En Cok Kazanan 5 Hedge Fon Yoneticisi

Medyada bir cok yerde surekli 2009 yilinin en cok kazanan hedge fon yoneticisi seklinde haberleri goruyordum. Rakamlar cok mantikli gelmemeye basladi. Mesela 2009 yilinda George Soros $4 milyara yakin para kazanmis seklinde laflar soyluyorlar. Yahu dedim George Soros 2009 yilinda %30 getiri sagladi. Bunun 8 puanini kendine alsa, 2 puani masraflarini karsilasa geriye 6 puan kalir. 6 puandan 4 milyar dolar kazanmasi icin adamin 70 milyar dolara yakin bir parayi yonetiyor olmasi lazim. Dunyada bu kadar buyuk bir hedge fon yok.

Biraz dikkatli bakinca adamlarin hedge fon yoneticilerinin kazancini hesaplarken hedge fon yoneticisinin kendi parasi ile yaptigi yatirimlarin degerinin artmasini da rakamlarin icerisine koyduklarini farkettim. George Soros'un serveti 10 milyar dolar civarinda idi. Bu adam kendi servetini de kendi fonuna yatirdigina gore %30 getiri elde ettigi bir yil $3 milyar kazanmis oluyor. Bu demektir ki George Soros aslinda 2009 yilinda 4 milyar dolar degil, 1 milyar dolar kazanmis. Adamlar rakamlari sisirerek tiraj arttirmaya calisiyorlar.

Yer mi Anadolu cocugu. Ben de bir yazi yazip adamlarin kullandigi yontemi kullanarak en cok kazanan hedge fon yoneticilerinin listesini cikardim ama hedge fon yoneticisi tanimini biraz genis tuttum. Listeye kimlerin girdigini merak ediyorsaniz soyleyeyim George Soros giremedi. Listeye girenlerin isimleri 5 Best Paid Hedge Fund Managers of 2010 baslikli yazida yer aliyor.

0 Yorum Var.: