenli (Zeynep, Ayse, Fatma, Serafettin).

Adsız dedi ki...

hayatta duyduğum en saçma gerekçeyle yapılan yanlış bir tercih...gönüllü asimilasyon bu...isim bir insanın olduğu şeydir...isim olivia konduysa çocuk ta maalesef olivia olacaktır...

Adsız dedi ki...

Turkiye'deki 15 milyon Kurt asimile olurken gocunmuyorsunuz da bir tane Turk asimile oldugu zaman mi gocunuyorsunuz? Cifte standarta devam...

Adsız dedi ki...

sen de tam homermişsin...belki ben kürdüm nerden biliyosun...