Yurtdışına seyahat sigortasız çıkmak

Gelecek hafta Türkiye'den bir arkadaşım eşi ile beraber ziyaretime geliyor. Genelde beni ziyarete gelenlerin coğu gibi tamamen nereleri gezip görsek kısmına odaklanmış vaziyetteler. Ben ise her zaman yaptığım gibi iki önemli sorumu soruyorum: (1) bana peynir, zeytin, bal ve sucuk getirmeyi unutmadınız değil mi? (2) yurtdışı seyahat sigortası yaptırdınız mı?

“Himmm, yaptırmadık, şart mıdır?” Bu tepki standart. Eskiden millet yurt dışına sadece turla çıktığından ya da sadece Avrupa’ya,  Amerika'ya gittiginden ve bu ulkeler yurtdışı seyahat sigortasını zorunlu tuttugundan, bizim memlekette bu sigortanın bizim için hayati olduğu pek algılanmıyor. Ben her zaman soruyorum zira ziyaretime gelen her Türk vatandaşının bu sigortayı sallamayacağını ya da hepten unutacağını biliyorum. Singapur, Tayland, Malezya Türklerden vize istemediğinden yurtdışı sigortası buralara gitmek için şart değil. Vizesiz seyahat çok güzel bir şey, pasaportu kapıp elini kolunu sallaya sallaya başka bir memlekete girmek ya da hayatınızın amacı o memlekete kapağı atma varsayımı ile kapıda sorgulanmadan sınırı geçmek. Ama bu elini kolunu sallaya sallaya gelme konusunu da abartmamak lazım. Geçenlerde bir arkadasim yurtdisi seyahat sigortasi yaptirmadan geldi ornegin, Endonezya, Tayland ve Singapur'u sigortasiz gezdi. Insanlarda bu bolgeler ucuz yerler oldugu icin hastanelerin de ucuz olacagina dair tamamen yanlis bir varsayim var.

“Şart değil ama buralarda hadi olmaz ya başınıza bir iş gelirde hastanelik olursanız mahvolursunuz” dedim ben de. Tayland’da örneğin Allah korusun bir yol kazası geçirseniz, sonrasında da ameliyat gerekse o hastaneden on binlerce dolar ödemeden çıkamazsınız. Sadece kaza değil, hırsızlık, hastalık, hukuki işlemler sizi finansal olarak çok zor duruma sokabilir. Sadece standart bir sigorta paketi yaptırıp da çıkmayın. Sigortanın kapsama alanına da iyice bakın. Örneğin skuba dalışı yapacaksanız seyahat sigortasının bu aktivite sonucu hastanelik olmanızı karşılayıp karşılamadığına iyice bakın. Standart sigorta paketleri genelde bu tür aktiviteleri kapsama alanı dışında tutacaktır.

Kısacası siz siz olun yurt dışı seyahat sigortası yaptırmadan yurt dışına adım atmayın. Sigortasız bir yurt dışı tatilinde başınıza gelebilecek tek bir kaza ile tüm hayat birikimlerinizi kaybedebileceğiniz gibi ödeme güçlüğü nedeniyle geciken bir müdahale ile hayatınızı da kaybedebilirsiniz.

1 Yorum Var.:

hmeco dedi ki...

bilgiler için teşekkürler.