Türk'ün şikayeti biter mi?

Büyüme rakamları açıklandı. Daha henüz gazetelere düşmedi, bakalım neler yumurtlayacaklar. Ancak, eğer bu yazıyı yurtdışından falan okuyorsanız çok şey kaçırıyorsunuz.

Altuğ Karamenderes'i şahsen tanımam, ne üzerine uzman olduğunu da bilmiyorum. Ama bugün cnbc-e kanalında büyüme rakamlarına sıcağı sıcağına öyle bir yorum patlattı ki "Ancak bu kadar olur" dedim. Efendim, neymiş: "Global konjonktürde bu kadar hızlı büyümek tehlikeliymiş." Pes!

"Hormonlu büyüme"den sonra şimdi de "tehlikeli büyüme"... Buyurun buradan yakın.

Önce "büyüme yavaşladı, yüksek faiz-düşük kur tehlikeli, resesyon kapıda" diyorlardı. Sonra "büyüyoruz ama 'bubble' var, sanayi üretimine dayanmayan büyüme sağlıklı değildir" dediler. GSMH rakamları şamar gibi yüzlerine çarptı. Apıştılar!

2005 yılında sanayi üretimi yüzde 6.5, naber?

Her gelişmeye olumsuz yönünden bakmayı sevenlere bir tavsiyem olacak: Açıklanan rakamları -1 ile çarpın. Göreceksiniz, inanılmaz negatif rakamlar elde edeceksiniz.

4 Yorum Var.:

Blog Sahibi dedi ki...

Hosgeldin Baris!!

tersaci dedi ki...

Hosbuldum ekonomix. Umarim yararlı ve uzun soluklu bir birliktelik olur.

Adsız dedi ki...

Barış bey; Büyüme konusunda bir yazı yazmayı planlıyorum. Sizin dediğiniz gibi bilip bilmeden birileri çıkıp büyüyoruz bu çok tehlikeli gibi açıklamalar yaptıkça insanın sabrı sınanıyor.
iyi çalışmalar diliyorum.

http://iktisat.wordpress.com

Adsız dedi ki...

Barış bey büyüme yazımı tamamladım. Okursanız çok mutlu olurum. İyi çalışmalar diliyorum.
http://iktisat.wordpress.com/